Reklama

Reklama

Mona Lisa & jarmark

(TV film)
  • Velká Británie Mona Lisa Curse, The
Velká Británie, 2011, 50 min

Obsahy(1)

„Umění by nám mělo přinášet jasnější a inteligentnější vnímání. Měli bychom díky němu dosáhnout silných a pevných prožitků, kterých bychom jinak nedosáhli. Opravdové umění totiž očišťuje“, říká britský historik umění Robert Hughes a pokračuje: „Ideály mě v šedesátých letech přivedly do New Yorku. Současný rozvoj trhu kolem artefaktů, umění zabíjí“. „Od šedesátých let se víra v umění jako prostředku vydělávání peněz změnila z pramínku v potok, ze kterého se nakonec stala obrovská, nečistá, rozvodněná řeka. Pokud nám umění nebude moci vyprávět o světě, ve kterém žijeme, tak podle mne ztrácí smysl takové umění mít. A to je něco, čemu budeme muset v nadcházející době čelit čím dál víc. Ta protivná otázka, na kterou se vlastně nikdy nehledala odpověď, protože se předpokládalo, že je už dávno zodpovězená. K čemu je umění dobré? K čemu slouží? Co vlastně umí? A stojí to, co dokáže, vůbec za to? Umění, které je zcela převedené na peníze, tak jak se to děje dnes, bude muset na tyhle otázky odpovědět, jinak umře.“ (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (5)

AcHeRoN 

všechny recenze uživatele

Uzasny pohlad na svet umenia a potazmo cisteho "marketingu" ktory okolo neho zacal rast v (po) 60.rokoch. Absolutne suhlasim s naratorom. Objavuju sa tam krasne, triezve a financnym svetom neposkvrnene myslienky a filozofia. ()

-Bomba- 

všechny recenze uživatele

Pěkný dokument, ale moc krátký. Zájemcům o toto téma doporučuji si přečíst knihu Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů, ta jde o hodně víc do systému. ()

Reklama

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Dokument o tom jak se svět umění měnil z pouhé potěchy oka ke kapitalistické pokladnici aukčních síní. O tom jak se z umění stal "fetiš" a slouží pouze pro vydělávání peněz. Obraz s modrým motivem pánviček za 6 tis. dolarů je opravdu už hodně na hlavu. Dokument je pojat kriticky k současnému stavu prezentace a produkce umění, kde vyhnat cenu nahoru je jakýsi nový druh sportu a k těmto praktikám se vyjadřují kritici umění, kteří zažili i staré časy, kde investice do umění nehrály tak velkou roly. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Hlavním uměním této doby je marketing a tomu odpovídá i tohle nové umění. Drtivá část umění posledních cca 30 let už nic neříká, jen parazituje na umění starém (ač samo říká, že ho reinterpretuje, ironicky cituje, dekomponuje etc.), takže tohle nové "umění" je jen další investiční bublina, samožerný moloch. Při sledování tohoto dokumentu pak našince napadá, zda to není jen další příznak konce doby. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama