Obsahy(1)
Poetická montáž záběrů z archivních filmových obrazových i zvukových materiálů se stává radikální metaforou, která se vznáší mezi oduševnělými citáty vyjadřujícími různý přístup k víře (jež lze chápat i v jemně ironickém duchu), oslavou odvahy odevzdat se neznámému a vyskočit z letadla do neznámé krajiny. Padáky vytváří na obloze neustále se proměňující kompozice. (MFDF Ji.hlava)
(více)Recenze (1)
sled found footage záběrů volně souvisejících díky společnému motivu seskoku s padákem je na poměry experimentálních filmů až příliš nevýrazný. jistého zajímavého účinku ovšem dociluje. vystačí si přitom jen (nebo spíš především) s efektem velmi silného rozostření. ať už jde tedy o tvůrčí záměr, či naopak důsledek stavu použitého filmového materiálu, linie se rozpouštějí, odstíny šedé prolínají (sfumato) a světlé objekty tak působí fosforeskujícím dojmem. "žhnoucí" parašutisté vypadají jako andělé snášející se na zem a když jich záběr obsáhne mnoho, zdají se být rojem mihotavých světlušek, nebo v roztřesených záběrech spíše výtryskem jisker. věřím, že obrazový materiál filmu Heidi Phillips tvůrčím způsobem přeorganizovala do zcela nového celku, nicméně hudební stopu spolu s komentářem (mimo jiné zaznívá charakteristický hlas Wernera Herzoga) si celou beze změny "vypůjčila" z filmu Mister Lonely. film na mě proto zapůsobil jako velmi neinvenční... spíše kompilát, než koláž. ()
Galerie (2)
Photo © MF Dokumentárních filmů Jihlava