Režie:
Jodie FosterKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Dominic LewisHrají:
George Clooney, Julia Roberts, Jack O'Connell, Dominic West, Caitríona Balfe, Christopher Denham, Giancarlo Esposito, Liz Celeste, Marko Caka (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V napínavém thrilleru Hra peněz, jehož děj se odvíjí v reálném čase, se herecké hvězdy George Clooney a Julia Roberts objevují v rolích moderátora finančního televizního pořadu Leeho Gatese a jeho producentky Patty, kteří se ocitají ve velice výbušné situaci poté, co kontrolu nad studiem násilím převezme rozzlobený finančník, jenž přišel o veškerý svůj majetek (Jack O'Connell). V průběhu napínavého střetu, vysílaného televizí v přímém přenosu milionům diváků, jsou Lee a Patty nuceni pustit se do boje nejen s útočníkem samotným, ale také s časem, aby rozpletli záhadu konspirace, ukrývající se na pozadí současných frenetických a vysoce technizovaných globálních obchodních trhů. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (273)
Mám rád podobné "finančné" thrilery a po vypuknutí krízy sa ich natočilo neúrekom a ozaj priniesli zaujímavé pohľady tému peňazí. Tu si zobrala Jodie Foster na paškál akciové investovanie, doslova ho vyzliekla donaha a bez akéhokoľvek emotívneho súdu odhalila mnohé súčasné praktiky silných hráčov na finančnom trhu. Dej filmu sa odohráva v reálnom čase a tým mu dodáva neuveriteľné napatie a tempo. Záver síce nepatrí k najoriginálnejším, to však nebolo podstatné. ()
Určitě méně zapamatovánihodné, než podobně inscenovaná Telefonní Budka, či superchytrý Spojenec. Je sice vidět, že Jodie Foster s látkou zkušenosti má, stopáž je krátka, takže se dá vytvořit a kočírovat rychlé tempo a dynamický střih, nicméně chtělo by to výraznější zvraty a adrenalinové momenty, o které se v podstatě stará jen chlápek s devítkou v ruce. Takže tématicky zajímvá a určitě seriózně vypadající záležitost se solidní výpovědní hodnotou, která by mohla být ještě peprnější a mít výraznější rukopis. ()
Přemýšlel jsem nad tím, proč bych tomuto filmu neměl vpálit pět hvězd. Sice může vytvářet pocit stokrát viděného, ale pokud Vás udrží v napětí takřka celý film, je to určitý důkaz kvality. K tomu bych určitě pochválil i nápad, který se ze začátku tvářil jako další hyper moderní techno-thriller ze světa peněz, aby se z něj nakonec stal naprosto jednoduchý a přímočarý napínák, který mi celou hodinu a půl v hlavě připomínal Telefonní budku od Joela Schumachera. Připomínal mi to ale jen a pouze tím, že jsem nedokázal odtrhnout oči od televize. A pokud tomu tak opravdu je, zaslouží si jakýkoliv jiný thriller lepší hodnocení, nežli tento kousek? ()
"Wall Street je casino, kde hrají s Vašimi penězi." Proto plně důvěřuju kapitálovému trhu a až budu mít touhu udělat ze svých miliard obyčejné milióny, tak začnu obchodovat s akciemi. Zatím mám alespoň čtyři z pěti pohromadě, takže dle mluvy Lee Gatese neztrácím kontrolu nad svým svěračem a nabídkám bank na to, aby si mohly s mým kapitálem zahrát na burze, zasílám fotky se zdviženým prostředníčkem. Jenže Kyle nechal se svými penězi pracovat "odborníky", kteří mu z peněz vyrobili velké NIC a tak se nedivme, že si šel do televize užít svých pár minut slávy s pistoli a výbušninou. A mě to hodně bavilo, protože jsem tvor hravý a tak jsem si užil to hledání peněz zakutálených do švýcarských, jihoafrických či kdovíjakých dolů. ()
Nebýt účasti George Clooneyho a Julie Roberts, jednalo by se o tv thriller v divadelním aranžmá. Dokonce jsem byl během sledování filmu přesvědčen, že vychází z nějaké slavné divadelní hry, co se roky hrála na Broadway, proto třeba je místem děje New York. Tak nic z toho, je ale fakt, že z 80% se film odehrává v televizním studiu, které opustíme významně až v poslední třetině. A zásadním problémem je, že se v tom přepadeném studiu nic zajímavého nestane, o nic lépe na tom není ani Clooneyho lapání na čerstvém vzduchu v newyorských ulicích. Scénář je překvapivě nenáročný, nedůmyslný a i poněkud stupidní, když dojde k úseku konspirace. Nejhorší z herců byl jednoznačně Jack O´Connell v roli podvedeného akcionáře. Necharismatický pitomec, ze kterého nešel vůbec žádný respekt, byl trapný až hrůza, úplně zkazil celý film. Celý příběh držel Clooney, který to vzal s vervou, vzal si na starost i produkční dohled. Je škoda, že Julii Roberts připadla nevděčná role producentky tv show, z níž se prostě nedalo nic extra vykřesat. Velkým problémem je i samotné téma finančních trhů, které může pro našince být značně odtažitou problematikou, vezme-li se také v potaz tuzemská neexistence finančních televizních pořadů ve stylu show pro americké diváky s vysokým ratingem sledovanosti. Kupodivu má film solidní tempo, na násilné scény je skoupý, ale padají v něm alespoň sprostá slova, aby ten rating R měl nějaký užitek. Clooney, Roberts a tentokrát režírující Jodie Foster už jistě zažili záživnější a zářivější filmové časy. Já jsem čekal oslnivý, napínavější a propracovanější thriller, nedočkal jsem se. 5/10 ()
Galerie (49)
Zajímavosti (9)
- Scénář k filmu figuroval v roce 2014 na černé listině nejpovedenějších nezrealizovaných scénářů. (filmsim)
- Když jeden z členů štábu hledá na internetu význam slova „Mambo“, výsledky mu zobrazí „Mambo Italiano“ – píseň, kterou nazpívala teta George Clooneyho (Lee), Rosemary Clooney. (HellFire)
- Juliu Roberts navrhol na hlavnú ženskú postavu sám George Clooney. (MikaelSVK)
Reklama