Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Robert Pattinson, Zoë Kravitz, Jeffrey Wright, Colin Farrell, Paul Dano, John Turturro, Andy Serkis, Peter Sarsgaard, Barry Keoghan, Jayme Lawson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Dva roky slídění po ulicích jako Batman, který nahání strach zločincům, zavedly Bruce Waynea hluboko do stínů Gotham City. Mezi zkorumpovanou sítí městských úředníků a vysoce postavených osobností má osamělý mstitel jen několik důvěryhodných spojenců - Alfreda Pennywortha a poručíka Jamese Gordona - a mezi svými spoluobčany se stal jediným ztělesněním pomsty. Když se vrah sérií sadistických machinací zaměří na gothamskou smetánku, stopa záhadných indicií pošle Největšího detektiva světa na vyšetřování do podsvětí, kde se setká s postavami jako Oswald Cobblepot, Edward Nashton, Carmine Falcone a Selina Kyleová. Jakmile důkazy začnou vést blíže k domovu a začne být jasný rozsah pachatelových plánů, musí Batman navázat nové vztahy a odhalit pachatele, aby se stal symbolem naděje Gotham City. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (4)
Recenze (1 253)
Je mi jasné, že The Batman je jeden z těch filmů, které je nutné vidět v kině. Já jsem to nestihla, takže na doma mi zůstal už jen stín toho zážitku. Což je samozřejmě škoda, zvlášť, pokud se tu zrodilo něco víc, než jen jeden sólo film. Ale doma je to prostě slabé, další variace na mnohokrát viděné a mnohokrát přečtené. Trochu mi to sice zlepšilo pachuť z Nolanovy trilogie, ale brzy si nebudu pamatovat víc, než Selinu v nátělníku. ()
Město Blade Runnerů, Vran a vytrvalých dešťů a v něm Bruce Holmes, Alfred Watson, inspektor Jim Lestrade a Riddler Moriarty. A nebo jinak. Město stejného podnebí a v něm zkušený Jim Somerset, napružený Bruce Mills, jeho starostlivá žena Alfred a John Riddler Doe. Jeho hříchem je Závist, trestá Pýchu a Lakotu, nechává se zavřít, aby dokončil svůj plán a aby toho Finchera nebylo málo, dělá to jako Zodiac. A nebo snad variace na motiv Strachu, když Nolanův rytíř začínal? Reeves svému „Nocturnal Animal“ dodal od všeho něco a jediné, co mu lze vytknout, je na sílu tlačené párování kočičky a netopejra a absence nějaké opravdu kulervoucí scény (záběr vzhůru nohama z Penguinova nabouraného auta mi nestačí). Tvůrci komiksových adaptací už evidentně ví, že čím autentičtější rozměr dostanou postavy (i ty směrem k fantasknu), tím intenzivnější je svět, kterého jsou součástí.. Apropo, u Colina Farrella si nejsem jist, jestli za tím vzhledem stojí kvalitní práce maskérů, a nebo se po letech stagnace konečně začíná měnit v Lanthimosova humra.. ()
Když by to měl shrnout do jedný věty - plakátovky, tak se jedná o mimořádně povedenou blockbusterovou kriminálku s temným komiksovýmn hrdinou. Pokud byl Robert Pattinson na plátně za Bruce Wayna hrál ho jako ponuře osamocenou postavu a určitě tak stvořil nejdepresivnějšího Bruce Wayna co kdy rajtoval na plátně. Ono tohle pojetí skvěle zapadalo do celého konceptu filmu, který působil hodně temně a opravdu byl víc např. Fincherovým kriminálkám než akčním nářezům. Tím, ale rozhodně nechci říct, že film zklamal, naopak je to profi dílečko na který se skvělé kouká, který umí udržet pozornost po celou dobu navzdory délce stopáže. Kamera je vysloveně pochoutková. Greig Fraser mě opět dokázal. že je mistr objektivu, mistr záběru, mistr kompozice a dokáže zprostředkovat atmosféru příběhu. Pokud jde o herecký výkony ostatních, nikdo tam nějak nevyčnívá, ale ani nic nekazí což mě vyhovovalo, protože prim hraje story. Trošku zbytečný bylo malinký romantický pomrkávání, ale nic hroznýho. Jedná se o kvalitní biják, který chce velký plátno ideál Imax a umí dopřát téměř tři hodiny kvalitní zábavy. ()
Ochrnutý latexový homopýr a cigánský transvestita pátrají po vraždícím psychotikovi, který v podstatě vykonává tutéž veřejně prospěšnou činnost jako tryskomyš, akorát to dotahuje do konce a ty prohnilé korupčníky jen nepřicvakne klepetama k radiátoru, nezmaluje jim držky sytě červenou rtěnkou, nedá jim na hollow jezdeckým bitchíkem a nezavolá 911. Poté, co nějakého pičuse napadlo dehonestovat Netopýrníka E-flekem, nastal evidentně trend osazovat jej i nadále nejtopornějšími nehereckými poleny Holého údu, čili viditelná spodní čelist slizkého Patyzóna trpí naprosto stejnou obrnou jako u jeho předchůdce, no a když, naštěstí zřídka, sundá tu masku na bondáž, jde opět o zcela srovnatelný kakofonický koncert mimické bezradnosti permanentního zánětu faciálních nervů. Zaplaťsatan to totální prkno aspoň trochu vyvažují opravdoví herci, zejména k nepoznání zpotvořený a jako vždy dokonalý Kolín, rozkokošně vyšinutý Pavlík Dano a samozřejmě legendární psychotický kuželkář Chesus Kvintána. Jako celek se pak v podstatě jedná o takovou tuctovou, jakože tmavou a sychravou detektivku na jedno použití s nehrajícím BDSM fetišistickým vyšetřovatelem trousícím guáno, veskrze anemickou, aby na to pustili i nejmladší degeneraci ožužlávačů leporel, a na poměry předchozích zaudioviualizovaných omalovánek i dost lacinou (Onen plesnivějící Godhaj natočili v Čikégu pod mostem a na Časovém čtverci, kam akorát narychlo naházeli víc bordelu). Detektivku, která z obyvatel Gothaje udělala tak trochu nesvéprávné čuráky, co při generální záplavě „logicky“ hromadně hledají úkryt jakože v „nejvyšším bodě“, a sice na stadionu. Obklopeném mrakodrapy!!! Podruhé už si to rozhodně nikdy nepustím, ovšem jako klad budiž přičteno, že ta brutální tříhodinová stopáž vcelku utekla, aniž by se má prdel podívala do středověku. A je to rovněž o třídu méně rakovinotvorné než jakákoliv novodobá neomarxistická oelasťákovaná bukviáda od Mrvelu. Co ale naplat, Kryštof s Kristiánem nasadili microchiropterální laťku tak vysoko, že jakákoliv další recyklace už bude při srovnávání navěky působit jako amatérské porno. ()
Je to už slušná řádka let, co si v Hollywoodu uvědomili, že stávající komerční trendy, které přinesly vlnu komiksových adaptací a velkofilmů fantasy žánru, prakticky vytlačily proud kinematografie určené dospělé generaci. Uhnízdila se myšlenka dát popkulturním fenoménům artový nátěr tím, že je zpracujeme "seriózně", zkusíme tomu dát nějakou "hloubku" a každý si pak najde to svoje. Výsledkem jsou filmy, které si na dospělost jen hrají. Když dojde na lámání chleba, vyjeví se v plné nahotě naivita a směšnost starých komiksových figur a příběhů. Dobrodružství muže v gumovém obleku s rozkošnou netopýří čepičkou, před nímž všichni v okolí usilovně předstírají, že postavu významného člena místní společenské smetánky neidentifikují po hlase ani podle odhalené části obličeje, prostě musíte zpracovat s velkou dávkou nadhledu, jenže toho Matt Reeves, podobně jako Nolan ve své trilogii, není schopen. Reevesův Batman pyšně předvádí hru na osudovost, mlátí dvoumetrovým pindíkem a nešetří patosem. Nemístné je i spojení zcela protichůdných žánrů - noir a superhrdinský epos vyžadují jiné uchopení postav. Catwoman nedokáže být záhadnou femme fatale a její vztah k Batmanovi nemá náležitý erotický rozměr. Když se přeneseme přes plytké motivy a banální dialogy, zůstávají ve hře tradičně silné zbraně velkých studií, tedy výprava a obsazení (Colina Farrella v roli Tučňáka jsem vůbec nepoznal), ale to je pro mě málo. Dvěma hvězdičkami se sloučím nejen se světem Gothamu, ale i s ostatními snímky, co si špatně hrají na dospělost. Celkový dojem: 45 %. ()
Galerie (83)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (55)
- Postava Sladea Wilsona (Joe Manganiello), lépe známá pod svým označením Deathstroke, se poprvé „mimo komiksy“ objevila v seriálu Arrow (od r. 2012). Zahrál si ho tam Manu Bennett. (SNCIS)
- S výškou 1.78 metra, je Colin Farrell (zatiaľ) najvyšším hercom, ktorý kedy na plátne stvárnil postavu Penguina. (MikaelSVK)
Reklama