Režie:
Jonáš KarásekKamera:
Tomáš JuríčekHudba:
Matúš ŠirokýHrají:
Marek Majeský, Monika Hilmerová, Michal Dlouhý, Michal Kubovčík, Pavel Slabý, Ján Jackuliak, Pavel Nový, Milan Chalmovský, Roman Luknár, Lukáš Pelč (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)
(více)Videa (4)
Recenze (409)
Oceňujem, čo sa Karásek snažil vo filme zachytiť, no "Kandidát" vychádza pre mňa ako neskutočne otravný, nudný a zle realizovaný film. Kubovčík s Dlouhým ho miestami zachraňujú a musím povedať, že najradšej by som asi bol, keby to bolo celé o nich dvoch. Majú medzi sebou pár vtipných dialógov, ktoré pobavia. Plus musím povedať, že niektoré scénky sú zaujímavé a minimálne viem pochopiť, kam sa tvorcovia snažili dostať. Ale výsledne to pre mňa padá na niekoľko dôležitých momentoch. Marek Majeský je neskutočne umelý v tomto filme. Každá jedna scénka s ním je vyslovene odohraná. A bolo to tak otravné, že som ho nemohol stráviť. Nefungovalo to ani trochu. A ostatní sú na tom podobne, aj keď viac som veril ich dialógom, než jedinej vete, ktorú povedal Majeský. Ďalej hudba. Panebože, už dlho som nemal vo filme tak otravný a neskutočne zlý soundtrack. Ako dokáže niekto spraviť, že "Malá Nočná Hudba" mi znie ako týranie? Hanba vám. Okrem toho tu do oči bijú aj sponzori filmu a je to otrava. A potom už aj detaily vedia rozčuľovať. Ako fajčenie primára v nemocnici, ako fakt, že kedykoľvek Lambert ide vo svojom aute akokoľvek rýchlo, tak má prázdne cesty. Uvedomí si, že svoju šťastnú mincu nemá až o 15 dní. Ako jeho neskutočne preafektované dialógy, ktoré ani v jednom momente neberiem. Ale môj najväčší a hlavný problém tohto filmu je pre mňa fakt, že sa nevie rozhodnúť čím chce byť. Serióznym filmom, ktorý chce niečo adresovať? Alebo satirickým pohľadom na dnešný svet v komediálnom kabáte? Je to niekde mixnuté a neladí to ani trochu. Malo to ísť buď na jednu, alebo na druhú stranu. A aby toho nebolo málo, ani vizuálne ma tento film neberie. Zábery sú miestami presvetlené, alebo je tu zvláštny kamerový odtieň a pôsobí to na mňa často neskutočne neprirodzene. Určite si to nepozriem znovu. Pre mňa tento film jednoducho nevie čím chce byť. Napriek tomu, že ma vynikajúci nápad. Hodnotenie: D+ ()
Na co hledat v rodokmenu příbuzenskou spjatost s Ľudovítem Štúrem a fingovat atentát, když můžete rozdat koblihy.. Karásek je takový malý bratislavský Tonko Scott, ale klipovým vizuálem to příběhové vakuum o politických manipulacích a ovlivňování veřejného mýlení příliš nezamaskoval. Ještěže členové strany Česko-slovenského přátelství (Dlouhý, Kubovčík) tu a tam vypotí v audio-odéru Dannyho 11 nějakou zdařilou slovní přestřelku.. ()
Překvapivě dobré, až téměř výborné. Kandidát měl veškeré předpoklady k totálnímu utopení v graficko-střihovém bordelu (dvojobraz, titulky, koláže), naštěstí až na pár zbrklostí a zbytečností (násilný posun postavy střihem např. na chodbě) a taky občas mizerně srozumitelné dialogy (slovenština, ze sluchátek odposlechů, ruch na ulici, a do toho mnohem hlučnější zvuky např. jedoucího auta nebo hudby) se tvůrci excesů vyvarovali. Dlouhý s Michalem Kubovčíkem (nejvtipnější a nejsympatičtější postava) jsou jako vypravěčský rámec zcela ok, Marek Majeský sedí do své role perfektně a slizák Slabý (můj 4. film s ním, ale nikde jsem ho zatím nezaznamenal) taky nekazí. Tu přeháňkovou sázku jsem sice úplně nerozdýchal a čekal jsem trochu detailnější pohled na PR kolem kandidáta, ale solidní rozehra, zábavný styl a především lehce nečekaný zvrat udrží pozornost i více než málo unaveného diváka (vyzkoušeno na sobě). Rozhodně jeden z nejlepších slovensko-českých projektů a také samostatně slovenských. ()
Karásek je evidentne šikovný chlapec a všetko toto myslel dobre, je na správnej ceste. Pre mňa to bolo ale 106 nezáživných minút. A už na začiatku, keď mi to všetko pripomínalo Medianeras, som vedela, že toto asi nie. Kamera, strih a muzika slušné. Ale ten zvuk? ... však som im polovicu filmu nerozumela. ()
Zajímavé téma, jak lze pomocí reklamních praktik vytvořit ideálního kandidáta na prezidenta, avšak zcela nedotažený a ve všech směrech. Zbytečné zdlouhavé rádoby postmoderní záběry s postmoderními filtry, záběry o ničem, nijak nerozvíjející děj. Skutečně klíčové scény jsou zde asi tři, a mezitím si musíme vždy dvacet minut počkat a přečkat balast a řeči o ničem. Zvuk je mizerný, hercům není rozumět, všudypřítomná hudba, bubny přehlušují dialogy a často nastoupí v nejméně vhodné chvíli. Herci pateticky přehrávají, emoce jim tedy nijak moc nevěřím. A ten konečný zvrat, ach ouvej. Další moje výhrady napsal uživatel Illioplius, jen bych je opakoval. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (27)
- Pri väčšine telefonátov z iPhonov hercov je vidieť, že v skutočnosti nikam nevolajú. Pri volaní a priložení iPhonu k uchu sa totiž displej vypne. Vo filme však displej svieti a niekedy je možné vidieť napríklad uzamykaciu obrazovku alebo obrazovku s číslicami. (diffside)
- Záběry z vlaku jedoucího z Bratislavy do Prahy na konci filmu jdou po sobě tak, jak mají, ale směr jízdy je opačný, tedy zpět na Slovensko. (tomaschenko)
- Všechny mobilní telefony a notebooky ve filmu pochází od firmy Apple. (URBAN)
Reklama