Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 3
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (CinemArt)

(více)

Videa (21)

Trailer 3

Recenze (1 053)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Po dietní jednohubce nepříliš valné chuti, s názvem Terminátor - Temný osud, přišel čas na nějaký pořádný hlavní chod, v podobě pikantní kalorické pecky. A Le Mans '66, dostál všem mým očekáváním. Servíruje James Mangold, hlavní ingredience obstarávají Matt Damon či naprosto vynikající Christian Bale (kde je sakra nominace na Oscara?!) a kořením jsou benzín, spálená guma a pomačkaný plech. Dezertem je pro mě ta nejvtipnější filmová rvačka, kterou jsem dosud viděl a těžký (dvojnásobný) závěr dodává Le Mans lidské poselství, jenž ho posouvá ještě výš. Rivalové mají velikou konkurenci, tohle je opravdu skvělý a silný film! ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Takovej ten dobrej film. Poznáte ty schemata a zhruba víte, kam se to bude ubírat, ale stejně to má to chlapský kouzlo. Damon dobrej, Bale skvělej a na mě hodně zafungovalo vykreslení Ford korporace jako bandy patolízalů mocného blbce a naopak vyzdvihnutí nekonformního Milese. Bavil jsem se a udělalo mi to radost. ()

Reklama

InJo 

všechny recenze uživatele

Le Mans '66 bych moc rád označil za obrovské letošní příjemné překvapení. Jenže to by byla hodně velká lež. Ne však proto, že by to byl špatný film, ale protože pro mě jeho vysoká kvalita vlastně žádným překvapením není. A tak po skvělých (a nikterak lživých) trailerech přichází po všech stránkách prvotřídní sportovní drama, jemuž v krasojízdě nebrání nic zásadního. Máme tu skutečnými událostmi inspirovaný příběh, jenž je sám o sobě dostatečně zajímavý a poutavý na to, aby dokázal zapůsobit i v rámci slabší realizace. Ta zde ovšem nepřipadá v úvahu, protože všichni tvůrci režijně velmi schopným Jamesem Mangoldem počínaje a herci v čele s bezvadně se doplňujícím duem Matt Damon - Christian Bale konče tady zařadili nejvyšší rychlostní stupeň a jedou celých 150 minut (!) až na doraz. Díky tomu Le Mans '66 dokáže divákům parádně prodat nejen strhující scény závodů, ale i veškeré řešené konflikty (osobní i pracovní). Pro fandy závodnických snímků samozřejmě naprostá povinnost a patrně největší filmová událost od (srovnatelně dobrých) Rivalů. 85 % ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Nejsem žádný automobilový nadšenec a přesto tento film považuji za bezchybný a váhám proto zda dílo nepřidat do své desítky top filmů. Stejně jako dokonalé auto, je i tento film tvořen jen z těch nejkvalitnějších součástek. A to od těch, které zaregistrujete ihned jako je skvělá kamera a hvězdné obsazení, až po ty nenápadné jako je například hudba, kterou byste správně zaregistrovat neměli, pokud se na ni sami nezaměříte. Nejedná se proto jen o fantastický příběh za doprovodu hlasitého předení motorů, ale především o smyslné drama o souboji dvou značek a životním příběhu dvojice závodníků tělem i duší. K těm si při sledování vybudujete velice silný vztah a právě proto, je pak závěr natolik emotivní. Po shlédnutí jsem získal obrovský respekt chovaný ke Kenu Milesovi (postavu bezchybně ztvrárnil Christian Bale) a nechť tento dokument připomíná jeho slávu. PS: Říkám si, ať se jde nějaké Rychle a Zběsile rovnou zahrabat. 98% PSS: Nebylo to tak zamýšleno, ale jedná se o můj jubilejní tisící komentář! ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí. () (méně) (více)

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • V závodě Daytona v roce 1966 byly pouze tři Fordy GT40. Ve filmu však byly nejméně čtyři. (ČSFD)
  • Zmiňované číslo 40 (jakožto Ford GT40) je symbolické tím, že auto je vysoké přesně 40 palců. Není to však úplně pravda, neboť závodní typ Ford GT40 je vysoký přesně 40,5 palce. (Sochorisko)
  • Natáčení neméně slavného vytrvalostního závodu 24 hodin v Daytoně probíhalo na kalifornské Auto Club Speedway, která v roce 1966 ještě neexistovala. Také je ve filmu vidět, že na rok 1966 používá „filmová Daytona“ moderní ochrannou SAFER bariéru v modré barvě a moderní boxovou uličku. (Mannoroth81)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama