Reklama

Reklama

Divergence

  • USA Divergent (více)
Trailer 2

Ve světě budoucnosti jsou lidé rozděleni na pět frakcí podle svých dobrých vlastností. Každá vyznává jiné hodnoty, společně ale vytvářejí harmonický celek. Jenže hlavní hrdinka Tris do žádné škatulky nezapadá a test ukáže, že je divergentní - nebo-li má předpoklady a talent pro více frakcí. Systém okamžitě ukáže svou odvrácenou tvář a z Tris se stává lovná zvěř. Kdo se liší, znamená hrozbu. Hrozbu je třeba zlikvidovat. (Bontonfilm)

(více)

Videa (15)

Trailer 2

Recenze (1 127)

castor 

všechny recenze uživatele

Co se v posledních letech osvědčilo, po tom tvůrci milerádi sáhli. Nedívali se doprava, doleva, nepídili se po originalitě, jeli na půl plynu. Výsledek v podobě podívané pro dospívající dívky, á la zase žijeme ve společenstvích podle svých hodnot a ctností, je tak skrz naskrz průměrný. Hlavní hrdinka dosud pomáhala hlavně druhým, vyznávala pokoru. Teď musí bojovat o přežití, protože se stává pro nastavený systém nebezpečnou. Ještě, že je tu frakce, která jí naučila střílet, skákat z vlaku a svlékat instruktora, co má cool tetování na zádech. Snímek okatě parazituje na úspěchu svých předchůdců, stejně jako ty parazitovali na ještě starších brášcích. Třeba na nesmělém čaroději z Bradavic. Nějak výrazně znepokojivý svět jsem z plátna nevnímal, vyváženost i rytmizace akce bohužel letí oknem, Shailene Woodley je naštěstí poměrně slušná, Kate Winslet naopak zoufale bezkrevná, což je k neuvěření. Režisér Neil Burger se zřejmě nudil. Když si to shrnu: klišé v místy docela chytlavém kabátu!! ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Evan Daugherty, Vanessa Taylor / Predloha: Veronica Roth - Divergent | Hudba: Junkie XL | Distribúcia: Summit Entertainment, Lionsgate | Štúdio: Red Wagon Entertainment, Summit Entertainment | Rozpočet: 85 miliónov $ | Tržby: 274,945,239 $ || Zaujímavý svet stvárnený šikovnou výpravou a strávitelnými hercami. Príbehová linka začne umierať približne v polovici, keď je hlavná predstaviteľka napichnutá na simuláciu ala matrix. Nakoniec sa nič nové do žánru sci-fi neprihodilo, len sa omiela to, čo tu už bolo v lepšiom a inteligentnejšiom prevedení. Divergent je taký trošku poženštilý mátrix. 45% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

