Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (661)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Time is on my side… yes it is. Dá se to říct o filmových hrátkách s linearitou i době, která prověří hodnotu ve své době třeba převratného snímku. Vertigo Tykwer sice kouzlí s kamerou, střihem, hudbou i barvami, ale míč je někdy šišatý a rozhodčí obvykle nastaví nad rámec devadesáti minut.. Při pohledu na tempo a výdrž toho rudohlavého Oskara bez plechového bubínku je mi tak trochu záhadou, jak to že ještě Němci nemají olympijské zlato v běhu na střední tratě.. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný závod s časem, náhodou, štěstím a OSUDEM. Třikrát jinak, třikrát zběsile a třikrát s jinými výsledky. Divoký běh punkerky Loly za sto tisíci markami a hysterickým přítelem v nesnázích. Drama, filmový experiment, černá komedie či bůhví co ještě se stalo zcela zaslouženě kultovní záležitostí. Zcela originální spleť o třech dějstvích a dvou mezihrách podává režisér Tom Tykwer nekonvenčně, šokujícím a zábavným způsobem zároveň. S chutí si hraje se známými prvky a jejich možnými kombinacemi, velmi přínosné je i to, že příběhy nevypráví paralelně, nýbrž je řadí za sebou. A vždy své hrdiny nechává bojovat s novými souvislostmi. Pro Lolu a přítele Manniho používá „čistý“ obraz, zrnitý (řekněme amatérský) je vyhrazen dalším postavám, jako je především její otec s milenkou, černobílým pak snímá situace, které předcházeli hlavním událostem. Nebo je dovysvětlují. Používá i animačních vsuvek, či statických fotografií o budoucích událostech osob, které Lola při svém maratónu potkává (a je jimi ovlivňována). Tykwer je někdy až příliš doslovný, a pokud něco vytknout, tak snad jen scéna z kasina byla na mě už „příliš“. Ale Tykwer si rád hraje jako děcko, jeho tempo je strhující a nic není těžkotonážně propojováno. A sympatické rudovlasé France Potente jsou za doprovodu techna zaslouženě otevřeny brány Hollywoodu.. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Režisér Tom Tykwer sa presadil svojím celovečerným snímkom Lola beží o život, ktorý sa stal v Nemecku najúspešnejším domácim filmom roku 1998. Kultové dielko, predznamenajúci údajne zmenu v nemeckej kinematografii, je určený generácií, odchovanej klipovou kultúrou, technopopom a televíznymi stanicami typu MTV. Autor, ktorý sa podieľal aj na výraznom soundtracku, vyšiel z predstavy dievčaťa, bežiacou mestom a v rytme jej behu stvoril príbeh. Dynamický a zároveň romantický "generačný thriller" 90. rokov kombinuje filmový pás s videozáznamom, fotografiami a animáciou. Príbeh dojemnej nemeckej Bonnie. Story vášnivej lásky mladej ženy, ktorá dokáže zničiť strnulé pravidlá a nariadenia sveta, ktoré ju obklopujú. Snímka, postavená na diabolskom tempe a zbesilom strihu. Napriek zdanlivej ľahkosti je realizovaná s nesmiernou starostlivosťou a oplýva mnohými originálnymi nápadmi. K najlepším patria fotografické koláže, v ktorých sa bleskovo odohrajú rôzne verzie životov postáv, s ktorými sa Lola pri behu stretáva. ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Na světě jsou dva druhy lidí. Aspoň pokud jde o rychlost pohybu. Máme tu coury, to jsou ti, co se courají, a potom tu jsou běhny, tedy ti, co běhají. Lola je nepochybně běhna, a že jí to jde fakt dobře. Její přítel Manni má ale kliku. Při shánění 100000 marek totiž Lola prošlape i svoje nejlepší tenisky. Tak, dost už dvojsmyslů a vrhněme se na to. Tedy na komentář. Tenhle film jsem znal už roky. Tedy věděl jsem o něm. Lidé si o něm povídali, Simpsonovi ho parodovali, Dawson Leery z Dawsonova světa ho vydával za svůj nejoblíbenější film (a přitom jeho skutečný nejoblíbenější byl ET od Spielberga :oP), a já se Lole kdovíproč vyhýbal. Nebo snad ona mně. Zřejmě jen o vteřiny. Zřejmě tahle sympatická rudovláska proběhla okolo mě pokaždé, když jsem někde zaškobrtnul, nestihnul doběhnout autobus (což se stává často, mám totiž... těžké kosti) nebo dostal těžký záchvat alergie. A to je škoda. Já si ten film totiž okamžitě zamiloval. Inteligentní scénář, skvělí herci (a to mám takovou mírnou skrytou averzi vůči Němcům. Jejda, už není zase tak skrytá...), našlapaná hudba a bleskurychlý střih vytvořil lahůdkový adrenalinový mix, který mě na nějakou tu hodinu a čtvrt vytrhnul z každodenní šedivé reality, kde mají lidé docela nudné barvy vlasů. Mám pár feel-good filmů. To jsou takové, které si můžu pustit kdykoli, a trochu mi spraví náladu, ať se děje, co se děje. Lola má slušně našlápnuto (nebo naběhnuto?), aby byla jedním z nich. To už za to stojí, ne? Tak šup, koukat! ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ano, přiznávám se, Lolu jsem viděl poprvé dnes. A jsem z ní naprosto mimo. Co se týče německých snímků, je to určitě nejoriginálnější film v jejich dějinách a (po Ponorce) i druhý nejlepší vůbec. Takový nápad se prostě objeví jednou za X let.... A když je navíc podpořený senzační režií a kamerou a odzbrojujícím výkonem Franky Potente, jdou všechny zbytečné řeči stranou. Lola je dokonalá. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (21)

  • Záběr, ve kterém padne na ruletě číslo 20, nebyl trik, dvacítka opravdu na poprvé padla. (don corleone)
  • Hlas, který je na začátku filmu vypravěčem, patří Hansu Paetschovi, který je známým německým vypravěčem pohádek. Jeho hlas zná každé dítě, které v Německu vyrůstalo s pohádkami na kazetách. (don corleone)
  • Ve filmu je 1581 střihů, což obnáší střih každých 2,7 sekundy. (Zdroj: kniha Slavná světová filmová klasika) (M.B)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama