Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Prapodivné, žánrově i jinak neuchopitelné dílo. Halucinační trip, v němž sebranka vojáků zažívá sestup do pekla, snad nemohl být extravagantnější. Jakákoliv logika jde během chvíle stranou, zůstává jen zmatená tříšť výjevů a vykutálených gagů. Divák se chvilku baví, dlouho nudí a po zbytek filmu prožívá jen lhostejnost. Realita a halucinace zfetovaných vojáků zůstávají neodděleny, digitální černobílý obraz začne být fádní. Co si počít? Zajímavé jsou jen stroboskopické pasáže, kaleidoskopicky lámaný obraz, který je vskutku fascinující. Wheatly si ho možná měl schovat pro nějaký videoklip nebo radikální horor, ale pro tenhle trucovitý, často samoúčelný výkřik ho je škoda. Nevím si s filmem rady, jen netuším, do jaké míry jsem na vině já sám. ()
Pochopení filmu jsem dalek (a troufám si tvrdit, že jako já na tom bude většina diváků) a není divu, když absentuje nejen ucelený příběh, ale i tradiční forma vyprávění. To však nemusí být nutně na škodu - odpálit celý snímek jako zmatenou a nesmyslnou taškařici jako mnozí jiní se mi nechce ani zdaleka. Ona ta halucinogenní směsice různých scén a záběrů měla něco do sebe, kamera jako taková je skvělá, hudba a zvuk výborný, střih pozoruhodný. Celkový můj dojem z tohohle anglického pole úplně přesně vystihují tři poctivé *. ()
Pole v Anglii bych zařadila do kategorie "What a strange, weird movie." Myslím, že jako celek se snad tento podivuhodný snímek ani vysvětlit nedá. Nebo dá...? Buď se tam toho dělo tolik, ale vypadalo to, že vlastně o nic nejde, nebo se vlastně nic nedělo, ale vypadalo to, že se děje všechno. Počkat... co? To přece ale nedává smysl, že? Ale to ani tento film. O čem že to vlastně mělo být? Pánové se přežrali lysohlávek a pak jim z toho začalo hrabat. To je nejpravděpodobnější vysvětlení toho, co se tam, na Poli v Anglii událo. Rozhodně se jedná o zajímavý filmový experiment, u něhož však nemusí každý vydržet až do konce. ()
Ze začátku jsem nevěděl jestli se tomu mám smát nebo jak to všechno vůbec brát. Jedna věc je ale jistá. Bylo to divný. Hodně divný. Mám rád experimentální filmy ale tenhle pokus (alespoň v mých očích) zrovna moc nevyšel. Jako celek určitě ne. Filmu se určitě nedá upřít pár povedenejch scén a pasáží a pochválit musím celkově práci kameramana ale jako kompaktní a fungující film to (pro mě)bylo těžko stravitelný. ()
Po uplynutí třetiny filmu jsem tomu začal rozumět, což je zajímavý doklad divácké tuposti: Jistá postava odhalí svůj záměr, který dává implementovaný smysl předešlému dění a rozoumek je rázem spokojen. Pak vidím: civilizační podobenství. Po uplynutí druhé třetiny jsem tomu rozumět přestal. "Ha, mohl by mi najít těch pokladů víc!" Pak říkám: alchymie. Alchymie! Narozdíl od Marigolda jsem naštěstí nedotčen vědomostmi, o autorech nevím nic, takže nemusím Pole v Anglii vnímat jako něčí produkt, nýbrž vycházet při jeho sledování z čirého faktu jeho existence - a věřit mu. Ba právě. Existuje tak, jako se bezvýznamný příběh pěti "přátel" odehrává na pozadí světodějných bitev posledního století tradičního kosmu. Tři nebo čtyři hvězdičky? Pět. A přidám si do topky každého, kdo mi v diskusi nebo v poště podá přesvědčivé poučené zdůvodnění jména Whitehead. ()
Galerie (35)
Photo © Rook Films
Reklama