Režie:
Scott DerricksonKamera:
Scott KevanHudba:
Christopher YoungHrají:
Eric Bana, Édgar Ramírez, Olivia Munn, Sean Harris, Joel McHale, Dorian Missick, Jenna Gavigan, Chris Coy, Sean Nelson, John Cenatiempo, Ivan Cardona (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Newyorský policista Ralph Sarchie (Eric Bana), který se sám potýká s vlastními problémy, se ve snímku Chraň nás od zlého, pouští do vyšetřování série znepokojivých a nevysvětlitelných zločinů. Spojí své síly s nekonvenčním knězem (Edgar Ramírez), odborníkem na vymítací rituály, aby společně bojovali s nočními děsy a případy démonického posednutí, které ohrožují jejich město. Film se inspiroval knihou, která popisuje Sarchieho skutečné mrazivé případy. (Falcon)
(více)Videa (14)
Recenze (817)
Jediným problémem Derricksonova filmu je, že prezentuje přesně ten typ hororové podívané, kterou je každý všímavý divák v současné době přesycen. Duchové, divné zvuky pod postelí, osobitý kněz, vymítání - schéma tak ohrané, že navzdory enormní režisérově šikovnosti, která udržuje diváka celou dobu v bedlivé pozornosti a snaživě hledá motivy za hranicemi všech duchařin od Jamese Wana, nemá snímek moc šancí mezi ostatními výrazněji prorazit. Velké plusové body pouze za prosazování zajímavé detektivní linie, za hudbu od The Doors a také za Erica Banu, který na to pořád ještě má. Ani to mi ale tentokrát k výrazné spokojenosti nestačí.. 70% ()
W lcome to the Bronx aneb démon Jungler se skrz natěrače snaží probít na druhou stranu a v těchto divných dnech se musí divoké dítě detektiv Sarchie postarat o to, aby nenastal konec.. Koukám na komentáře a musím říct, že lidé jsou divní. Sice lze vytknout zkratkovitost děje či zbytečnou doslovnost a Derrickson už není neznámý voják, na jehož díla by se mělo pohlížet s rezervou, nicméně opět prokázal, že budování atmosféry (zvuk!) má v druhém prstu napravo od prostředníčku a vcelku lehce zapálil můj oheň hororové potěchy. Asi jste z komentáře poznali, že tolik kritizované propojení s The Doors mi vůbec nevadilo.. ()
Propojení kriminálních thrillerů z let devadesátých a exorcistického horroru Derricksonovi asi nevyšlo tolik, jak si představoval. Děsivých momentů je minimálně a s ubíhající stopáží tak nějak víc a víc ukecanější. Je to škoda, když si vzpomenu na dvě scénky v dětském pokoji, při kterých příjemně mrazí. Lahůdková je práce se zvukem a kamerou, jejich týmovou hru si člověk doslova vychutná v první půlhodině, co je divácky nejvděčnější. A přesto, že zdejší napětí postupně povoluje, pořád je tu sympaťák Bana, jeho kolega srandista a několik chuťovek v podobě mrtvoly prolezlé rojem much a ukřižované kočky. Bzzzzz, mňaaauuu... (60%) ()
Bezdebaty film k posraniu. Dickerson naozaj vie ako nahnať strach, dlhoročné skúsenosti zúročil naozaj umne a skombinoval divákovi naozaj zaujímavý príbehový mix, ktorý sa nebojí experimentovať. Stret žánrov vidím (na rozdiel od početnej skupiny kolegov) ako veľké pozitívum, nakoľko sa konečne po dlhej dobe nejedná o príbehovo sterilnú vymietačskú drámu s pár "posteľnými" scénami, ktoré majú byť vrcholom každého horroru o posadnutosti. Týmto žánrovým koktejlom sa tvorcovia snažia vymiesť nielen satanského protivníka, ale aj pavučinu v tejto žánrovej bubline. A podľa mňa to funguje, príbeh je fajn, nesmie chýbať kňaz, zopár poriedne gore scén, Dickerson sa nebojí nechať niekoho zomrieť, no proste paráda. 85%. ()
Eric Bana vs. Démoni vs. The Doors:) Scotta Derricksona považuju za výborného hororového režiséra a až na uklouznutí v podobě Hellraiser: Inferno, na mě všechny filmy, které jsem od něj zatím zhlédla, silně zapůsobily. Od démonického V moci ďábla, po němž se mi opravdu lehce neusínalo, přes kritiky i diváky strhaný remake Den, kdy se zastavila Země, který mi nepřišel tak špatný, až právě po Deliver Us From Evil. "Exorcist, Possession Movies" miluju a tento snímek svému žánru ostudu rozhodně nedělá. Výborně budovaná hustá atmosféra, děsivé výjevy, nějaké ty tradiční lekačky (ze kterých jsem já vždycky po*raná:), úžasná hudba, Erica Banu skvěle doplňující Joel McHale a naprosto dokonalá, mrazivá scéna vymítání, která nemá ve filmovém světě konkurenci. Vymítání nebohého člověka za doprovodu kultovního songu Break On Through (To the Other Side) nemá chybu a povznáší už tak strhující scénu na novou úroveň. Vůbec by mi nevadilo, kdyby písničku nechali dohrát až do konce. Chraň nás od zlého je poctivá žánrovka, která sice pracuje s osvědčenými postupy i schématy, ale snímku to na kvalitě a děsivosti nic neubírá. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (14)
- Latinské písmo na stene Invocamus te vi ingrediaris ab inferis znamená Voláme vás silou, aby ste vstúpili z pekla. Vetu vidno aj v statickej podobe na konci úvodnej scény. (Pat.Ko)
- Producent Jerry Bruckheimer měl na zfilmování knihy práva již od roku 2001. (Terva)
- Vo filme sa nachádza pár odkazov na skupinu The Doors. Posadnutá Jane (Olivia Horton) spieva refrén skladby "Break on through (on the other side)", ktorá tiež zaznie aj pri záverečných titulkoch. Skladba "Riders on the storm" hraje v pozadí v bare pri rozhovore Ralpha Sarchieho (Eric Bana) a Joea Mendoza (Edgar Ramirez). A je tiež spomenutá aj skladba "People are strange". (matowp)
Reklama