Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (CinemArt)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
Tak jestli jsem si říkal, že ten předchozí dnes odkoukaný japonský snímek Tennen kokekkô nebyl nic úchvatného, oproti tomuto kousku jde o geniální a oskarový počin! Tolik blbých a prázdných keců i scén už jsem v žádném filmu dlouho neviděl, vydržel jsem hodinu jen díky tomu, že jsem se mezitím věnoval i jiným činnostem. Chápu sice kam režisér mířil, ale ono to chce taky zpracovat tak, aby se na to dalo dívat - samotná myšlenka jaksi nestačí. V jedné věci však film vysloveně vyniká - dokázal mne na 100% přesvědčit, že ho nechci nikdy v životě vidět z druhého či společného pohledu. Fujtajbl... ()
Nádherný, krásný, skvělý film. Těmito třemi slovy bych definoval ZER: On. Technicky dokonalý film s hereckými výkony, co překračují hranici herectví (prosím oskara pro Jess Chastain), ale hlavně revoluční projekt, který dává nový rozměr pohledu na filmové postavy. "On" je podstatně líbívější a není tak depresivní jako "Ona" a opravdu vážný spád nabere až na konci. Každopádně já jsem nadmíru spokojen. Film jsem viděl ve Varech na 49. MFF, kde o něj ani nebyl moc velký zájem, dokonce to vypadalo, že ho nakonec neuvedou, protože ještě den před projekcí chyběla celá část On. ()
Z představení si fůze celého filmu a sledovat to do třetice mi naskakuje mráz po zádech. Bohužel v trestuhodně negativním slova smyslu. Him je kratší, dravější a samozřejmě typicky maskulinní. Výhoda tohohle příběhu je ta, že tne do živého a herci díky dobře zvládnutým emocím ve scénáři mají co hrát a hrají zatraceně dobře. Plus zdatně sekundují v Her ženská podpora (Viola Davis), v Him mužska (Ciarán Hinds), kteří oba hrají oba to samé, jen v genderových protipoléch. Ten nápad rozdělit to je solidní, ačkoliv spousta scén je prostě jen střihlých z opačného pohledu, ale OK, v rámci standartů dnešní doby to originální vcelku je. Them už ale prosím ne. ()
Conor a Eleanor jsou manželé, kterým se stane asi nejhorší možná událost na cestě k založení rodiny. Ať už z vlastního rozhodnutí nebo nedobrovolně, každý si musí projít následkem sám. Trilogie ukazuje vývoj následující po "rozchodu" a v tomto dílu se věnujeme právě Conorovi. Na filmu se mi líbilo jeho tempo a jakési vnitřní ticho, vyjadřující náhlou prázdnotu světa hlavního hrdiny. Hudba funguje jako jemná doplněk a forma celkově podporuje jeho duševní stav. Líbilo se mi také, že film nepodléhá velké srdceryvnosti, přestože téma k tomu vyloženě vybízí. ()
Hodnotím a komentář píšu k oběma filmům zároveň. Nepochybně jeden z těch lepších filmů, které jsem už na tohle téma viděl. Osobní tragédie, z pohledů dvou hlavních hrdinů, netlačí nějak moc na city, ale je podávána tak nějak řekl bych zdrženlivě. Největším kladem jsou pro mě určitě herecké výkony Jamese a Jessici, kteří oba dva potvrdili, že umí zahrát skoro všechno a nemají sebemenší problém skoro se žádnou hereckou rolí. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama