Reklama

Reklama

Půjčovna masa

(seriál)
  • USA Altered Carbon
Trailer 2
USA, (2018–2020), 15 h 36 min (Minutáž: 43–67 min)

Tvůrci:

Laeta Kalogridis

Předloha:

Richard Morgan (kniha)

Hrají:

Martha Higareda, Joel Kinnaman, James Purefoy, Stephanie Cleough, Ato Essandoh, Byron Mann, Andre Tricoteux, Matt Frewer, Renée Elise Goldsberry (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(2) / Epizody(18)

Po 250 letech strávených v hibernaci je oživený vězeň, který si může vydobýt svobodu jediným způsobem: musí zjistit, kdo je vrah. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (245)

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Vysoká očekávání nebyla naplněna! Nebo jo? Jako tradičně upoutávky trochu klamou, takže ve výsledku divák nedostává epickou technicky dokonalou sci-fi, ale až překvapivě komorní a temnej příběh o hledání ztraceného lidství (Nesmrtelnost zjevně dělá z lidí idioty). Nuže ačkoliv se epických výjevů člověk dočká hned několikrát, není to vůbec o nich – a to je dobře! Hlavní housle hraje právě story, u který ale nesmíte přemýšlet příliš nahlas, protože důležitější než děj sám, je jeho vyznění (kam až necháme technologie zajít a jaký dopad to může mít na lidstvo?). Příběh je podpořen skvělým vizuálem, velkou dávkou brutality, slušným soundtrackem a výbornými efekty. Naopak selhává v bojových scénách na nože a pěsti, ve kterých nefunguje choreografie ani střih. Altered Carbon je ale každopádně poctivá seriálová řež, kterou můžete srovnávat se vším od Blade Runnura, Total Recallu přes Demolition Mana až po Ghost in the Shell, ale nikdy vám z toho nevyleze laciná kopie. Pro mě osobně hraje v prospěch i - v určitých momentech -podobnost s Bioshockem, u kterýho tajně doufám, že Netflix konečně najme Verbiskiho a nechá ho natočit seriál, na kterej nikdy nezapomenu! DODATEK: První dvě epizody jsem si dal znova a funguje to všechno mnohem líp, takže druhý zhlídnutí je povinností! ()

SonGokussj 

všechny recenze uživatele

Musím uznat, že začátek byl velmi dobrý. Zajímavá detektivní práce, plno mystičnosti a nevědomosti, samé otazníky, krásné prostředí a sympatické charaktery. Pak přišel střed, který to začal spojovat, malinko rozvíjet a lehce zaokrouhlovat to, co jsme od začátku tušili, a pak... Pak přišly poslední 2 díly, které to úplně pos*aly... Tolik infodumpu, slov, keců, mluvení, hlásání a machrování nebylo za celých 8 předchozích episod. Krom trocha akce mi zpětně připadalo, že tam jen mluvili a mluvili a všechno vysvětlili slovy, ne činy. Je to jako kdyby prvních 8 dílů režíroval jeden člověk, ten odjel na dovolenou a poslední 2 přenechal svému nástupci, nezkušenému padavanovi. Úplně to zkazilo dojem z celého seriálu. Plus má u mě tedy hlavní začátek a vcelku i střed a velmi zajímavé charaktery, hlavně pan "hotel" :-) Znovukoukatelnost pochybná, ale nelituji, že jsem viděl. Bodies... Bodies everywhere. 65 % ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„KDYŽ MU ZEMŘELA PRINCEZNA, VENKOVAN VANDROVAL PO SVĚTĚ. ZTRATIL SE V BEZNADĚJI. JEDNOHO DNE NARAZIL NA NESMRTELNÉHO, KTERÝ MU ŘEKL, ŽE JEHO PRINCEZNU UNESLI, ŽE BYLA ZAKLETA. TAKŽE TEĎ JI HLEDÁ PO VŠECH MOŽNÝCH SVĚTECH, PROTOŽE NĚKDE, KDE JE UKRYTÁ POD ZMRZLÝM SKLEM A HUSTÝMI KEŘI PLNÝMI TRNÍ, SPÍ A ČEKÁ, AŽ JI PROBUDÍ. A JEDNOHO DNE SE MU JI NEPOCHYBNĚ PODAŘÍ NALÉZT…“ /// Dlouho nevím, co si vo tom mám myslet. Svět ovládaj nejmodernější technologie a lidi mněněj pouzdra i ksichty jak osoba s obsedantní kompulzivní poruchou fusky. V každým díle trochu akce, ale jinak exhibicionistický představení technologií ve světě bez sluníčka. Možná až moc kýčovitejch obrázků… nevadí, neruší – jen konstatuju. Nestříkal jsem z toho do trenek. Technická stránka parádní, ale jakoby šlo hlavně vo ní. Šejkspírovský finále (po spoustě akce) už jen dokazuje, že Netflix umí seriály líp než filmy. Ale… no prostě nemusím se udělat ze všeho… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Šukám s Windowsama (? … neříkali…). 2.) Mám robotickou ruku (a šetřím na čuráka). 3.) Thx za titule „lukascoolarik“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

3497299 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jakmile se kyberpunk dostane ze stránek knih na plátna či obrazovku, vládne mu příliš často těžko přijatelná ustrašenost a nedostatek invence. Altered Carbon, který je adaptací románu Půjčovna masa Richarda K. Morgana, trpí všemi nedostatky a špatnými stereotypy, které se s žánrem ve filmové podobě pojí. Za prvé: zdá se, že existují dva předobrazy, kterých se všechna další díla drží zejména po vizuální stránce - Blade Runner Ridleyho Scotta a japonská manga a anime Ghost in the Shell (sem tam ještě Matrix, což je ale kapitola sama pro sebe). Nic proti citacím, ale ve vědomí většiny filmařů jde zřejmě o jediné dvě úspěšné a známé kyberpunkové adaptace, tudíž ztvárnění jejich světa kopírují až příliš často a až příliš otrocky. V důsledku čehož se zdá, že se zastavil čas a že žánr, který jinak pobízí k různorodosti, vizuálně ustrnul podobně jako punkrocková móda na roztrhaných džískách, čírech a křivácích. Za druhé: kyberpunk sice zdůrazňuje sociální rozdíly a třídní konflikty, ale zejména ve filmové podobě se člověk setká se striktně vyhroceným černobílým viděním: bohatí jsou bez výjimky zlí psychopaté, kteří mají přístup k technologickým vymoženostem, oběti i hrdinové jsou pak vždy z nižších tříd, přičemž bojují proti nějaké technologické záležitosti, která zapříčinila společenskou nerovnováhu. Svět je ovšem mnohem složitější, přičemž tahle dualita zlých boháčů a hodných chudáků (nebo alespoň „obyčejných lidí“) je bohužel již tak nudný stereotyp, že nefunguje ani v metaforické nadsázce. Paradoxně je pak Altered Carbon fanaticky technofobní film (podobně jako Matrix, Elysium, In Time, americká hraná verze Ghost in the Shell atp.), jehož ideálem je jakási vágně definovaná přirozená lidskost. Je ovšem třeba poznamenat, že klasiky žánru takhle primitivní nejsou - když si člověk přečte Gibsona, Stephensona, Shirowa (nebo se podívá na animované Ghost in the Shell), sezná, že zobrazované konflikty nikdy nejsou podávané takto primitivně. Divák nechápe, proč se scénáristé obtěžují celkem fungující předlohy složitě přepisovat do úplně jiných nekonzistentních konstrukcí, jestliže by výsledek dopadl mnohem lépe, kdyby si ušetřili práci a prostě děj knihy “jen převedli” do obrazu, když už provozují seriálovou adaptaci literárního díla. Za třetí: scénáristé si zřejmě zvykli na to, že young adult čtou i dospělí, a normy vyprávění tomuhle předpokladu přizpůsobili tak, že lze stěží najít v rámci filmového sci-fi mainstreamu cokoli chytřejšího, než jsou Hunger Games. Altered Carbon tak v nijak originálním a poměrně přímočarém vyprávění, které přitom občas trpí nedotaženou dramatizací vývoje, kombinuje makabrózně patetické scény (moje srdce, které jsem si ve virtuální realitě vyrval doslova z těla, patří tobě) s hysterickým herectvím a ne moc smysluplným dějem. Postavy jsou nějak charakterizované, ale pak jednají úplně jinak – přes svůj dokonalý výcvik a proklamovanou chladnokrevnost se například z nepochopitelných důvodů (když pomineme špatně napsaný scénář) dopouští nesmyslně iracionálních výbuchů a školáckých chyb. Svět obsahuje navíc spoustu nekonzistencí, jejichž výčet by zahrnul samostatnou recenzi. Např. časový vývoj – postavy žijí stovky let, ale společnost se nemění, vypadá jako naše aktuální představa blízké budoucnosti zamrzlá v čase. V technologicky rozvinuté civilizaci kolonizující sluneční soustavu policejní sbory používají na chlup stejnou uniformu celé dlouhé dekády a estetika se odkazuje výhradně na naše moderní umělce – že by šlo o ilustraci tezí o zamrzlé postmoderní kultuře, jak je podává filozof Michael Hauser? (haha) Jeden díl mi přišel záměrně napsaný tak, že každá postava v něm musí mít alespoň jeden hysterčák (počítal jsem je). A navíc seriál selhává i v žánrových aspektech, ve kterých by to člověk nečekal – jeden příklad: Takeshiho sestra je v jedné scéně neporazitelná ninjovská asasínka, přičemž o deset minut později se chová, jako by neměla žádný výcvik – nechává nesmyslně zničit množství svých velmi draze vyrobených klonů, které jen tak nabíhají na nepřítele, aby jim prostě prostřelil hlavu. Ve stejné scéně si nejprve počíhá, chytí útočníkovu automatickou pistoli správně za hlaveň, aby ji po jednom bodnutí střepem opět pustila a nechala se jí střelit. Nehledě k tomu, že útočníkem je v tomto případě elitní policistka se speciálním výcvikem, která přitom před sebe svou zbraň strká s nezastřenou touhou po vlastním odzbrojení. Dvě superelitní vylepšené bojovnice se tak střetávají způsobem, kdy člověk pochybuje, zda jim někdy někdo dal alespoň základní přednášku o způsobech sebeobrany. Různorodých nesmyslů je ale v seriálu opravdu hodně. Filmový kyberpunk zřejmě čeká na svého vizionáře, který mu dodá osobitou vizi (místo aby jen opakoval desítky let staré vize jiných) a dostane jej na patřičnou úroveň, neboť tenhle žánr by si zasloužil emancipovanější přístup, než jakou ukazují přizdisráči z tvůrčího týmu Altered Carbon. () (méně) (více)

Praxis 

všechny recenze uživatele

Vizuální žranice a velkolepá produkce v podání Netflixu. Kombinace Westworldu, Blade Runnera a Matrixu, detektivky a kdovíčeho dalšího. V seriálech jeden z vrcholů letošního roku. Hlavní hrdinové sympaťáci, na začátku netušíte o co jde, ale brzy se vám to dostane pod kůži a vy se tak netrpělivě těšíte na další díl. Nakonec z toho nejsem sice tak odvařenej, jak jsem si zhruba uprostřed sezony říkal, ale i přesto je tam něco, co vyzdvihuje tento seriál nad většinou současné produkce. Gore efekty, sexuální scény a několik moneyshotů, na které budu myslet ještě dlouho (Lizzie v akci, souboj s klony nebo výtahová scéna). 85% ()

Galerie (136)

Zajímavosti (10)

  • Vyslanci neboli „Envoys“, mezi které patří i hlavní hrdina Takeshi Kovacs (Joel Kinnaman), byly speciálně vycvičené jednotky Hvězdného Protektorátu. Vyslanci byli díky výcviku schopni odolat velkému fyzickému i psychickému nátlaku a díky neuro-chemikáliím měli skvěle zbystřené smysly. (Tomas_TM)
  • V seriálu je nad nápisem „Police“ na policejních autech ještě jeden nápis v hindštině, a to „Raksha Karna“, což znamená „chránit“. (Tomas_TM)
  • Každá epizoda 1. série je pojmenována podle jednoho z klasických filmů ze žánru Film Noir, což byl žánr populární v letech 1941–1950. (Tomas_TM)

Související novinky

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Kyberpunkový Altered Carbon mění obsazení

Kyberpunkový Altered Carbon mění obsazení

30.07.2018

V čerstvě oznámené druhé řadě kyberpunkové sci-fi Altered Carbon od Netflixu se v hlavní roli vojáka Takeshiho Kovacse nově objeví herec Anthony Mackie (Captain America: Občanská válka, Detroit). Ten… (více)

Netflix a hvězda bojových umění

Netflix a hvězda bojových umění

01.07.2018

Netflix si objednal akční sci-fi seriál Wu Assassins s hvězdou bojové série Zátah Iko Uwaisem. Scénář k novince napíše John Wirth (Terminátor: Příběh Sáry Connorové, Falling Skies), o režii první… (více)

Barbar Conan míří do televize

Barbar Conan míří do televize

06.02.2018

Amazon dal před pár měsíci najevo, že si hodlá sehnat vlastní Hru o trůny. Krokem číslo jedna byl nákup televizních práv na Pána prstenů, z čehož se má ukuchtit prequel slavné filmové trilogie. Krok… (více)

Reklama

Reklama