Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý advokát Jean-Paul Belmondo přišel o ženu, ztratil důvěru dcery a začal holdovat alkoholu. Po jednom večírku je u nich v domě nalezen mrtvý mladík. Ujme se obhajoby hlavního podezřelého a pokusí se získat zpět důvěru rodiny a možná i svou bývalou reputaci... (oficiální text distributora)

Recenze (45)

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Kvůli takovýmto snímkům vyhledávám filmy s J.P. Belmondem. Důchodce a alkoholik, který přišel o svoji ženu se jednoho dne vrátí opilý domů, kde uslyší výstřel, při kterém byl zabit člen dceřiné party, feťák, stejně jako všichni ostatní z této partičky. Vina se strhne na nevinného a na J.P.Belmondovi teď je, ab dokázal nevinu svého mandanta a vrátil se tak na správnou cestu. Podaří se mu to? :-) ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Vcelku netradicni belmondovka, ktera by se dala rozdelit do dvou casti. V prvni je Belmondo na sracky, z postele vstava jenom aby si dosel pro chlast, kterej prakticky nepusti z ruky, nic ho nezajima, pravnici a policajti z nej maj srandu a dceri je ukradenej. Pak se bez nejakyho poradnyho duvodu zacne zajimat o obhajovani podezrelyho kluka z vrazdy. A prichazi druha polovina filmu, coz je soudni drama, kde nejdriv Belmondo pospava u soudu, aby na poslednich 40 minut celou sin naprosto ovladnul a jen keca a keca a keca a nakonec vse vyresi. Je to sice lehce stereotypni, ke konci zbytecne natahovane a je videt, ze tu je Belmondo za hlavni hvezdu, takze mu nikdo neskace do reci ani ho neokrikuje. Ale tak nak to proste vsechno funguje, film me bavil a Belmondo hraje slusne, akorat mi bylo vlastne uplne jedno, kdo ze je ten vrah a o co ze tu vlastne jde, protoze mozny vrahove jsou dost nevyrazny. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavé rozjímání nad mládím, které je bezstarostné a rádo se baví a stáří mu rozhodně nerozumí. Advokát Loursat (skvělý Jean-Paul Belmondo) se po desetiletém nikdynekončícím pití skvělého vína a odcizení se s dcerou Isabellou (Cristiana Réali), rozhodne vrátit se do života a získat důvěru a schopnost komunikace se svojí dcerou zpět. A tak se ujímá obhajoby zdánlivě vinného, aby odhalil pachatele v lepších kruzích. Rozjívenost mládí, jejich vzpurná vzteklost, neukojitelná touha po adrenalinu a nebezpečí a po vzrušení při porušování zákona, ať už konzumací, či prodejem drog, které přinášejí východisko z nouze jejim znuděným životům bez cíle. I když sám Loursat se přiváděl mimo krutou realitu 10 let pitím vína, aby zahnal bolesti srdce. Další zajímavé postavy: svérázná hospodyně Fine (Renée Faure), obviněnný Manu (Sébastien tavel), rozklepaný Pascal (Yan Duffas), pravý pachatel Thomas Daillet (Olivier Belmont), který navenek působil velmi sebejistě, starý komisař Bient (Francois Perrot), arogantní prezident soudu (Jean-Louis Richard) a drogový mafián Ange Brunetti (Georges Géret). Je to velmi zajímavé rozjímaní nad divokým mládím, schopných z pouhého rozmaru a nedostatku vybití zločinu. A že se to nevyhýbá ani lepším rodinám, kde si nejsou schopni připustit pravdu, či se jí snaží z pozice moci skrývat. ()

MacGyver 

všechny recenze uživatele

Jean-Paul Belmondo dlho túžil splatiť svoj dlh divadlu, toť opomenutej láske... ,,Mrchožrúti“ a ,,Skvelá finta“ ako by boli predčasnou derniérou skvelého francúzskeho herca, práve oni predznamenali clivú rozlúčku s úlohami prchkých voľnomyšlienkárov a kaskadérskych frajerov. A aj keď napr. ,,Samotár“ (Le Solitaire) je pre mňa plnohodnotnou súčasťou Bebelových policajtských kúskov, už ,,Veselá veľká noc“ bola skôr než pre filmový pás koncipovaná sťa hra pre dosky znamenajúce svet. Jean-Paul nedokázal divadlu dlhšie odolávať a tesne potom, ako triumfálne oživil Keana a večného Cyrana z Bergeracu, našiel spolu s Georgesom Lautnerom súznenie v ďalšom spoločnom projekte, kde však hlavného hrdinu oslobodili od masky neohrozeného suveréna. V ,,Neznámom v dome“ akoby Jean-Paul dohrával existenciálnu bezvýchodiskovosť Sama Liona z ,,Denníka večného dieťaťa“... Život starnúceho muža, ktorý zlyhal v logickej nadväznosti ľudského bytia a smrťou manželky stratil aj lásku svojej dcéry, definitívne uviazol v pasci vzťahového i profesionálneho konca. Divadelné črty sú v tomto diele neprehliadnuteľné a zrejme by im viac svedčilo javisko... Najmä posledná tretina filmu redukovaná na konverzačnú statiku súdnej siene by bola v priamej interakcii so živými divákmi nepochybne silnejšia. ________ Každý film s legendou francúzskej kinematografie je pre mňa peknou a značne nostalgickou spomienkou na skutočnejšie príbehy než vídame v dnešnej produkcii a aj keď Bebel možno viac túžil po divadelnom uznaní a filmová popularita bola ,,len“ najbližšou alternatívou, radšej by som ho v stále skvelej fyzickej forme videl v ďalšej role charizmatického hrdinu s tvrdými päsťami či aspoň číro komediálneho extroverta. Na úlohy šedivých alkoholikov mal v roku 1992 ešte čas...:) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Milovníci Bebelova rošťáckého úsměvu asi u tohoto filmu spláčou nad výdělkem. Já se sice mezi tyto "milovníky" rovněž řadím, ale jako správný filmový kreativec se okamžitě dokážu přizpůsobit dané filmové situaci. Film je krásný důkaz, že Bebel se neuměl ve filmech jen smát, rozdávat rány a balit holky, ale že v nich uměl především hrát. Bohužel zde trošku hapruje příběh, zejména závěrečná část byla na mé gusto zbytečně komplikovaná. Váhal jsem mezi třema a čtyřma hvězdičkama, ale za upřimnou citlovost, kterou jsem z filmu citíl se přikláním ke čtyřem. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama