Reklama

Reklama

Mé Rusko s křídly

  • Rusko Moya krylataya Rossiya (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Úspěchy prvních aviatiků ve světě na počátku 20. století vyvolaly zájem o letectví také v Rusku. Začaly vznikat kluby nadšenců do aviatiky, do nichž se zapojovaly i významné osobnosti ruského průmyslu. K jedněm z podporovatelů z nejvyšších kruhů patřil člen carské rodiny velkokníže Alexandr Michajlovič Romanov.
Zpočátku se tehdy ruští piloti školili ve Francii a první z nich se z leteckých škol vrátili na podzim roku 1910. Již na jaře 1910 se v Petrohradu uskutečnil první letecký týden a v září pořádal carský aeroklub na Komandantském letišti první všeruský letecký den. Během vystoupení zde zahynul jeden z prvních ruských pilotů, Lev Makarovič Macejevič.
Díky spojeneckým vztahům a výcviku ruských pilotů se především se svými letadly v Rusku prosadili Francouzi. Pro vojenské letectvo byly zakoupeny letouny Blériot, Deperdussin, Farman a Morane-Saulnier. Tuto dominanci si francouzské typy udržely i během 1. světové války, kdy je doplnily
i britské, příp. ukořistěné Německu a Rakousku-Uhersku.
Avšak ani ruští letečtí konstruktéři se nechtěli nechat zahanbit. Dokument představujeme nejvýznamnější z nich spolu s jimi vyvinutými stroji a to v období do 2. Světové války. (oficiální text distributora)

(více)

Reklama

Reklama