Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavným protagonistom filmu je 29-ročný Max, vrcholový manažér veľkej medzinárodnej banky. Max je presvedčený, že má perfektný život, pretože má niečo, o čom veľa ľudí nemôže ani len snívať: drahé auto, apartmán a pozvania na večierky. Svoj život trávi zarábaním peňazí na nočné kluby, sexy ženy, kokaín a ďalšie atribúty takzvaného očarujúceho života. Avšak v istom okamihu prichádza poznanie, že s jeho životom nie je niečo v poriadku. Jeho svet sa vzápätí začne rúcať ako domček z kariet. (Cue1)

(více)

Recenze (2)

Hashirama 

všechny recenze uživatele

Film má dost zvláštní výstavbu děje. Využívá montáže a úhly à la lowcost Edgar Wright a je zábava to sledovat. Obzvlášť ve spojení s leckdy ritchieovským soundtrackem. Ale nějaké to poselství či jádro, které film nese, zůstalo poté, co ho Prygunov hodil naším směrem, zaseknuté někde ve stromě mezi větvemi. Divák má sledovat povrchnost a nedůležitost materiálních hodnot a prázdného kapitalistického života, a že pravé hodnoty se nachází někde jinde, ale kromě toho, že se hlavní hrdina zakouká do mladé aktivistky a že mu jeho “nový život” (nutno dodat dost krátký a ohraničený) uštědří jednu ránu, se celou dobu chová jako hovado, staví si svůj byznys, obchoduje s podobně zazobanými kumpány, střídá ženský, a ona finální katarze a uvědomění, že se lidi kolem něj i on sám chovají jako hovada (což mu po tolika letech života na vysoké noze trvalo ne úplně krátce), přichází až ve chvíli, kdy on sám přijde o prachy. Samozřejmě to životní realitu odráží asi lépe než klasický americký patos, ovšem když téměř dvě hodiny sledujeme nepřetržitě jeden charakter a čekáme na jeho vnitřní proměnu, která nakonec proběhne na základě stejně sobeckých pohnutek, podle kterých jednal celý film, diváka pak film příliš neuspokojí. Natočeno s typicky ruským úhlem pohledu a typicky ruskou poetikou, proto se na Духless příjemně kouká, ale obsahově se se mnou jako divákem rozchází různými směry. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (1)

  • Počas prestávky uprostred natáčania v Petrohrade si Danila Kozlovskiy (Max) zlomil ruku. Producenti a celý štáb boli vydesení, pretože nasledoval ťažký blok scén v interiéroch, no herec aj napriek zraneniu pricestoval do Moskvy načas a zahral ich so sadrou na ruke, ale vo filme ju nie je vidieť. (Cue1)

Reklama

Reklama