Režie:
Jean-Pierre MelvilleScénář:
Jean-Pierre MelvilleKamera:
Henri DecaëHudba:
Éric DemarsanHrají:
Alain Delon, Bourvil, Gian Maria Volonté, Yves Montand, François Périer, Paul Crauchet, Yvan Chiffre, Pierre Collet, René Berthier, Yves Arcanel, Paul Amiot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři muži vede osudový kruh přímo do náruče smrti. Corey (Alain Delon) se po propuštění z vězení vrací za svou dívkou, která ale mezitím dala přednost jeho parťákovi. Náhoda ho svede dohromady s prchajícím zločincem Vogelem a bývalým policistou Jansenem. Společně vyloupí klenotnictví. Snadný úspěch je povzbudí, a proto začnou vyhlížet další objekt... (Česká televize)
(více)Videa (5)
Recenze (141)
Bez jakýchkoliv výhrad 5*. Pokud chcete vidět kvalitní gangsterku staré školy, není lepší volba než Melvilleovy filmy. U Samuraje jsem si ještě říkal, jestli to není náhoda, teď už je jasné, že to byl opravdový machr ( ne nadarmo je to jeden z Tarantinových nejoblíbenějších režisérů ). Nevlídné prostředí, chladné barvy. Málomluvné, atmosférické. Postavy o jejichž minulosti nevíme nic, přesto jim nechybí tragická hloubka. Policisté nuceni dělat morální ústupky. Přesně použitá minimalistická hudba. Úplně stačí, když je Delon v záběru. Jean-Pierre Melville se mi začíná dostávat pod kůži hodně hluboko ... ještě jeden film a jde do mých osobních TOP 15 režisérů P.S. Hodnocení na IMDB 8.1 je mnohem výmluvnější než zdejší slabá "pětasedmdesátka" - Jo a ještě jedna věc. Melville se zjevně inspiroval Asfaltovou džunglí Johna Hustona, kterou jsem shodou okolností viděl před pár dny. ()
Vůbec mi to nesedlo, hloupost jen s nádechem logiky. Ani hvězdy první ligy tohle nezachrání.Chatrné a děravé.S piety k režisérovi jsem dal 2 zvězdy, Vystříhat tak 40 min a dá se to překousnout....Omlouvám se kamarádi hodnotitelé.)) Nelze každý film z Francie považovat za bombu.Dá se u toho i usnout.Tohle rozhodně není stará škola. Možná tak poškola.A Bourvilovi jsem nevěřil. ()
Dokoukáno nadvakrát. Blbě se u toho spí, deset minut nikdo nepromluví a pak zakvílí pneumatiky nebo někdo začne řvát. Postavám chybí sepjetí a taky motivace, nebo jsem jí aspoň z toho věčného ticha nevyčetl. Scéna s přepadením klenotnictví je skvělá, ale fandit Bourvilovi, který běží od vlaku za zločincem, a přestože ho má na dostřel i na dohled, otočí se na patě a zastaví vyšetřování na desítky minut/hodiny, to jsem fakt nesvedl. Asi jsem něco zaspal, ale jak se dostal k tomu, že z něj byl najednou "překupník"? To mu tak vděčně pomohli informátoři, na které hned na začátku nahodil sítě a postrašil je? Solidní dabing od Novy (1995). ()
Perfektně propracovaná kriminálka, ve které právě propuštěný vězeň Corey (Alain Delon), uprchlý zločinec Vogel a bývalý policista dají dohromady, aby vyloupili klenotnictví. Atmosféra začne houstnout s tvrdým nátlakem a mazaně chystanými pastmi policejního komisaře Francoise Matteie (Bourvil) na všechny, na které by se lupiči mohli obrátit. Jedna past sklapne, což odstartuje řetězovou reakci s drtivým a krvavým koncem. Výborně zpracované, jen stopáž by mohla být o trochu kratší. ()
Jean - Pierre Melville kdysi chvástavě prohlásil: "Ve Francii jsme pouze jen tři režiséři, kteří dělají dobré filmy a zaplňují kina: Henri Verneuil, Gérard Oury a já. Ostatní jsou jiná kategorie." Asi bych se s ním kvůli tomu i pustil do křížku, každopádně mě překvapuje, že se tento tvůrce "pomalých" filmů přiřazoval právě k mistrům filmů, které měly větší spád. Třeba expozice Osudového kruhu trvá víc než hodinu. Kvůli atomosféře chladných barev to vůbec nevadí a film, ve kterém se toho do té doby moc neřeklo, nakonec vrcholí bezeslovně provedenou loupeží šperků. Herecké obsazení není nezajímavé, ale možná by bylo lepší to původně plánované, kde měl například Jean - Paul Belmondo hrát roli Giana Maria Volonté. Lina Venturu bych však neobsadil místo Bourvila (jak se plánovalo), ale místo Yvese Montanda. Bourvil sice nepůsobí jako typicky drsný komisař z francouzské kriminálky, ale jeho výkon je příjemná změna. Co ale odpustit nedovedu, jsou drobnosti, na které ovšem Melvillovy "režiséři jiné kategorie" nezapomínali. Např. Bourvil se vrátí domů a ještě v obleku se jde holit, Volonté se schová v kufru auta se zapálenou cigaretou atd. Možná to působí rýpavě, ale je to do očí bijící. Dávat pět hvězdiček s tím, že slabší momenty jsou ve všech filmech se mi nechce, protože filmů bez slabých momentů je dost. ()
Reklama