Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Diaz umírá při autonehodě, jeho syn upadá do hlubokého kómatu. Nehodu způsobila sama Smrt. Když poté přijde za Diazem do márnice, nabízí mu dohodu: jestliže pro ni Diaz napíše film, ušetří život jeho dítěte... Snímek představuje Smrt jako osamělou bytost s lidským cítěním, ale hlavním tématem je silné pouto mezi otcem a synem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

vesper001 

všechny recenze uživatele

V jednom z prvních dílů Červeného trpaslíka vysvětluje Rimmer Listerovi, že Smrt nemůže praštit baseballkou... a má pravdu. Na Smrt je třeba vzít kosu nebo jí prostě jednu ubalit a je to. Alainu Delonovi na to stačí jedna ruka. OMG... Ale vážně. Ztvárnění Smrti jako křížence Černého Jezdce a strašáka do zelí, která si hraje s lidskými životy pomocí počítače, mi připadá hodně podivné, zvlášť v souvislosti s oficiálním textem distributora. Hvězdičku dávám za animované pasáže, jinak by to byl odpad. Je mi líto. ()

candy_daze 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět, který byl, bohužel, dost nešťastně zpracován. Předně se mi nelíbí celkové ztvárnění smrti. Jak vizuální, tak myšlenkové. Film slibuje představit smrt jako osamělou a podobnou lidské bytosti. Asi jsem natvrdlá, ale to se, prosím, podělo kam? Dál mě štvalo to, že příběh odbíhal od počátečního tématu k nějakým vyšším cílům, což mu celkově jen uškodilo. Ačkoliv se může zdát, že si budu trochu odporovat, nejvíc z celého filmu se mi líbily krátké animáče, alias Jeanova dílka. Dokoukat se to dalo, ale s hodnocením nemůžu výš, než na 2*. A to se jedná o mého oblíbence Delona v hlavní roli, který se, ať už vinou jeho nebo dementního scénáře a dialogů, taky zrovna nepředvedl. ()

Reklama

NinaRicci 

všechny recenze uživatele

Uz davno som nevidela taky zufaly film. Pardon, pan Delon, beriem na zretel aj to, ze to je film z 86-steho, ale co je vela, to je vela. Zdalo sa mi, ze tam chce reziser ukazat vsetky efekty, ktore sa dovtedy v zivote naucil. Pritom prvotny napad bol velmi zaujimavy, vykreslit smrt ako cloveka a dat jej city a emocie. Napokon ale lacny kostym a hlavne traaapny hlas /pozerala som v cestine/ - smrt s hlasom pocitacoveho Smolka je na mna fakt privela. K tomu lacne dialogy, slabe herecke vykony, zbytocne dlhe zabery a zufala snaha rozcitit divaka gycovymi zabermi ako roztrhnutie svadobnej fotky ci "romanticke" zvitanie sa otca a syna na plazi.. uf. Bola som rada, ze to skoncilo. ()

kebom 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý "experimentálny" film, pri ktorom som mal dojem, že ho tvorcovia nedotiahli do konca, alebo ho dokonca natočili za dva dni. Myšlienka bola zaiste dobrá, ale režisér asi celkom nepochopil, ako námet spracovať. Strih sa taktiež nevyznamenal. Herecké výkony sú ale štandardne na dobrej "francúzskej" úrovni. A "Smrt jako osamělou bytost s lidským cítěním" som teda fakt nepostrehol. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Oficiální text distributora nám představuje film Cesta jako snímek, který představuje Smrt jako osamělou bytost s lidským cítěním. Tvrzení je to bezpochyby pravdivé, jen v člověku nějak nevyvolá pocit, že oním lidským cítěním je cítění ničitelského, svéhlavého megalomaniaka beze stopy soucitu a empatie vůbec. Pojetí Smrti jako ničitele podivně kontrastuje s pojetím násilí jako čistě lidského produktu, za který nese zodpovědnost každý z nás. Film tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací, už tak dost laciný morální apel se vytrácí. Věřte mi, to ve mně vzbudilo rozpaky. Nakonec jsem se nedočkal ani distributorem slibovaného silného pouta mezi otcem a synem. Pokud ovšem pominu synovy halucinace, že fotřisko vězní jakási žebračka a Delonovy hysterické záchvaty, kterým propadá vždy, když mu Smrt hrozí zabitím jeho synátora. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Film věnoval Delon svému synovi Anthonymu, se kterým měl tou dobou chladný vztah.
    (Rosalinda)

Reklama

Reklama