Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 5
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 5

Recenze (1 054)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nádhernej chlapskej příběh Kena Milese a Carrolla Shelbyho plný scén, na které asi nikdy nezapomenu. Navíc příběh z automobilového světa, který je tak krásný, ale zároveň tragický, až se divím, že nebyl zfilmovaný dřív. Po dlouhé době jsem měl opět pocit, že koukám na něco vysloveně jedinečného. Matt Damon a Christian Bale tu zahráli opravdu skvostně. Chris možná ještě o stupeň líp, protože jeho excentrik Ken vysloveně bavil svojí složitou osobností od začátku do konce. A když šlo tvrdý na tvrdý, tak jsem vůbec netušil, jak se zachová. A to je vlastně kouzlo celého toho příběhu. Pokud jste neznalí detailů, budete si jej užívat. Pokud jste znalí detailů, tak si tento film doslova musíte užívat. Záběry na krásná auta s nadčasovým designem, do puntíku přesné scény s Henry Fordem II. nebo Enzem Ferarrim, které jsou pro tento film stejně osudové, jako byly osudové v době, kdy se opravdu staly a celá řada odkazů na tehdejší automobilový průmysl (pásovou výrobou Forda počínaje a záběry z firmy Ferrari v Modeně konče) jsou hlavními, ale ne předními důvody k tomu, abyste se tu nadchli pro pěti hvězdičkovou dardu. Tohle je prostě film, který jednou bude zapsán do pamětí kinematografie právě proto, jaký je. A navíc představuje krásně zfilmované opravdové chlapské přátelství, které nemá hranic a bude v tomto případě žít věčně. ()

movie 

všechny recenze uživatele

James Mangold patří mezi moje oblíbení režiséry už jen proto jak dobře se pohybuje žánrovými vodami a pravidelně zkouší od všeho něco. Závodnická limonáda LE MANS 66 ovšem určitě nepůjde do moji mangoldovské topky (které vévodí COP LAND a 3:10 TO YUMA) minimálně protože je to naprosto standardizovaná a nepřesahová záležitost, zjevně natočená (kvalitním) servopohonem. Když v úvodu filmu (a později to ještě zopakuje ke konci) postava Carrolla Shelbyho medituje nad stavy jezdce, které se dostavují při jízdě vozu nad 7000 otáček, doufal jsem, že Mangold něco z onoho transcedentálního stavu, který prožívá jezdec na dlouhé rovince v Le Mans, přiblíží i divákovi. Místo toho se spíš soustředí na rozvíjení dost předvídatelné dramatické linky a všechno tu tak nějak funguje na první dobrou, ale chybí jakýsi emotivní nebo visuální vrchol, který se nedostaví ani ve scéně smrtící havárie Kena Milese, která tu působí dost mimoděk. V kostce je LE MANS 66 film, kde jsem hned se závěrečnými titulky začal přemítat nad tím, zdali si z něj budu za týden pamatovat alespoň jednu scénu. Pokud chcete vidět skutečně solidní a věcný snímek k tématu Le Mans, tak i po 50 letech je stále vítězem arthousová klasika Lee H. Katzina LE MANS se Stevem McQueenem. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Takovej ten dobrej film. Poznáte ty schemata a zhruba víte, kam se to bude ubírat, ale stejně to má to chlapský kouzlo. Damon dobrej, Bale skvělej a na mě hodně zafungovalo vykreslení Ford korporace jako bandy patolízalů mocného blbce a naopak vyzdvihnutí nekonformního Milese. Bavil jsem se a udělalo mi to radost. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak takhle by měl vypadat film o závodních autech. Nechybělo nic. Šedesátky a sedmdesátky byly zlatým věkem automobilismu, nejen na závodních okruzích. Dnes by asi jednu přiblblou švédskou holčičku kleplo kdyby viděla co se propálilo paliva a pneumatik na okruzích všelikých to závodišť své doby. Různérychlostní, vytrvalostní a rallye závody byly v těch časech nesmírně populární. Samozřejmě, že značky soutěžily mezi sebou. Výhra v závodech znamenala zvýšení prodeje aut mezi běžnými spotřebiteli. Neznám podobrnosti ohledně Shelbyho, Forda a Ferrariho a tak spoléhím na pravdivost filmu. Zdá se, že pan Ford byl dost sketa. Předpokládám, že ti starší v panu Ferrarim poznali Rema Girone z mafiánské Chobotnice. Ať si kdo chce co chce říká, Ford GT 40 byl nádherná kára! Dávám za 5 rychlostních stupňů. * * * * * ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Po dietní jednohubce nepříliš valné chuti, s názvem Terminátor - Temný osud, přišel čas na nějaký pořádný hlavní chod, v podobě pikantní kalorické pecky. A Le Mans '66, dostál všem mým očekáváním. Servíruje James Mangold, hlavní ingredience obstarávají Matt Damon či naprosto vynikající Christian Bale (kde je sakra nominace na Oscara?!) a kořením jsou benzín, spálená guma a pomačkaný plech. Dezertem je pro mě ta nejvtipnější filmová rvačka, kterou jsem dosud viděl a těžký (dvojnásobný) závěr dodává Le Mans lidské poselství, jenž ho posouvá ještě výš. Rivalové mají velikou konkurenci, tohle je opravdu skvělý a silný film! ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Koordinátorem kaskadérů byl Robert Nagle. Jedním z řidičů kaskadérů byl potom třeba Derek Hill, syn závodníka Formule 1 i Le Mans Philla Hilla nebo Tanner Foust, který se už objevil jako kaskadér např. ve filmu Mistři hazardu (2005), několika filmech ze série Rychle a zběsile nebo v Need for Speed (2014) a je účastníkem převážně rallycrossových závodů. (J.F.B.)
  • Natáčení neméně slavného vytrvalostního závodu 24 hodin v Daytoně probíhalo na kalifornské Auto Club Speedway, která v roce 1966 ještě neexistovala. Také je ve filmu vidět, že na rok 1966 používá „filmová Daytona“ moderní ochrannou SAFER bariéru v modré barvě a moderní boxovou uličku. (Mannoroth81)
  • V závodě Daytona v roce 1966 byly pouze tři Fordy GT40. Ve filmu však byly nejméně čtyři. (ČSFD)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama