Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (677)

Othello 

všechny recenze uživatele

Kostka celkem záhy po vydání získala jak v hororových kruzích, tak i u široké veřejnosti poměrně kultovní status, což více než o čemkoli jiném, vypovídá o stavu hororového žánru v polovině devadesátých let. Sic základní premisa, zamezující vyhlédnout kamkoli za titulní kostku, jejími tvůrci a jejich motivacemi funguje stále dobře (jakkoli pohovněná následnými sequely), zbytek filmových disciplín tu trpí jak Hus. Celé to hyzdí strašlivý střih, scény oddělené zatmívačkami působí bezradně, herci nejsou dobře vedení a vůbec tomu nepomáhaj ani ty strašný žvásty, který z nich znenadání neočekávaně padaj, zřejmě se pokoušející o vytváření psychologického thrilleru. Ono by to bylo asi i jedno, protože prakticky všichni hrajou jak prdel a nad metodou kroucení bulvami, kterou předvádí ústřední černoch, by uznale pokyvoval hlavou i Nicolas 'Not the Bees! Cage. Pětihvězdičkářům doporučuji spíše vzpomínat než osvěžovat. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že pokud je k dispozici zajímavý a originální scenář, klidně stačí, aby se celý film odehrával třeba na záchodě a divák bude spokojen. No, to jsem možná přehnal, ale asi tak jako tvůrce tohoto filmu, když přišel s nápadem situovat celý film do jedné krychle. A ono mu to vyšlo! Za celých devadesát minut mi nedal šanci se nudit a čtyři* nedám jenom proto, že se mi hodně nezamlouval konec. ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Na to, že je to film o kostce plný místností s pastma, jich tam bylo překvapivě málo a děj se točí spíš kolem toho, jak se postavy snaží přijít na způsob útěku. Nevím, jestli bylo nutný, aby jedna postava byla tak zoufale nesympatickej vykulenej pablb, kterej mě strašně, ale strašně vadil, o to víc, když se ke konci zcvoknul - jen se na něj dívat způsobovalo bolest a dost tak snižovalo dojem z filmu. Nedá se tomu ale upřít hodně originální myšlenka, i klaustrofobní to je, po druhým zhlédnutí ale musím hvězdu ubrat. Hlavně ve druhý půlce už děj totiž není ani tak zábavnej, ani tak morbidní, a už vůbec ne tak objevnej, jak by se snad mohlo zdát. I tak ale slušnej horor. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Ultralevný horor, který si hraje s originální premisou, jenž s vámi napjatě vydrží až do závěrečných titulků. Jde vidět, že pokud máte dobrý scénář, dá se atmosféra vybudovat i v jedné jediné místnosti s partou (ne)herců. Jenže celkový závěr je natolik laciným zakončením, že vám jednoduše znechutí celý film. Celá Kostka pak vyzní je symbolické tlachání o ničem, kde může tvůrce přijít se sebebanálnějším vyústěním a vy mu to budete žrát z ruky... ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Enigmatická stiesnená metafora, ktorá zostáva na pol cesty a v skutočnosti ma desí niečím úplne iným, než by mala. Relatívne originálny námet, lacné spracovanie. Vadí-nevadí. Mne osobne nie, keďže výrazne napomáha minimalizmu a psychologickému rozkladu uprostred mechanizmu Kocky. Postavy. Ich rozvrhnutie, vrátane profesie, vedomostí a funkcie (ak im ju pomyselne pridelíme) v útrobách labyrintu sú extrémne umelé. Po celú dobu som pociťoval čoraz silnejšiu vypočítavosť v zmysle ako natiahnuť námet na celovečerný film, keď predurčenie charakterov a ich daností viedlo k vykonštruovaným odhaleniam, ktoré ani neskrývajú neomalenú snahu dobrať sa ďalšej dejovej záhybky a priblížiť sa predvídateľnému finále. Trochu si zaspoilerujem, takže kto nevidel, nech ďalej nečíta. Napríklad Rennes (Wayne Robson) sa prejaví ako notorický útekár, avšak v zápätí musí zomrieť, aby ostatní prišli o nádej na rýchly únik. Študentka Leaven (Nicol de Boer) sa zasa prejaví ako geniálna matematička, ktorá postupne prichádza na spôsob fungovania Kocky. Mohol by som ešte pokračovať - neskôr objavia geniálneho autistu, vďaka ktorému sa vyhnú všetkým pastiam a nakoniec zistia, že jeden z nich je architektom vonkajšieho plášťa, takže vie, ak sa dostanú na okraj, nájsť východ. Niekto to môže brať ako zámerný kľúč "tých hore" ako ujsť - v tom prípade obsahuje veľa zámerných nejasností, ale ešte viac pravdepodobne nie až tak zámerných nelogickostí a náhod. Ja sa skôr nazdávam, že Natali jednoducho nevedel, ako ďalej rozvíjať námet, a tak sa uchýlil k najjednoduchšiemu riešeniu, ktoré sa ukázalo ako veľmi zlé, ale hororovým fanúšikom postačujúce. Ak to dokážete prehliadnuť, vaša výhra, ja žiaľ nie. Preto si myslím, že vo svojom vnútri samotná Kocka funguje na princípe hodu kockou; potom je dej aj logika fikčného sveta irelevantná. Atmosféru to však občas má a tiež musím brať v úvahu, že tu účinkujú neherci. 40% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Film byl natočen za 20 dní. (Kulmon)
  • Režisér Vincenzo Natali natočil krátké pokračování, ve kterém bylo vidět vnější prostředí krychle. Pak ale slavnostně přísahal, že jeho obsah nikdy neprozradí a nakonec film zničil. (Piggsy)
  • Film se natáčel v jediné místnosti o velikosti přibližně 4x4 metry, ve které se pouze měnilo barevné obložení zdí. (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama