Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Pochopení filmu jsem dalek (a troufám si tvrdit, že jako já na tom bude většina diváků) a není divu, když absentuje nejen ucelený příběh, ale i tradiční forma vyprávění. To však nemusí být nutně na škodu - odpálit celý snímek jako zmatenou a nesmyslnou taškařici jako mnozí jiní se mi nechce ani zdaleka. Ona ta halucinogenní směsice různých scén a záběrů měla něco do sebe, kamera jako taková je skvělá, hudba a zvuk výborný, střih pozoruhodný. Celkový můj dojem z tohohle anglického pole úplně přesně vystihují tři poctivé *. ()
Nerozumíte srandě? Pro mě po náloži oscarovek velmi osvěžující oraz s obohacujícími postřehy - zatímco se bojíme pekla, tak v něm žijeme, přínosnými radami pro čerstvě povýšené, při jednání s podřízeným - neoslovuj mě příteli a nemluv na mě přímo... následuje plivanec, úleva pro nemocné - až mně bude zase dobře, rozbiju vám huby a mnoho dalších... Pro velký úspěch před koncem rychlý přehled událostí dvojmo, super sound jakož i vizuál, zkrátka, já jsem si spokojeně vrněla :-). ()
Tento film si buď zamilujete nebo ho začnete nenávidět, já ho spíše nenávidím. Extrémně jednoduchý scénář Wheatley nafouknul do gigantické bubliny pomocí stroboskopických sekvencí a optických efektů v kombinaci s gigantickým větrákem uprostřed louky. Zvukem i obrazem se snaží překonat konvenční hranice, a tak chudák divák při projekci málem přijde o sluch a z rozblikaného plátna dostane epileptický záchvat. Navíc polovina filmu nedává smysl. A o všech těch pindících snad nebudu ani psát. Nedovoluji si však říci, že by tohle všechno Wheatley činil bez špetky umění. 3/10 [KVIFF 2013] ()
Ze začátku jsem nevěděl jestli se tomu mám smát nebo jak to všechno vůbec brát. Jedna věc je ale jistá. Bylo to divný. Hodně divný. Mám rád experimentální filmy ale tenhle pokus (alespoň v mých očích) zrovna moc nevyšel. Jako celek určitě ne. Filmu se určitě nedá upřít pár povedenejch scén a pasáží a pochválit musím celkově práci kameramana ale jako kompaktní a fungující film to (pro mě)bylo těžko stravitelný. ()
Wheatley umí natočit působivou scénu, ale nějak jsem od této psychedelie očekával více imaginace a formální neotřelosti než jen zrcadlení obrazu a trochu té stroboskopie. Tahle iniciační cesta ustrašeného sluhy, který se stává vlastním pánem (zároveň analogie tehdejších historických změn) sice zaujala, ale neoslnila. Každopádně, Wheatley má v sobě určitě potenciál a stojí za to mu věnovat svou pozornost. ()
Galerie (35)
Photo © Rook Films
Reklama