Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Wheatley se vydal do pekla, aby tam podepsal smlouvu s ďáblem, pak se vrátil zpátky na povrch zemský a o svých zážitcích natočil tenhle film. Svůj zatím nejpropracovanější, nejosobitější a nejzábavnější. A s houbičkami. // Pokud nějaký film vidíte desetkrát během jednoho roku a pořád se ho nemůžete nabažit, pak to znamená jediné - že se jedná o zatraceně kvalitní a působivou podívanou. Ano, ano. Titulky naleznete zde. 90% ()
Eh. Co se nám to ti Angláni safra snažili sdělit, respektive co nám to uvařili za houbovku? Pointu jsem nepobral, ale film bych rozhodně doporučil nějaké klinice zabývající se epilepsií. Každému u koho je na tuto tuto nemoc podezření bych jej pustil a po hodině dívání bude stopro jisté zda ji má či nikoliv. :-). Jedno ale jisté bylo, hlavní hrdina pod tíhou čehosi prochází vnitřním přerodem a ten můžeme vidět jeho očima... Avšak i přes značnou zmatenost děje, kdy se vážně divák neorientuje v tom - na co právě hledí a proč, musím filmu uznat krásu obrazů i krásnou kameru. Až z toho silně na mně dýchl Vláčil. Bylo to prostě něco jiného. A také musím uznat, že jsem mu tu historičnost věřil mnohem více než leckterému skutečnému historickému filmu z poslední doby. Kluci byli parádně oblečení a typově mi přesně seděli do té polovičky sedmnáctého století. A nebyl by to pravý anglický film, kdyby se v něm neodrážel anglický humor, kterého tam také trochu bylo. V závěru musím též uznat, že se mi sakra líbila hudba Jima Williamse ! Šel jsem hned do soundtracku a fakt stojí za to! Takže já osobně dávám za 4 houby za ten zvláštní zážitek a do filmu musím minimálně ještě jednou jít. * * * * ()
Návrat na úroveň Kill Listu. Pro většinu diváků zase nepřístupné (bohužel trochu Benovo prokletí), ale pro ty seznámené s Wheatleyho smyslem pro znepokojivou atmosféru a gradaci scény, se jedná o absolutní nátřesk. Typicky mystické, nepříjemné, s obhroublým černým humorem a nezapomenutelným climaxem. Navíc je to tak nádherně zrežírované, že si za těch devadesát minut ani nestačíte uvědomit, že to muselo stát pár liber. Future Classic. 90% (KVIFF 2013) ()
Já nevím. Pořád o tom filmu uvažuju a nemůžu se dobrat žádného kloudného výsledku. Zajímavý a svérázný experiment s vynikající atmosférou a vizuálem, občas je to dokonce i sranda ... Prvotní dojem byl pozitivní, ale s odstupem času si začínám říkat, jestli se z toho filmu nedělá víc, než si zaslouží. Jako filmařský úlet za pár liber oukej, ale vyšší počet hvězdiček dám Wheatleymu až natočí film, k němuž bude pasovat víc přívlastků než jeden jediný - "divný". (KVIFF 48) ()
Britský snímek „Pole v Anglii“ je experimentem, který je určený především pro festivalové fanoušky, a tak se asi není možné divit tomu, že byl snímek uveden na 48. Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary. Nutno říct, že rozhodně není vyloženě špatným, že dovede zaujmout, ale mluvit o tom, že by se mi líbil... spíš budete o tomhle snímku ještě chvíli přemýšlet, nejspíš bez toho, abyste něco vymysleli. ()
Reklama