S príchodom Twilightu sa za posledných pár rokov v Hollywoode vytvoril nový žáner, ktorý má u mňa skratku DMVZ (dospelému mužovi vstup zakázaný). DMVZ filmy majú veľa spoločného napr. sú podľa úspešnej knižnej predlohy pre mladých, hlavný hrdina je svoje vnútro hľadajúca teenagerka, filmová dramaturgia je nahradená fanúšikovským požiadavkam ( takže je to neskutočné rozťahané a nefunčné - pretože v knihe to bolo takto a zfilmujte všetky kapitoly), pohybuje sa to v žánri sci-fi/fantasy a väčšinou je to úplne idiotské/debilné/urážlivé/nechtiac vtipné... A Divergent je presne taký ako ho fanúšikovia DMVZ chcú. Takže v konkurencii filmov, kde kvalitatívne kraľujú záverečný dvojdiel Twilligtu a dvojka Hunger Games je to v podstate úplne ok. žánrových 7/10 ale inak je to samozrejme hrozný shit (na nejakých 4/10). P.S. Shailene Woodley je vynikajúca herečka ale sem sa vôbec ale vôbec nehodí - vynikajúca by tu bola napr.Saoirse Ronan ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdyby Hvězdná pěchota byla myšlena vážně, bude vypadat podobně jako Burgerova prosluněná dystopie. Ústřední idea je přitom sympatická, a kdybych byl teenager vypořádávající se s pocitem, že mi nikdo nerozumí a nikam nepatřím, neměl bych problém se v příběhu najít. Námět šikovně využívá duševních pochodů dospívajících, kteří se cítí být společnosti tlačeni do úzce vymezených škatulek. Selhání ve zkoušce dospělosti zde oproti reálnému světu není důvodem k zoufalosti, ale naopak příležitostí, jak vykročit z cesty nalajnované rodiči a následovat své srdce. ___ Jenomže čeho Tris dosahuje svým útěkem před nařízenou rolí? Hlavní a narativem nezpochybňovanou formou sebevyjádření se pro ni stává násilí. Respekt si získává riskantním jednáním a tvrdostí, nikoli rozvahou nebo důvtipem. Ačkoli si frakci zvolila dobrovolně, sama sebou být nemůže – před ostatními se musí přetvařovat, aby je přesvědčila, že mezi ně patří (velký test v přetvářce pak bude muset podstoupit v Rezistenci). Samotná militarizace mládeže není kódována negativně, to je teprve její zneužití jinou frakcí, příznačně Sečtělými. Zbraně jsou v hodnotovém žebříčku filmu nadřazené knihám, což by mohlo být chápáno jako varování před radikalizací nejen americké společnosti – kdyby ve filmu byla přítomna nějaká ironie a odstup od postav. ___ Film mlží ohledně toho, kdo nebo co představuje hrozbu, před kým nebo čím mají Neohrožení město chránit. Očividně neprobíhá žádná válka, které má být zamezeno. Potřeba silné defenzívy vyznívá jako paranoidní ideologický konstrukt jako z dob studené války. ___ Největší paradox tkví v tom, že Tris její zrada důvěry rodičů dovede zpátky tam, kde film začal. Její rebelie nevede k revoluci, ale k potřebě obnovit dřívější pořádek. Samotný koncept sociálního inženýrství, které vytěsňuje lidskou přirozenost ve prospěch předvídatelné a tudíž snáze manipulovatelné společnosti, zpochybněn není. Zkažení jsou jen jednotlivci jako Jeanine. Starý (rodičovský) systém je automaticky chápán jako správný, čímž Divergence nechtíc „nastavuje zrcadlo“ teenagerům snícím ve virtuálním prostoru o tom, že jdou proti proudu, zatímco ve skutečnosti se ztráty dosavadních jistot děsí a dávají za pravdu statu quo. ___ Pojetí života jako videohry je obsaženo minimálně ve volbě frakcí (jako v RPG), v zapojení oblíbeného herního módu CTF nebo v tom, že většinu filmu tvoří výcvik s drobnými šarvátkami, nikoli ostrá akce s vážnými konflikty (což z velké části platí i pro Rezistenci, kde jsou namísto smrtelných používány jen uspávají náboje a kde se nejokázalejší akční scény odehrají pouze v mysli hlavní hrdinky). Zatímco v prostoru svých snů se protagonistka dokáže ubránit všem živlům (země, ptáci, oheň, voda a – největší hrozba pro každou neposkvrněnou dívku – muž), když neškodný pseudo-rebelský trénink skončí, musí Tris zachránit její matka – v reálném světě si dívka sama neporadí (v Rezistenci ji pro změnu opakovaně zachraňují její mužští parťáci). ___ Kromě toho, že je filmová verze knižního bestselleru svým vyzněním stejně zmatená jako člověk poprvé konfrontován s problémy dospělosti, zásadně selhává dramaturgicky. Na 140 minut je děje pomálu. Postavy ke svým cílům směřuji buď zbytečně složitou oklikou, nebo využijí nepřesvědčivé zkratky. Napětí více než poloviny filmu vyplývá jen z očekávání, kdy se Trisina nezařaditelnost provalí – žádný vážnější konflikt není v dohledu. Od skrznaskrz knižní expozice je patrná doslovnost scénáře, který postavy neinvenčně nechává říkat, kdo jaký je, co cítí, co a proč chce udělat. Celý film se odehrává v podivně umrtveném světě a velmi nedůsledně promyšleném světě. K tomu si přidejte špatné CGI a další zápornou postavu mocné ženy (stejně jako v Elysiu, Hunger Games nebo Snowpiercerovi), tmářsky stigmatizující ženskou snahu dostat se na vedoucí pozice. Tematicky by to chtělo dystopii pro dospívající, která je sama dospělá a od dospění neodrazuje. Stylisticky něco alespoň náznakově revolučního. 50% Zajímavé komentáře: Eodeon, k212, maddy, erased, Anderton, Kali4, Triple H, noriaki, MorningStar () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Svět tohoto filmu nedává smysl ani na té nejelementárnější úrovni. Proč by mělo trvalý klid a mír zajistit rozdělení společnosti do pěti oddělených frakcí? Systém, který odděluje děti od rodičů, vytváří stovky "bezkastovních" vyvrhelů, a přitom se zdá, že všichni tak nějak tiše souhlasí s tím, že to funguje? A pokud to teda funguje, každý je tam, kam patří, je klid a mír ... tak k čemu taková společnost potřebuje kastu právníků? A policejní kastu? Anebo naopak, to těch pět úzce profilovaných kast zastává všechna potřebná povolání? Kolik tam vůbec žije lidí, zdá se, že moc ne? A proč to vůbec řeším, když si nad tím svého času pravděpodobně pubertální autorka knižní předlohy taky ani nepovzdechla? A v té konspiraci inteligentních šlo o co přesně? No že se vůbec ptám. Hlavně že je prostor pro to, aby se pubertální kravka (které máme fandit, prestože první rozhodnutí, které ve filmu udělá, se dá shrnout jako "nechci pomáhat lidem, to radši půjdu za těma sexy sportovcema, protože jsou cool) zaláskovala do urostlého hezouna. Tyvole. ()

Galerie (169)

Zajímavosti (39)

  • Vyskakovanie z idúceho vlaku bola podľa režiséra najťažšia scéna: „Točili sme ju so skutočným vlakom, pretože som nechcel, aby herci skákali v štúdiu na zelenom pozadí.“ (Zdroj: ČSFD)
  • Herci museli před natáčením projít dvouměsíčním tréninkem ve výcvikovém táboře. (willy1)
  • Aby se ve výsledném snímku neprozradilo těhotenství Kate Winslet (Jeanine), pokoušeli se autoři v rámci možností nesnímat celou její postavu, případně měla herečka v rukou stále nějaké dokumenty nebo tablet, které její bříško zakrývaly nebo měly alespoň odvést divákovu pozornost. (MartinezZ)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

Twilight sága se vrací

Twilight sága se vrací

20.04.2023

Mysleli jste si, že nic horšího než remake Harryho Pottera v podobě televizního seriálu už nehrozí? Pak vězte, že studio Lionsgate čerstvě oznámilo také návrat Twilight ságy. Stmívání se pak rovněž… (více)

Sherlockova sestra míří do kin

Sherlockova sestra míří do kin

11.01.2018

Vlna young-adult sérií nám po Stmívání, Hunger Games a Divergenci trochu utichla (už nás čeká jen třetí Labyrint), ale nebojte se – další filmy jsou za dveřmi! Elizabeth Banks chystá Rudou královnu,… (více)

Nalaďte si novou fantasy

Nalaďte si novou fantasy

14.06.2015

Twilight sága je za námi a Hunger Games a Divergence také brzy dospějí ke svým filmovým koncům. Hollywood tak hledá nové dívčí látky, které by mohly lámat kasovní rekordy, a momentálně se zajímá o… (více)

Reklama

Reklama