Reklama

Reklama

8 1/2 ženy

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Po smrti své ženy se starý pan Emmenthal, zámožný muž s domem v Ženevě, upíná ke svému synovi Storeymu, majiteli řetězce heren v Kjótu. Navazují spolu zcela nový, otevřený vztah, diskutují především sex, ženy, své frustrace z dětství a Felliniho filmy. Nakonec si do domu pana Emmenthala stěhují osm a půl ženy různých povolání a vzezření, aby se tam s nimi oddávali slastem a žili jako velká rodina. Asi po roce soužití se jejich komunita rozpadá. Některé ženy se proti Emmenthalům spolčí a oloupí je o herny v Kjótu, jedna žena umírá, další propadá šílenství a jiná uhání pryč (nahá a na koni), jednu ženu seberou mafiáni, jiné (té, která neustále rodí děti) se chtějí muži sami zbavit a posadí ji na letadlo do města s exoticky znějícím názvem. V závěru starý pán Emmenthal (poté, co se duševně odpoutal od své zesnulé ženy a dokázal milovat všechny) ve slasti umírá. Poslední žena odjíždí se svým milencem a Storey zůstává sám. Celý příběh je provázen zemětřeseními, které Storey přivolává a které mají symbolický význam vnějšího projevu něčeho, co se odehrává uvnitř - protože celý film je ve své podstatě právě o tom, co se odehrává uvnitř. (Phaedra)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (29)

Šandík 

všechny recenze uživatele

To, že je ten film divný, zcela absurdní, naprosto přestylizovaný, to by mi asi ani tolik nevadilo. Blbé je, že vypadá trochu jako dobře natočené nic. Po jeho shlédnutí člověku zbyde jen pocit prázdnoty. Ale možná, že to tak má být a ten zmíněný pocit prázdnoty je tím hlavním sdělením tohoto filmu. Tedy vedle, pravda starého, známého a otřepaného, ovšem stále velmi pravdivého, že peníze jsou často pouze iluzí skutečné moci, síly a významnosti, nežkuli ještě otřepanějšího, že štěstí si za peníze nelze koupit... Zdánlivý otrok je ve skutečnosti hlavním hybatelem, zdánlivý pán je poslušným otrokem. Asi právě to chtěl Greenaway sdělit a aby to bylo efektní a podmanivé, obalil to spoustou podivnosti a čarokrásnou, vycizelovanou kamerou. Budiž... za kameru a originálně podané sdělení si 8 1/2 ženy 75% rozhodně zaslouží... Zajímavé komentáře: gudaulin, Radko, M.Macho, Phaedra ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Greenaway už je asi unavený a začal vykrádat sám sebe, a to co bylo v jeho předchozích filmech originální, tady působí samoúčelně, jako např. sáhodlouhé žvanění o sexu a spousta povadlé nahoty. Bohužel zde chybí i Nymanova hudba, která dodávala jeho dřívějším filmům vznešený kontrast. Ale cílové publikum si i zde něco najde, třeba prasnici Hortenzii... ()

Reklama

M.Macho 

všechny recenze uživatele

Další nezkalená Greenawayova výprava do Asie. Po básnivé Knize snů trochu více povolnosti a psychoanalytického sexu. Ač skoro 9 žen kombinuje dřívější témata a postupy stále si myslím, že jde o nekonvenční, doslova komorní drama s velmi neobvyklými dialogy a podmanivou, vzršující atmosférou Mondrianových čar. Nechybí stylizovaná mluva a skvostné vizuální zpracování. Jen je věru lehce narušeno jasně jedoucím merzedesem. Načež, že bych to přímo žánrově řadil jako komedii... To potom byl v Japonsku kde kdo... ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Smrť manželky bohatého finančníka = príležitosť na realizáciu sexuálnych snov. Pozostalý manžel spolu s aktívnym prispením syna začne realizovať vízie, hodiace sa skôr do kabinetu kuriozít ako do izby vášní. V izbách rodinného sídla si zriadia súkromný nevestinec s osadenstvom, zastupujúcim variabilne sa meniace ženstvo. Dominuje odkvitajúca krása belošiek a ľadový chlad Japoniek. Bohužiaľ, režisér sa v rozpore s názvom (aj s Felliniho citovaným filmom 8 a ½ ) príliš zameral na mužské charaktery, tie ženské sú len zbežne načrtnuté a strácajú sa v epizodických, nerozvinutých scénach. A neostal len pri charakteroch. Nevábna mužská nahota netvorí len púhu ilustráciu deja, ale akoby bola jej hýbateľom a niekedy aj zmyslom. Greenaway opustil obrazovú opulentnosť, stlmil experimentovanie s obrazom a vynechal zvukový expresionizmus predchádzajúcich filmov. Ostal síce zžieravým kritikom odcudzených medziľudských vzťahov a povznesenej bezcitnosti bohatých vrstiev uspokojených pohodlnosťou materiálneho dostatku, no zároveň sa stal filmovo neveľmi zaujímavým. Chudobnú recykláciu predchádzajúcich skvelých nápadov zachraňuje len niekoľko vtipných slovných postrehov a zopár vydarenejších obrazov. Príliš málo na dobrý film. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Rozdiel medzi Felliniho 8 a pol a Geenawayovým 8 a pol ženy je v tom, že Guido bol sympaťák a v jeho panoptiku žien sa ocitli aj ženy ako Claudia Cardinalle, zato dvojica Ementál st. a Ementál ml. a ich ženy žiadne sympatie v divákovi vyvolávať nebudú. Ale keďže sa jedná nesporne o zámer, tak myslím, že režisérovi tento krok vyšiel a zvláštnym spôsobom to funguje. Nič pozitívne sa o mužoch a ženách nedozvedáme a najhoršie z toho vyjdu nakoniec Rakúšania. Film ponúka niekoľko vtipných a svojim spôsobom pravdivých bonmotov, ale samozrejme Greenaway opäť zaujme najmä formou. Každý (druhý) záber je krásne naaranžovaný, snáď len cez tie konvenčné detaily tvárí nespoznávame režisérov rukopis. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama