Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (676)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Originální nápad, ale méně nápadité zpracování mi nedovoluje dát tomuto filmu více, než 3 hvězdičky. Samotný námět je ovšem opravdu skvělý (btw. Kdysi jsem četl nějakou sci-fi povídku na nějaké podobné téma), stálo možná za to, svěřit tenhle projekt nějaké "vyšší šarži", možná by pak výsledek byl více "propečený" a na film by se valily jen samé superlativy. Takhle musím konstatovat, že herci byli poměrně ploší a hlavně ten polda byl mírně řečeno nevěrohodný. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Ďalší dôkaz toho, aký obrovský emocionálny potenciál v sebe skrýva minimalizmus (John Carpenter vo filmovej hudbe, Lucio Fontana vo výtvarnom umení, Farnsworth House v architektúre). Filozofická sci-fi nie je celkom moja šálka kávy, ale tak kvalitný film sa v tomto subžánri objaví len raz za niekoľko desaťročí. Vraždenie ako estetický akt plus existenciálna filozofia plus logika ako slepá ulička - to je tak dobré, že každý písaný komentár je zbytočný. Čím viac tvorcovia tlačili na matematiku, tým viac som sa obával nejakého pateticky dokonalého hyperlogického konca. Napokon som sa dočkal fascinujúceho konca, ktorý ma naplnil blaženou satisfakciou a vierou v to, že svet sa predsa len (ešte) neskladá z jedničiek a núl. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Na tento film som sa dávno chystal viacmenej náhodou, s očakávaním ďalšieho sci-fi bez invencie. O to väčšie bolo moje prekvapenie a nadšenie. Výtvarná stránka, psychológia postáv, dialógy, hudba, zvuky, nápad .. Excelentné prevedenie. Toto je psycho, nad ktorým som si dlho lámal hlavu, a stálo to zato. A rozhodne film nemá ohľadom svojho žánru a deju veľkú konkurenciu. Som rád že film dospel až do trilógie a žiadna časť nerobí hanbu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Z neznámých důvodů v neznámém prostoru. Parta vzájemně neznámých lidí, různých názorů, hodnot, profesí. Neví proč, jen jim dochází, že tohle kostkovité bludiště má určité zákonitosti, které přináší krutou smrt i ztrátu zdravého rozumu. Logické uvažování tu hraje první housle, zajímavosti přidává i fakt, že víme a kalkulujeme jen s tím, s čím samotní uvěznění hrdinové (jen s výjimkou toho, že oni tam bojují o holý život). Na festivalech četně oceňovaný sci-fi thriller navíc disponuje skutečnými rébusy, na kterých se podílel i matematický expert, tudíž zápletka má hlavu i patu. Minimalistický snímek upoutá i relativně promyšlenou kamerou, absolutně neznámí herci – v mých očích i dosti nesympatičtí – svůj prostor ovládli docela dobře, nicméně nemůžu upozornit na místy „šílené“ dialogy, naopak „potěší“ stresová zátěž, která se ukáže stejně nebezpečná jako smrtící pasti. Přes všechny klady na mě tahle nízkorozpočtová hra nefungovala tak, jak bych si představoval, tak ani příliš nepřekvapí, že jen co zbyvší postava v posledním záběru zmizí z obrazu, i film prostě zmizí z hlavy. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Kostka je pochmurné, klaustrofobické a dusné vězení, do kterého jste zavřeni s postavami a spolu s nimi vás až do konce bude dráždit nastolená hromada k paranoie svádějících záhad, co je Kostka vlastně zač, jak a proč jste se v ní ocitli a je-li jaká cesta ven. Chytrý námět i scénář s dobře napsanými postavami a dialogy i solidní dávkou napětí a zvratů, vizuálně i zvukově pozoruhodná lokace, hustá atmosféra a slušní neznámí herci. Pasti jsou oproti dvojce primitivní, ale ta úvodní a "místnost ticha" jsou parádní. Minimalistický klenot. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • V jednom z raných konceptů scénáře najdou postavy podivnou mimozemskou potravu. Tato myšlenka byla později zamítnuta, aby nebylo jasné, kdo je za kostku zodpovědný. (Piggsy)
  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)
  • Film se natáčel v jediné místnosti o velikosti přibližně 4x4 metry, ve které se pouze měnilo barevné obložení zdí. (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama