Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

Willy Kufalt odpad!

všechny recenze uživatele

Ve druhé půlce 80. let nezapomenutých filmů tohoto žánru moc nevzniklo, takže jsem raději neočekával výjimečný kus, ale co je moc, to je už vážně příliš. Tolik bizardních nechutností skoro v každé scéně, tolik mrtvol, s nimiž se režisér vyřádil jako v hrůzostrašném panoptiku a osmdesátkový nádech ve stylu akčního béčka dělají z tohoto filmu (i navzdory zajímavému tématu s politickým přesahem) jednu velice nepovedenou šílenost. A aby toho nebylo málo, absolutní trapnost této odfláklé slátaniny završuje svými marnými pokusy o jakýsi vtip a šarm i samotný Delon. Rád bych udělil půl hvězdičky za zdařilý výkon Michela Serraulta (vzhledem k vedlejší roli s menším prostorem opravdu jen půl), ale za tak trestuhodné zaobcházení s velice slibným tématem ve snímku, který v rukách Pinheira spadl do vysloveně primitivní nechutnosti, jí nakonec zpátky zaokruhluji směrem dolů. Chudák Jean Gabin, ten si opravdu nezasloužil, aby mu bylo něco podobné věnováno, musel se pak ještě určitě dlouho v hrobě obracet. 15% ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Atraktivní námět a společenskokritický podtext sráží slabší zpracování plné děr v logice, nesmyslného jednání postav, blbých keců a zbytečných scén. Ale abych jen nekritizoval - snímek má celkem slušné tempo, míra divácky vděčné brutality je nadprůměrná a řada scén rozhdoně stojí za shlédnutí. Na čtyři to není, ale ty tři jsou i přes výše zmíněné nedostatky skoro málo. ()

Reklama

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Podobne béčkové ako SLOVO POLICAJTA, ale omnoho viac brutálnej (a nápaditej) akcie je tu votkanej do schémy tradičnejšej kriminálky, aj Delon sa znovu vrátil do služby a do obleku. Napätie vyplýva z toho, že na rozdiel od neho divák vrahov pozná od začiatku... Totálna vojna v tomto filme, stierajúca hranice medzi mnohými policajtmi a zločinom, krvavý chaos a zmar ideálov, odrážajú kolísanie francúzskej spoločnosti medzi presvedčením, že nikomu sa nedá veriť a potrebou o niečo sa predsa len oprieť. Jedinou istotou by mal zostať Alain Delon na sklonku svojej kariéry, spečaťujúci sa ako rozhodný sympaťák, teraz už aj ochranca liberálnej demokracie proti pravicovým sviniarom - ktorí to pravdaže mysleli dobre, lenže kto sa s ohňom zahráva... Navrch má však ale napokon Alain, smutný hrdina, ktorý to nemyslel nijako, len si ako vždy robil svoju prácu... ()

kebom 

všechny recenze uživatele

Ako keby bol celý film natočený veľmi narýchlo podľa toho, ako sa režisér vyspal. Mŕtvych je okolo 20... Pre akčný žáner dobrý kúsok. Je tam jedna fakt uletená scéna, keď A. Delon drží akési batoľa na rukách - v jednom zábere má dieťa ponožku na jednej nohe a v druhom už na druhej. Asi mu medzitým spadla a asistentka si nevšimla z ktorej nohy, fakt nepodarené. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sedlo mi to, až jsem překvapený. Asi tím koncem, protože většina filmu je taková nemastná neslaná, jako ostatně u vícero hero filmu, které si produkoval sám Alain. Ale Michel Serrault jako démonický záporák s hlasem Bořivoje Navrátila, to je prostě terno. A ta harmonika, asi nejlepší od dob Tenkrát na západě. Celkem brutální scény, i když je to jinak takový oddechový, civilní film bez napětí, cením atmosféru. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)

Reklama

Reklama