Režie:
Philippe LabroScénář:
Philippe LabroKamera:
Jean PenzerHudba:
Michel ColombierHrají:
Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina, Jean Rochefort, Charles Denner, Jean Desailly, Jean Martin, Maurice Garrel, Michel Beaune, Fosco Giachetti (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (84)
Chladný politický thriller v dobově obvyklém stylu. 1) Suchý, ponudnělý film dnes láká na Belmonda (ve své době ostatně taky). Tehdejší politické thrillery mi dnes připadají přesně takové, jako je i tento film - suché a dost nudné. Následník očividně sází na Belmonda, aniž mu ovšem dává možnost projevit, co umí._____ 2) 40letý Bebel je nevýrazný, neukazuje svou známou tvář, pro niž ho milujeme, nijak neuplatňuje své expresivní herectví. Nemá nic společného s neúplatnými duchaplnými postavami pozdějších let._____ 3) Dabing České televize z roku 2010 povolal k Belmondovi Davida Novotného. Jakkoli ho mám jako herce rád, sem mi moc nepasoval. Verzi s Krampolem neznám._____ 4) Výstižný koment: gudaulin**. ()
Klasický syžet politických thrillerů sedmdesátých let - boj jedince proti hydře nadnárodních společností - vyjadřoval deziluzi vývoje po Mai 68. Francouzské společnosti jsou prodávány do cizích rukou (hádejte, čí cizí ruce to jsou, jak po stránce národnostní, tak po stránce ideové), a pokud to nejde po dobrém, přikročí se k násilí. Tvůrci filmu by si rozuměli s Václavem Klausem - v pozadí příběhu se skrývá strach z ES. Podobný film, co se týče desiluze: Probuď se špione. ()
Smutný pokus o to vymanit se sobě samému, vlastnímu hlasu, vlastní tváři – i onomu předurčení stanout někde na okraji nebo v samém středu. Proč jen jej, tedy tu neoslyšitelnou výzvu, obestřela ta mdlá a vytrvalá navyklost, ta dávkovaná abeceda prvních slov a začala – jak příliš úspěšně – ji polykat? Belmondo vládne zrezivělému universu imitativního stříbrného plátna, ale vládne jen tím nejubožejším, kostýmem sebe sama. Ani dotek hrůzy, ani poryv pohybu, ani zaznění hlasu a ani ten nejprostší a nejplodnější výron té nejhlubší a nejosamělejší tmy tam někde na dně nás… ()
Pro Belmonda netypicky kravaťácký ponurý příběh o tom, že velký byznys, pokrytectví, antisemitismus a kolaborace jsou svinstvo:) A ten smajlík je jediný humor, kterého se ve spojení s tímto filmem dočkáte - vše je tu bezvýhradně vážné, ani stopa po žoviálnosti, na kterou jsme u spravedlivého tvrďáka Bebela zvyklí. Není to špatné, ale dívat se na to taky není nijaký požitek - je to řemeslo s přesně načrtnutými linkami od začátku až do konce. Ode mě 60% s tím, že na toto nebo podobné téma bylo napsáno i natočeno nemálo zábavnějších záležitostí. ()
56% Bebel v podivné roli milionářského dedice, který na jedné straně až socialisticky soucití z dělníky a poštvává je proti své vlastní firmě, na druhé straně chladně podvádí svou ženu a bezcitně se chová i k milenkám. Trošku moc se to vleče, má to divné flashbackové prostřihy, které nejsou nijak odlišny, takže hrozně matou, scénář trošku klopýtá a zklamal mě konec. S jiným koncem, by to možná bylo i za 4. ()
Reklama