Režie:
Christophe GansKamera:
Christophe BeaucarneHudba:
Pierre AdenotHrají:
Vincent Cassel, Léa Seydoux, André Dussollier, Eduardo Noriega, Myriam Charleins, Audrey Lamy, Sara Giraudeau, Jonathan Demurger, Nicolas Gob, Louka Meliava (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Bylo nebylo....Žil kdysi jeden kupec, jehož nejmilejší dcera se jmenovala Kráska. Kupec přišel o vše během strašlivé bouře a jeho rodina byla zruinována. Jednoho dne ztracen uprostřed lesa objevil něco úžasného, hrad plný bohatství. Za utrženou růži pro Krásku, však obludné Zvíře požadovalo jeho smrt. Kráska se obviňuje za jejich strašlivé rodinné neštěstí a rozhodne se obětovat místo milovaného otce. Nicméně, to není smrt, která jí čeká v hradě Zvířete, ale spíše zvláštní magický život, radost a melancholie. Vyzbrojena jen svou odvahou a otevřeným srdcem, Belle triumfuje nad nebezpečím. Jak už to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadne. Kráska se do zvířete zamiluje, princi se vrátí jeho původní podoba a budou žít štastně a spokojeně. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (9)
Recenze (312)
Je fajn, že Gans se vydal cestou potemnělého příběhu s tajemnou atmosférou. Vizuálně tu opravdu kouzlí a jeho až komiksová a surreálná stylizace patří k tomu nejlepšímu, co ve filmu je. Zámek Zvířete navíc snímá jako takový samostatný "organismus" fungující dle vlastních pravidel, kam se dostane jen málokdo. I celkové ladění vysloveně potěší a má to takový nádech záhady a neskutečna, který se chvílemi blíží fantasy, což asi moderní divák ocení. A je to dobře, protože na předvídatelném příběhu nic nepřekvapí, ačkoli vyprávění osudů zakletého prince pomocí flashbacků je příjemné oživení. Léa Seydoux je opravdu panensky půvabná, jenže její postavě chybí větší motivace, neboť její vzplanutí ke Zvířeti prostě nepůsobí moc uvěřitelně. Cassel nezklame, ale nemá moc co hrát, protože většinu času je pod maskou, která se stejně jako kompletní efektová stránka moc nepovedla. Viditelně digitální triky dost sráží dojem ze závěrečné třetiny, která je prakticky jen jejich přehlídkou bez jakékoli zajímavosti. Je škoda, že Gans to celé nedokončil tak, jak začal, protože konec je spíš úlitbou teenagerům, kteří přece jen čekají nějakou tu akci. Možná kdyby měl k dispozici větší rozpočet, dopadlo by to lépe. 60% ()
Technicky mimoriadne kvalitný a pôsobivý snímok ( vzhľadom na to, že ide o európsku produkciu s triezvym rozpočtom, Hollywood tu dostáva jasnú facku ), ktorého najsilnejšou zbraňou je jeho špičkový vizuál. No zbraňou jedinou. Akosi sa nedarí navodzovať rozprávkovú atmosféru a nefunguje ani občasná pochmúrnosť. Zdĺhavo sa vlečieme filmom nevyvolávajúcim žiadnu emóciu, až na tú jedinú, ktorou je povzdych nad majstrovskou formálnou stránkou. Gans vie aj lepšie. ()
Nové pojetí ohraného příběhu, krásná výprava a neméně krásná Léa Seydoux jsou důvody pro to, aby většina z diváků tuhle adaptaci Krásky a zvířete neignorovala navzdory jejím nedostatkům. Christophe Gans svým ambiciózním projektem rozhodně nezklamal, ale o to víc zamrzí, že se nepustil do něčeho temnějšího, než do burtonovsky laděné pohádky. Snad příště. ()
V Mufasu s dlouhým ocasem zakletý nimrod osaměle čeká ve své honitbě na krásnou pannu (nehledat prosím skryté podtexty).. Známý pohádkový příběh v Gansově stylizaci zaujal výtvarností na hraně kýče a já si užíval všechen ten rozteklý vosk ze svíček, plevelem zarostlé vitráže, opulentní kostýmy i Léu Seydoux v roli beastgirl. Škoda jen, že scénám sbližování nebylo věnováno tolik prostoru a intenzity jako digitálním obrům, lostomilým hafáčkům a přiblblému příbuzenstvu. Během dívání jsem se na oko vážně zeptal dcery, kdo zvířeti vaří ty hostiny, uklízí, pere a žehlí a ona mi v klidu odvětila, že je to kouzlo. Nezapomínejme na to… ()
Co je mi platné, že Léa Seydoux je opravdu KRÁSKA, když maskér filmu je děsné ZVÍŘE! Málo si naslinil prst a v manuálu masek místo stránky „Hnusně zohavené příšery“ nalistoval stránku „Retardovaný směšný lev“. Zlatý Juraj Herz a jeho film Panna a netvor! Kvalitně zohavený baleťák Harapes by toho francouzského Simbu sezobnul (však zobák na to měl) k snídani, jak holub okoralý drobeček croissantu, válící se na trávě pod Eiffelovkou. Ale já jsem tušil průser hned v té knajpě, kde si náčelník loupežníků vyskakoval na tatínka-kupce. Když jsem uviděl ty zajímavě tvarované jizvy kolem zlosynových očí, očividně z práce, od svářečských brýlí, málem jsem vyprskl smíchy. Ovšem později, na zámku, při tanci netvora s kráskou, to už jsem fakt nedal. Netvor, jako správný lev salónů, vytáčel krásku po parketu a při tom smyslně vlnil ocasem, čouhajícím mu z kalhot. Chudinka panna! :-) Tvůrci se měli vykašlat na tu směšnou masku lva a nechat Vincenta Cassela tak, jak vypadá v civilu! Nanejvýš mu na týden zabavit holicí strojek a do levé tváře ho majznout koncem traverzy (jizva á la Joffrey Peyrac). A měli by netvora par excellence! Jedna hvězda za kostýmy a výpravu, na krepových růžích z pouťové střelnice se fakt nešetřilo (na té digitální zlaté lani bohužel ano). Toť vše. Trávou porostlí skalnatí obři sice ve finále zkoušeli vydupat ze země ještě i druhou hvězdu, ale marně. To hlavní - láska panny k netvorovi, to ve filmu prostě nebylo. Nějaké city jsem té holčině nevěřil ani omylem. Taky mi k tomu Kráska ani Simba za celou dobu nedali jediný důvod. Za dvě hodiny! Dlouhých jak lví ocas a týden před výplatou. ()
Galerie (115)
Zajímavosti (4)
- Natáčení začalo dne 5. listopadu 2012 v Berlíně v Babelsberg Studios. (Gyorgy)
- Scénář nevychází z předešlých adaptací, které stvořili Jean Cocteau a poté Walt Disney, ale z původního příběhu z roku 1740 od Madame de Villeneuve. (Gyorgy)
- Film je inspirován prací japonského režiséra Hayaa Miyazakiho. (Gyorgy)
Reklama