Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: On

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: On (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (86)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Je zcela nutné a žádoucí vidět Eleanor v pořadí "On->Ona". V jiném pořadí či počtu snímků je zážitek a prožitek sotva poloviční. Ideální je podle mého taky minimálně několikadenní pauza mezi oběma filmy. Pokud splníte všechny předešlé podmínky, vystavujete se pravděpodobnosti, že vás při závěrečných "Ona" titulcích zaplaví vskutku zajímavý pocit a zážitek. Něco k samotnému "On". Conor dostává pro svojí postavu nějakých 70, 80 procent času filmu a když si potom u "Ona" uvědomíme, že Eleanor má svůj film zcela pro sebe, dojde i těm hloupějším z nás, kteří nevnímáme název filmu v jeho samotném významu, i celá podstata příběhu. Zmizení Eleanor Rigby není o něm a o ní. Hlavní postavou je Eleanor, je to její film, je to o ní. Tudíž je "On" možné vnímat jako přípravu na finále. Přípravu na něco lepšího. 7/10 ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Rozhodne sa o žiadnu revolúciu nejedná... Nevedel som sa zbaviť podozrenia, že tu ide iba o to, ako vytiahnuť divákom z peňaženky viac peňazí...a krátka stopáž, ale pritom relatívna zdĺhavosť oboch filmov ma v tom iba utvrdzovala ... v polovici mi síce napadlo možné ospravedlnenie – že mať tú látku v jedinom filme, mal by som svoj pohľad definitívne určený režisérovým výberom, kým takto môže rozličnosť zážitku závisieť silne od toho, v akom poradí si ich človek pozrie... aké pocity to v ňom vzbudí najskôr a čo dopĺňa neskôr... Lenže poradie, v ktorom si každý divák tie filmy pozrie v určitom poradí aj tak už nikdy nezmení... Zmysel by mohol byť teda v tom - ale bolo by to zase príliš generalizujúce - že si každý najskôr pozrie verziu svojho pohlavia a potom druhý film, aby si uvedomil, ako to vnímajú tí druhí... čo je zase znemožnené situáciou, v ktorej sa pár ocitol. Strata dieťaťa mi zabránila vidieť v ZMIZNUTÍ ELEANOR RIGBY nejakú všeobecnejšiu, univerzálnejšiu výpoveď. Kto príde o dieťa, nikdy už nebude ako iné páry, bez ohľadu na to, či ich to definitívne spojí, alebo navždy odcudzí... a táto výnimočnosť ich situácie mi iba pridala k dojmu nevyužitosti celého konceptu.. s výnimkou hereckých výkonov, samozrejme a pôsobivého hudobného doplnenia, ktoré boli jednoducho skvostné sledovať a v ich náladách sa utápať... ()

Reklama

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Tak prve jsem viděl JEHO pohled, ten JEJÍ mě teprve čeká, ale jestli to bude na stejné brdo, tak mě asi šlehne. Ničím mě to nedostalo, nestáhlo, neuchopilo a nedrželo v bdělém stavu. Myslete si, co chcete, ale zvrat/pointa ohledně ztráty dítěte a následném rozpadu vztahu mi přišel hrozně moc laciný a prvoplánový. Ale to bych ještě vydýchal, kdyby to nebyl vyplněno takovým množstvím filozofických plků, žvástů a mouder z huby syna i jeho otce, přičemž to byla povětšinou jen prázdná slova, aby "řeč nestála", ale ab to zároveň znělo moudře, oduševněle a mentorsky. Dokoukal jsem to v podstatě jen proto, protože jsem stále čekal, KDY se konečně něco začne nějak dít, a nevěřil jsem, že TOHLE je to ono, o čem se ještě nedávno mluvilo. Jediným plusem mi /prozatím) zůstává samotný nápad natočit jeden příběh rozdělený do dvou filmů vždy z pohledu jednoho z ústřední dvojice. Popravdě, raději bych asi viděl třetí část filmu, sestřih z pohledu té akvarijní vyhládlé rybičky - po vstřebání JEHO pohledu by to totiž nemohlo být nudnější, mělo být to mnohem méně jakýchkoliv plků a netrvalo by to 89 minut. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Předně musím poděkovat plzeňskému Filmovému klubu, že promítl Jeho a Ji v jeden večer hned po sobě. Být mezi filmy nějaký větší rozestup, asi bych je nehodnotil tak, jak hodnotím. Zmizení Eleanor Rigbyové je perfektně propracované romantické drama s velmi uvěřitelnými výkony, působivě tichou atmosférou a poměrně nečekaně se vyvíjejícím příběhem, který si s odhalováním různých důležitých věcí sice dává na čas, ale nevleče se a nenudí.____První film On je opravdu působivý pohled do nitra mladého muže, jenž se vyrovnává s tím, co přišlo, a i když ví, co chce, netuší, jestli a jak se mu to podaří. James McAvoy ho hraje skvěle a v Jessice Chastain, jež chladně působí jen dokud se neusměje, má skvělou partnerku. Senzační je ovšem i Ciarán Hinds v roli jeho světáckého otce, jemuž se ustavičně nedaří pronášet moudra, a také personál Conorovy restaurace je velmi sympatická sebranka. Veselý příběh to není, ale je plný naděje. ()

higuain 

všechny recenze uživatele

Jeho verzi oproti té její citelně chybí emoce. A byť by to nemusela být nutně výtka (jeho postava je už ze své podstaty odtažitá a daný problém řeší tak, že se snaží hodit minulost za hlavu a hledět do budoucna), tak v tomto případě je to ten zásadní důvod, proč jeho verze nenabízí tak celistvý zážitek, jako ta její. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
  • Konkurzu na hlavní ženskou roli se zúčastnila také Eva Green, avšak neuspěla. (kedl)

Reklama

Reklama