Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čas by v tomhle idylickém městečku kdesi na jihu Francie dál běžel svým líně pomalým tempem, nebýt všetečného Blaireaua. Kam přijde, tam se něco semele! Však je také místním radním už dlouho trnem v oku. Navíc má jednu zpropadenou vášeň: pytlačí v okolních lesích a zvěří zásobuje zdejší restaurace i leckteré domácnosti. Když je obecní četník při noční obchůzce revíru napaden neznámým útočníkem, v podezření je právě Blaireau, a skončí za mřížemi. I tady se však cítí jako doma, protože ředitel věznice je vášnivý nimrod, se kterým dokonce tajně v noci vyráží na lov. Život v městečku zatím prochází zvláštní proměnou: čas jako by se tu dočista zastavil a jídelní lístky restaurací zejí prázdnotou. Když se nakonec najde pravý viník nočního přepadení, všichni doufají, že po návratu Blaireaua z vězení město konečně ožije a vše bude jako dřív. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Druhý film, kde si Funès zahrál hlavní roli, byl natočen za necelé dva měsíce od poloviny srpna 1957, uvedení do kin se dočkal až v dubnu následujícího roku. Régameyho Smolař (1957) se začal promítat 4 dny po zahájení natáčení Nevídáno, neslýcháno. Film výrazně inklinuje k Funèsovým oblíbeným groteskám, Funès předvádí spíše kabaretní komiku, ale v každém případě se již v tomto filmu propracoval k nepopiratelné osobitosti a mnoha zdařilým gagům. Tento film byl jasným zárodkem budoucí dodnes velmi ceněné Funèsovy komiky. A jako příjemné překvapení musím zmínit práci Václava Faltuse, přenesl se přes počáteční zakolísání, zbytečně přeháněl šeplání, ale celkově podal nadmíru zdařilý výkon. Že současný český dabing stojí za zlámanou grešli, není jeho vina, zřejmě již dvacet let stávkují ruchaři a především tvůrci dialogů. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jo, jo, De Funes tocil tieto komedie jak na beziacom pase v 50. rokoch a stale dufal, ze prerazi vo filme. Len v roku 1958 natocil tri tieto priemerne komedie, roku 1956 ich mal tusim az 8. Vsetko to bolo k hovnu, stale neprerazil. Tuna pytliaci v lesoch a kradne, - vlastne nekradne, premiestnuje ryby, bazanty a kadejaku jedlu haved z lesov do restauracii a do domacnsoti. Film ani nemozno povazovat za prinos francuzskemu filmu, reziser Yves Robert natocil svoje najlepsie filmy az s istym Pierrom Richardom /Velky Blondyn s cernou botou, Zaletnik 1 a 2 a Navrat velkeho Blondyna/. Utulna vidiecka atmosfera ma cosi do seba, ale tempo je nudne, komickych situacii dost malo a niektore dialogy su az vatovo plane plky : 50 % ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Co se děje ??" - "Prý kvůli Blaireauovi !!" - "Ó, poslali na něj stíhačky ?!" ;) Vezmeme-li v úvahu, že teprve Fantomas Lousie de Funèse katapultoval mezi evropskou filmovou smetánku, pak zřejmě Nevídáno, neslýcháno patří k tomu nejsnesitelnějšímu, v čem se tento rtuťovitý chlapík v éře předfantomasovské objevil !! Nejde sice o žádnou velejízdu, při níž budete prskat smíchy, tenhle kousek by nejspíš bez jeho účasti upadl v zapomnění, nicméně já se opravdu velmi dobře bavil, silná čtyřhvězdičková podívaná to není ani náhodou, ale nějak jsem této satirické báchorce přišel na chuť, dialogy se celkem povedly, některé scénky mi v rámci žánru přišly málem geniální, minimálně rybářská soutěž, kdy Funésův pytlák Blaireau tahá jednu rybu za druhou, či snaha dostat se zpět do vězení s následným setkáním vězňů mezi ně patří, celé je to takové poťouchlé a přesto nesmírně roztomilé.. Uznávaného režiséra Yvese Roberta, k jehož typickým filmovým znakům patří i ta nadmíru povedená atmosféra venkova, omlouvá snad jen skutečnost, že stál teprve na prahu své kariéry, poněkud rozpačitý dojem totiž vyvolávají jeho občasné tendence zcela bez varování a naprosto nesmyslně přecházet z dialogu k němé grotesce, ačkoli uznávám, že málokdo by k tomuto mrtvému žánru mohl více inklinovat než právě Louis de Funès se svým neskutečně fyzickým herectvím, mně osobně právě tyto momenty dost vadily, stejně jako otravný hudební motiv Jeana Wienera, z něhož se mi ježily všechny chlupy po těle, navíc hudba často do zvolených pasáží vůbec neseděla.. [ Dabing 2/10 ] Typická populistická nechutnost North Videa s podpisem Tvůrčí skupiny Josefa Petráska. No, nicméně zde tragický amatér Václav Faltus předvedl to nejlepší, co v něm zřejmě na tu bídu bylo. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Louis de Funés opět není tak docela ve své kůži. Tentokrát hraje poťouchlého pytláka Blaireaua, černou ovci navenek idylické vesničky. Jeho drobné krádeže ryb, bažantů a dalších jedlých zvířat jsou poklesky, na něž se pohlíží jako na zločiny, protože postiženými (a ztrapněnými) osobami jsou většinou členové místní honorace. :) Ukáže se, že Blaireauovy dodávky zvěřiny jsou natolik ustálenou součástí koloritu, že zavřít ho do basy znamená nasypat písek do hladce běžícího soukolí zdejší ekonomiky a bezproblémových vztahů... Je to milá, umírněně satirická bajka na způsob Chevalierových Zvonokos. Útulná venkovská atmosféra, vyrovnaný poměr vizuálního a slovního humoru, pečlivější scénář i režie, než bylo v tehdejší pásové výrobě francouzských komedií zvykem. Po druhém vidění hodnocení o stupínek zvyšuju. Přesto - Louis mi v této podobě (zase ta předsunutá spodní čelist a kvákavý přízvuk) nepřipadá zdaleka tak legrační jako ve svých "velkoprůmyslových" rolích. :-) 70% ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Ač ctitel de Funèse a francouzského filmu vůbec, necítím povinnost před tímhle křepčit radostí a jásat, že je to dobrý. Mě to moc nebavilo. Film Taxi, maringotka a korida ze stejného roku má celkovým pojetím náběh k šedesátým letům, tohle se ale místy vrací až k němé grotesce (podtrženo vhodnou hudbou Jeana Wienera). Má to ale příjemnou atmosféru venkova se spoustou zajímavých figurek, do které těžce nezapadá krásná Noëlle Adam na motorce a oblečená v kůži (známe ji později z Piti piti pa a i tady je z jejích pohybů zřetelné, že její hlavní profesí byl tanec). De Funèse mám přecejen raději v četnické uniformě nebo fracích ředitelů a podnikatelů, zatímco zde ho vidíme lézt po čtyřech na zabláceném dvoře a krmit prase. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo od srpna do října 1957 v pařížských filmových studiích. Scény v ulicích imaginárního městečka Montpaillard byly pořízeny ve starobylém městě Semur-en-Auxois v Burgundsku. Nedaleko odtud na Burgundském kanále se točily i scény z rybářské soutěže. (argenson)
  • Film měl premiéru v dubnu 1958 a patřil k prvním velkým úspěchům Louise de Funèse. Ve francouzských kinech jej vidělo více než dva a půl miliónu diváků. (argenson)

Reklama

Reklama