Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Pole v Anglii bych zařadila do kategorie "What a strange, weird movie." Myslím, že jako celek se snad tento podivuhodný snímek ani vysvětlit nedá. Nebo dá...? Buď se tam toho dělo tolik, ale vypadalo to, že vlastně o nic nejde, nebo se vlastně nic nedělo, ale vypadalo to, že se děje všechno. Počkat... co? To přece ale nedává smysl, že? Ale to ani tento film. O čem že to vlastně mělo být? Pánové se přežrali lysohlávek a pak jim z toho začalo hrabat. To je nejpravděpodobnější vysvětlení toho, co se tam, na Poli v Anglii událo. Rozhodně se jedná o zajímavý filmový experiment, u něhož však nemusí každý vydržet až do konce. ()
Pozor! Co by se stalo, kdyby před dvěma sty léty nastoupili krvežízniví vojáci do bitvy na poli, obrostlém podezřelými houbičkami? A jste si jisti, že vás odpověď na tuto zajímavou otázku opravdu tolik láká? Myslel jsem si to taky a dostal film, po jehož skončení se musím zcela vážně pochválit, že jsem ho dokoukal až po závěrečné titulky! Jsem na sebe fakt pyšnej a jdu okamžitě všemu, co jsem za poslední roky viděl, přidat jednu ČSFD hvězdičku. Přísámbůh že bejt to ještě o čtvrt hodiny delší, odvezou si mě s pěnou u huby do Bohnic. ()
Podľa tých extrémne rozporuplných prijatí som čakal, že Field in England sa dá buď milovať alebo nenávidieť, ale ja sa nemám problém zaradiť do toho stredu. Režijne sa tomu nedá moc čo vytknúť, čiernobiely vizuál mi tu vyhovoval, atmosféra tiež nie je zlá, či už po stránke dobovosti, ale aj trochu tej tajomnosti a určite musím pochváliť viaceré vizuálne nápadité sekvencie, tie stroboskopické scény sa mi dosť páčili. Ale dejovo to išlo dosť mimo mňa, mám rád tieto umelecké filmy, pri ktorých treba aj zapojiť rozum, ale tentoraz som tomu nielen, že ani moc nerozumel, ale film vo mne ani nedokázal vyvolať potrebu začať premýšľať. Už niekedy po tretine filme som vedel, že toto nebude nič z oblastí, ktoré ma aspoň trochu zaujímajú a tak som vlastne len vypol a zameral sa skôr na formálnu stránku filmu. A problémom sú aj postavy, je ich tu len pár, ale vôbec nikto si ma nezískal a dokonca sa mi aj mýlili, ale uznávam, že toto je už môj problém. Ale aspoň mi to celé ubehlo až prekvapivo rýchlo, síce tu vlastne len celý film pár mužov niečo riešilo na poli, ale nemal som pocit, že by sa to zbytočne predlžovalo, stále sa niečo dialo a tak som sa nestihol začať nudiť. Takže určite sa nevyhnem pocitu sklamania, od originálnych umeleckých filmov vždy čakám, že ma budú baviť, čo sa tentoraz tak moc nevydarilo, ale na ten priemer mi to bez problémov stačí. 56% ()
Netypická, skoro až svojská historická dráma kombinujúca prvky komorného príbehu s mysterióznou zápletkou. Paradoxne ma bavilo pár vtipných scén a dialógov na úkor príbehu. Ale atmosféru to malo, ona je vlastne to, kvôli ktorej nejde otrhnúť oči z filmu. Išlo to však určite natočiť aj bez tých psychadelických scén. ()
-Zatímco se bojíme pekla, už v něm žijeme.- Pokud by se mělo napsat o nějakém filmu z posledních let, že je jen pro menšinové publikum, tak Pole v Anglii by bylo předním adeptem. Film mě vtáhnul postupně a nakonec mě zcela zhypnotizoval, což měla mj. na svědomí také skvělá hudba od druhé poloviny až k závěru. Občas jsem měl pocit, že sleduji československou novou vlnu 60. let. Vynikající kamera, kdy mnohé černobílé obrazy by se daly rámovat, a tak není divu, že občas došlo na obrazy živé. Alegorie. Chce se mi napsat, o čem film byl, jenže pro toho, kdo jej neviděl, by to bylo vyzrazení klíčové myšlenky. Na jedné straně je ponechán velký prostor divákově fantazii a úvahám, na druhé s blížícím se koncem je jasné, co tím chtěl Wheatley říci. Za mě velká spokojenost, v níž jsem zpočátku nedoufal. Film nedoporučuji. ()
Reklama