Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (677)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Divný film, ale tím dobrým způsobem. Docela chápu, proč se Ve vysoké trávě dostalo právě do rukou Vincenza Nataliho. Trochu mě rozčilovali jen někteří herci, ale jinak musím pochválit hlavně dobře využitý originální nápad a tísnivou režii, která z té kubické klaustrofobie těží, jak jen to jde. Závěr mi vůbec nevadil, mám tenhle typ konců rád. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že pokud je k dispozici zajímavý a originální scenář, klidně stačí, aby se celý film odehrával třeba na záchodě a divák bude spokojen. No, to jsem možná přehnal, ale asi tak jako tvůrce tohoto filmu, když přišel s nápadem situovat celý film do jedné krychle. A ono mu to vyšlo! Za celých devadesát minut mi nedal šanci se nudit a čtyři* nedám jenom proto, že se mi hodně nezamlouval konec. ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Celkem psycho film odehrávající se na rozměrech 4x4 metrů. Opravdu hodně dobře natočené. Stísněná atmosféra na vás celou dobu působí a vy stejně jako hrdinové nevíte, kudy ven. Film je hodně psychologický a žádná postava neví, komu může věřit. Společnými silami se snaží dostat ven napříč pastmi, kterými se je kostka snaží zabít. Dá se ale tento vraždící stroj vůbec opustit? "Jsou to prvočísla." ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Cube" je filmom, ktorý aj veľa rokov neskôr stále ostáva v pamäti ako jeden skutočne silný hororový zážitok. Film má dobrú atmosféru, je správne temný a má aj zaujímavé postavy, ktoré som chcel sledovať. Je zaujímavé vidieť ako na mnohých postupne začne celá tá situácia doliehať a ako postupne začnú prichádzať o rozum. A je zaujímavé vedieť, že toto je najlepšia rola, kde sa objavila Nicole de Boer. Po tomto filme som si hovoril, že sa teším až ju uvidím niekedy znovu, no reálne sa nakoniec stala tvárou lacných katastrofákov, ako bolo napríklad "Metal Tornado". Čo je trošku škoda. Lebo v tomto filme bola ozaj vynikajúca. A aj v mnohých ďalších filmoch som o nej nemohol povedať, že by podávala mizerné výkony. Zaujímavé je na filme, že pôsobí aj celkom uveriteľne. Celé to skôr pôsobí ako experiment. Dajme dokopy skupinu ľudí, ktorí majú v určitom smere nejaké znalosti. Prípadne možno aj mohli nejakým spôsobom do toho projektu prispieť. Podarí sa im nájsť cestu von, alebo ostanú uväznení v tomto obrovskom labyrine plnom nástrah? To bolo pre mňa veľmi dobre zapracované. Sú dokopy len 2 veci, ktoré ma na filme mrzia. Prvou je záver. Neviem ako sa to celé vlastne udialo. Viem, že sa to mohlo udiať, no bolo to nutné? Myslím si, že všetci sme chceli vidieť, aby sa naša finálna trojka dostala z tej kocky von. A pohľad Nicole de Boer v jej očiach a tá radosť z pohľadu na východ mala pre mňa väčšiu silu, než to čo prišlo následne. Druhý problém vidím v tom, že niektoré postavy mohli byť vyprofilované trošku lepšie. Myslím si, že výsledne sú mnohí dobrí, no Quentin a Worth mohli byť vyprofilovaní o niečo lepšie. Môj pocit. Celkovo ale ide pre mňa o skvelý thriller, ktorý aj dnes vie prekvapiť svojou atmosférou. A je cítiť, že aj dnes mnohí filmoví tvorcovia berú z tohto filmu inšpiráciu. Hodnotenie: B+ ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

“Big Brother is NOT watching you”. Co se stane, když slasher oberete o vraha i jeho motivace? Vznikne Kostka, mechanicky chladná vyvražďovačka, která zlomyslně odepírá vysvětlení a pohrává si s žánrovými pravidly. Skupina postav se probouzí v železné pasti a pokládá si tři zásadní otázky klasických slasherů: Kdo nás ohrožuje? Z jakého důvodu? A proč zrovna nás? Vyprávění je – a diváka – pak nechá konstruovat možná vysvětlení. Má nějakou souvislost přítomnost zločince a policisty? Lékařky a architekta? Co znamenají čísla u každé místnosti? A proč jsou různě barevné? Ze všech vznesených hypotéz se naplní pouze jedna, a to tak absurdním způsobem, že odhalí všechna úmrtí jako zbytečná. Kostka je ztělesněním absurdní individualistické nadbytečnosti. // A je to i poměrně zábavně vyprávěné. Smrtící pasti v místnostech totiž plní roli vraha pouze v první polovině, protože dynamika se ve druhé obrací. Hlavní konflikty se přesouvají z Kostka vs. postavy k postavy vs postavy. I tak se ve světě, v němž chybí vysvětlení, navazuje na klasické vyprávění – z kontextu stavby se nedozvíme nic, ale obrací se vnitřní dynamika vztahu mezi postavami, která prochází tradičním vývojem. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Režisér Vincenzo Natali natočil krátké pokračování, ve kterém bylo vidět vnější prostředí krychle. Pak ale slavnostně přísahal, že jeho obsah nikdy neprozradí a nakonec film zničil. (Piggsy)
  • Kliky na všech průlezech jsou ve skutečnosti držáky, které se používají při stříhání nití na ojnicích, a jsou dostupné v kterémkoliv železářství. (Piggsy)
  • Film se natáčel v jediné místnosti o velikosti přibližně 4x4 metry, ve které se pouze měnilo barevné obložení zdí. (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno