Reklama

Reklama

Recenze (2)

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[V, Sydney 2012] Úšpešná kniha Christosa Tsiolkasa ma obišla, ale aj popri tomto deficite si dovolím tvrdiť, že toto je síce použiteľne heslovitá reflexia spoločenského (európskeho) úpadku v rámci ktorej sa depky kruto dávkujú a nános neodstrániteľnej špiny kvôli nekontrolovateľnej hlúposti pomaly zasycháva, no jej drtivý dopad totálne tlmí nezvládnutá postprodukcia. Útržkovitosť scén je v poriadku-pri takýchto pospolito pretrepávaných stimuloch ako homosexualita, utečenectvo či chudoba nepotrebujeme hodiny oxidovať v hrdinovej minulosti a radšej sa zameriavame na jeho prejavy sukcesívnej apatickosti-problém je v ich neracionálnom znásiľnovaní/nadpájaní čo predstavuje umelo vytvárane napätie skrz vršenie prvoplánového pohŕdania+syžet je čajové vrecúško-vyluhované, nedostatočne naplnené a napokon sa to niekedy ženie až do smiešnych extrémov ("That familly was cursed."). Rysy ambiciózneho artu to má, civilné obsadenie tiež a Jed Kurzell (OST) sa rozhodne hanbiť nemusí, len keby sa to odprostilo od tej neprospievajúcej ťažkopádnosti/sílenosti v procese výmeny pocitov a trochu sa pozmenilo neuvážené vyústenie , bol by "Dead Europe" Tonyho Krawitza pravdepodobne oveľa mocnejší a za vznešene nakrútenou "Lore"-nezabudnuteľným počinom svojej manželky Cate Shortland-toľko nezaostávajúci. 50% ()

AlexanderK 

všechny recenze uživatele

Isaac se vrací do Řecka, země původu svého otce, aby tam rozprášil jeho ostatky. Na své pouti je postupně konfrontován s tím, že skutečná historie jeho rodiny je poněkud odlišná od jeho původních představ. Stejně tak se od jeho očekávání liší světadíl, na který zavítal. Isaacův osud předurčený činy jeho předků je možno chápat jako parafrázi na osud Evropy navždy poznamenané druhou světovou válkou. Evropská města, která Isaac navštěvuje, se ničím neliší, jazyky přecházejí z jednoho do druhého, ulice splývají v jedno bezútěšné místo plné špíny a strachu. Isaac cestuje po ruinách Evropy. Film se dotýká celé řady témat, ať už střetu racionálního úsudku s východoevropským mysticismem, židovství, imigrace, bezdomovectví, prostituce, hrdinovy homosexuality, nebo snad i zneužíváním dokumentování lidské chudoby, přesto se žádné z nich nedá označit za ústřední. Isaac na konci své mise nalézá vykoupení, dokončuje nevědomý úděl, záchranu, při níž jeho otec fatálně selhal, avšak platí za ni nejvyšší cenu. Strhující vizuální stránka filmu vytváří feeling typický spíše pro postapokalyptické filmy, vyhrocené close-up záběry se střídají s působivými exteriéry, napětí pomáhá budovat vhodně vybraná hudební složka. Herecké výkony jsou sugestivní. Snímek rozhodně stojí za pozornost, na promyšleném příběhu odhaluje pod líbivou slupkou integrované a kulturní Evropy její odvrácenou tvář: globalizovanou bídu, opakující se utrpení. ()

Reklama

Reklama