Režie:
Wes BallKamera:
Enrique ChediakHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Thomas Brodie-Sangster, Ki-hong Lee, Will Poulter, Patricia Clarkson, Blake Cooper, Dexter Darden, Jacob Latimore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (1 040)
|| Scenár: Noah Oppenheim, Grant Pierce Myers, T.S. Nowlin | Hudba: Jon Paesano | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Gotham Group, Temple Hill Entertainment | Rozpočet: 34 miliónov $ | Tržby: 340,8 milióna $ || Nečakane napínavé dobrodružstvo, ktoré bolo pre mňa pokazené jedine otvoreným koncom s potenciálom pre pokračovanie. Takto sa z toho stala neplnohodnotná jednorázovka, so síce ohranou konštrukciou príbehu, ale slušnou výpravou a nápadmi. 65% | FullHD, THX, EN DTS | ()
Totálně nevyvážená záležitost. Začátek byl zajímavý, stejně jako celý labyrint. Zprvu jsem si myslel, že tam za těmi zdmi je zničené město. Když jsem se dozvěděl, že jde o labyrint s potvorama, nevadilo mi to. Zprvu mi to dost přišlo takové kinder, v půlce však najednou tvůrci seškrtali z ničeho nic hrající osazenstvo na polovic. Průzkum labyrintu byl také zajímavý a přiznám se, že mne to bavilo. V hlavě jsem však měl stále jednu otázku. Proč to celé? Vysvětlení na závěr bylo tak debilní, že mně naštvalo, že jsem to sledoval. Ačkoliv mám rád postapo filmy, závěrečný záběr na pískoviště mi už onu hořkou pachuť z debilního konce nespláchl. Za mne je to jen za dva pavoučky. * * ()
Juvenilní dystopické postapo (tak to zní sofistikovaně, že jo?), jenž je stejně primitivní jako dřevěný žebřík, který mládežníci zarputile odmítali použít. Ti hoši, přepečlivě nafintění a představující paletu všech barev, vůbec byli jacísi divní. Spousta drobných náznaků a především ta jejich netečnost směrem k dívce naznačovali, že po večerech se v proutěných chýších nehrálo jen sudoku a dáma, jenže tady o hledání sexuální identity nešlo a co je horší, o alegorii už vůbec ne.. Chvíli hra na strunu záhadnosti, pak už jen honění s robotickými pavoučky a pointa, která je stejně trapná jako když máte poluci na školním táboře a dozvíte se to až jako poslední ze třídy. Dávno nejsem cílová skupina, ale i kdybych byl, Ballovo bloudění v aktuální popularitě teen-survivalů by mě nechalo chladným. William Golding by hleděl, jakým směrem se vše stáčí. A Pán much? Ten si nad tím dole spokojeně mne ruce.. ()
Z tohohle filmu je evidentně vystřižena jedna veledůležitá scéna. ..... Běží 45. minuta. Rozezvučí se signál, že přijíždí výtah a k překvapení všech v labyrintu uvíznuvších kluků se v něm objevuje poprvé holka. Vypadá to, že je omámená, ale ještě stihne hlesnout moje, pardon, Thomasovo jméno. Kluci na sebe zmateně pohlédnou. STŘIH. Krasotinka leží na posteli, nejspíš pořád spí a pár kluků nad ní debatuje (kamera takticky zabírá jen jejich horní půlku těla). STŘIH. Kluci jsou před chajdou nějak podezřele vysmátí, dívčina se probouzí, nic si nepamatuje a film běží unyle dál. A já se ptám: Co se klukům odehrávalo v hlavách, když zjistili, že před nimi leží bezbranná omámená samička? Jakým stylem se o ni losovalo? Dávali si pozor? Zažil si tohle každý nově příchozí do labyrintu? Bolelo to i Jana Tleskače? .. ()
Musím se přiznat, že jsem moc nepochopil smysl toho celýho. Je mně jasný, že zdejší kinder elite to pochopila už když si kupovala lístek u pokladny, ale mě ta pointa přišla tak strašně odfláklá, že mě to nedávalo abslutně smysl. Film umí v první půlce dobře pracovat s diváckou zvědovostí, ale čím víc se příběh blížil ke konci, tím víc se ztrácelo napětí a film ztrácel na zajímavosti. Navíc mě nebavilo dvě hodiny koukat na bandu dospívajících chlapečků. Ke konci tam sice prskli ženskou, ale její postava většího významu neměla. V určitých fázích se jednalo o slušnou záležitost, ale jako celek film k nadprůměru rozhodně nedopajdá. ()
Galerie (167)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (20)
- Herec Dylan O'Brien (Thomas) mal štyri dni na to, aby si prečítal knižnú predlohu tohto filmu. (ShortyIC)
- Literární předloha Jamese Dashnera je první díl úspěšné knižní trilogie trilogie, k níž vzniklo i několik prequelů. (centy009)
- Thomas Brodie-Sangster nosil při natáčení v botě kamínek, aby nezapomněl, že Newt kulhá. (Freak5)
Reklama