Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Předvolební boj o první místo na radnici jednoho francouzského města vyústil ve tragédii, když zastánci současného starosty napadli aktivisty z tábora protikandidáta. Vůdce násilníků Portor jednoho z nich ubil k smrti, zastřelil policistu, který chtěl zasáhnout, a uprchl z místa činu. Případ dostal na starost komisař Verjeat. Jeho snahu najít Portora cílevědomě kříží starosta, obává se totiž, že by ho zabiják po dopadení zkompromitoval. Politik má dlouhé prsty, podaří se mu dokonce dosáhnout Verjeatova přeložení. Policista se však nevzdává, před odjezdem do nového působiště chce ještě dopadnout vraha. Pokračuje tedy v pátrání, ačkoli se to jeho nadřízeným vůbec nelíbí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (100)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Pokud justici i orgány policie řídí svými dlouhými prsty zparchantělý politik, tak je to jev natolik běžný, že se nad tím obyčejný člověk dneska už ani nezastaví. Jenže v sedmdesátých letech ještě lidé tolik nehulili, nesledovali nekonečně nesmyslné seriály a nehráli World of Tanks, takže korupci brali celkem vážně. Třeba takový komisař Verjeat a inspektor Lefevre si zrovna hodlají zaboxovat několik kol se zkorumpovaným systémem a mě to bavilo. A to zejména ve chvílích, kdy na mě z obrazovky uprostřed dramatu nečekaně vybafnul humor. Nejvíce mne pobavil okamžik, když Verjeat ukončil demonstraci svou oblíbenou disciplínou - hromadným vrháním demonstrantů ze schodů. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jo, tak tyhle postavy poldů, pro který je čest ještě živej pojem, Linovi fakt slušej. Frantíci v sedmdesátých letech chrlili jedno policejní drama vymazlenější než druhý. V tomhle bijáku ani tak nejde o napětí z chytání vraha jako o psychologii, zda Lino unese tlak ze strany svých nadřízených, protože jde mimo jiné i po mocipánovi. Téma spojení zločinců a politiků bylo aktuální v roce 1975 a je aktuální i dneska, jen se vynásobilo třema. Výborná akce na jeřábu, realistické přestřelky, silné dialogy, dokonalé herecké výkony a do poslední slabiky vymazlenej konec, zkrátka stará a po čertech dobrá Francie. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Tento francúzsky, kriminálny thriller, divákovi sprístupnený ako zo starej francúzskej školy; teda ako som i postupne zistil, tak zároveň k tomu aj naprosto nadštandardným spôsobom zväčša úplne »klamal telom«, až som si na úplný koniec pripadal zrovna iba tak, ako by mi ktosi riadnou silou uštedril akúsi poriadnu ["filmovú"] facku, čo podľa mňa nie je celkom fér, a pritom zo začiatku bolo ešte všetko v naprostom súlade tak, ako má skrátka byť, t.j. blížiaca sa línia udalostí takmer ihneď nabrala potrebný «politický spád», nakoľko sa obalila práve týmto politickým kabátom, keď jeden z politických kandidátov, resp. akési jeho nastražené g-o-r-i-l-y, začali útočiť proti svojim oponentom [lepičom plagátov angažujúcich sa hneď z prichádzajúcej protistrany], kedy nielenže pri tom prišiel o život aj jeden zo zasahujúcich policajtov, ale zároveň aj jeden z aktívnych aktérov, ktorého vskutku pomerne dosť surovým postupom dobili [železnou tyčou] až na smrť, inými slovami podčiarknuté, že tohto prípadu sa vari odteraz konečne ujímajú aj vrchný komisár Verjeat spolu s inšpektorom Lefèvreom. A až následne snáď priamo odteraz sa to predsa začínalo odvíjať i poriadne zaujímavo, no zase to netrvalo ani príliš extra dlho, keď sa protagonistom postupne začali hádzať samé polená pod kolená, vrátane aj akýchsi prekombinovaných [scenáristických] pasáží, ktoré sa na seba čoraz viac intenzívnejšie chrlili, až som sa v tomto začarovanom kruhu začal normálne už systematicky strácať, čo zrejme ani neveštilo nič pozitívneho, pričom som sa toho ťažkého b-r-e-m-e-n-a; v podstate nikdy totálne nezbavil s tým, že sa jednalo o premárnený potenciál. Proste namiesto daného vyšetrovania, sa na ústredných protagonistov vzťahovali kompletne »odlišné mračná«, možno aj miestami hlúpo naaranžované, ale to totižto vôbec neospravedlňovalo daný, dejový a nesúvislý chaos, aký ma vzápätí sprevádzal, a z akého som ani nijako zvlášť nemal dobrý pocit. A pravdepodobne nebyť v tomto účinnom chaose zdarne sa pohybujúceho Lina Ventury, tak hodnotenie by napokon bolo minimálne i o rovný stupeň nižším, než v skutočnosti je. A mimochodom; akosi nerozumiem ani tomu, prečo sa vlastne tieto veci začali etapovo kaziť, keď boli sprvoti tak kvalitne nastavené? Scenár, postavy, montáž a podobne. PS: Rozhodne by som najskôr odporučil najmä nasledujúci, Neľútostný súboj, alebo tiež titul s rovnakým názvom, ako si ho zvyčajne ľubovolne prekladajú distribútori. A v tomto prípade išlo znovu o zavádzajúci názov! PS 2: Dôjde aj na narážku Zbohom kura, alebo čo to tí Francúzi neustále majú s tými kurčatami? [SMIECH]. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Jedna ze skvělých francouzských kriminálek zlaté éry, i když není úplně typická. Samo pátrání po pachateli je pouze prostředkem, jak poukázat na propojení politiky a zločinu. Hlavním protivníkem tak není sám pachatel, ale místní starosta se slizkým úsměvem pro kamery, který by nejraději celou záležitost zametl pod koberec. Ventura s obvyklou dávkou charismatu. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Lino Ventura v další z mnoha rolí osamocenejch bojovníků proti zločinu. Já mam pro tyhle klasický oldskool krimi docela slabost, ale čekal jsem od toho trochu víc. Né, že by to byl špatnej film, ale děj mi připadal chvílema dost zmatenej a plnej nějakejch odboček. Taky jsou tam občas pokusy o vtip, který do filmu moc nepasovaly. Celkově průměr. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Panorama Rouenu se natáčelo na Côte Sainte-Catherine a v Bonsecours, rue des Aigles. (classic)
  • Film byl inspirován skutečnou událostí, která se stala v roce 1971 v Puteaux (Ile-de-France, Francie). (Snorlax)
  • Když byl film v dubnu 2009 vydán ve Francii na DVD, bylo na zadní straně obalu uvedeno, že je „zakázán pro děti do 12 let“, přestože byl v kinech uveden pro „všechny diváky“. (classic)

Reklama

Reklama