Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oblíbený temný hrdina Hellboy se vrací na plátna kin s plnou parádou. Pod hlavičkou ÚPVO (Úřadu paranormálního výzkumu a obrany) se vydává do Londýna, kde se probrala ze záhrobí obávaná čarodějnice Nimue. Hellboy musí "Královně krve" zabránit, aby seslala na svět lidí smrtící morovou ránu. Ta však potřebuje nejprve nabrat síly poté, co ji v dávných dobách zabil samotný král Artuš a její rozčtvrcené tělo ukryl napříč celou Anglií. Rohatý cynik má naštěstí k ruce svého nevlastního otce, profesora Trevora Bruttenholma, a kamarádku Alice, mimořádně nadané médium. Spolu s nimi odhalí šokující pravdu o svém původu i poslání. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (629)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Tenhle kozoroh, démon a hrdina v jednom to už na velkém plátně zkusil dvakrát! Vizionář Guillermo del Toro ho představil ve svých dvou filmech, které sice nebyli kdovíjaké pecky, jako jednoduché akční fantasy ale fungovali především s del Torovou stylovou režií a Ronem Perlmanem v hlavní rolí. Oba filmy byli prostě fajn žánrové jednohubky (jednička se navíc natáčela u nás a Karel Roden si tu střihl hlavního záporáka!) ale nebyli ani nějak přesahové a nebyli z nich ani žádné hity. Hellboy 3 se pomalu chystal, del Toro ale projekt záhy opustil, načež ho následoval i Perlman a tak se studio rozhodlo, že pod dohledem Hellboyova komiksového autora Mika Mignoly natočí reboot a pokusí se případně nastartovat Dark Horse Cinematic Universe.... Režie dostal na starost Neil Marshall, člověk, který v seriálu Hra o trůny stojí za dvěma perfektními bitvami (konkrétně Bitva na Černovodí z 9. dílu 2. série a Bitva na Zdi v 9. dílu 4. série) a ukázal, že má na akci a fungování postav v akci skutečný čuh. Oba díly Hry o trůny, které zrežíroval stále patří k nejlepším epizodám a i když Marshallovi v biografii chybí výraznější filmový projekt, zdálo se, že je Hellboy v dobrých rukách. Perlmana poté v hlavní roli nahradil David Harbour AKA Jim Hopper ze Stranger Things a bohužel zesnulého Johna Hurta v roli Trevora Bruttenholma nahradil boží Ian McShane. Zpočátku to tedy vypadalo, že by nový Hellboy nemusel být průšvihem, následně ale dorazil první trailer, který nějaké velké naděje ve funkční látku spálil. A i když byli další ukázky přece jen zajímavější, lákavější a lepší, pořád by to bylo jako byste si vybírali jestli máte chytnout kapavku nebo syfilis. Pomalu se tak stávalo jistějším, že bude Hellboy velkým zklamáním a potopeným potenciálem. Stal se nakonec zázrak? Bohužel musím potvrdit, že nestal! Nový Hellboy je totiž obrovská katastrofa- hnusný digitální bordel utopený v totálně smysl nedávajícím scénáři (a s ním spojeném ději), který počas filmu nakopne spoustu vedlejších zápletek, které ve finále nikam nevedou. A i když se David Harbour snaží, zbytek castingu je proklatě mimo! Hellboy má spoustu problémů.... 1) Humor- Humor ve filmu je ve velké míře infantilní a především ve většině případech ani debilně infantilní aby byl vtipný a nebo prostě debilní infantilní. Je prostě infantilní a není vtipný. To je problém jelikož Hellboy se po většinu filmu snaží velice hláškovat a prostě to nefunguje. 2) Triky- Triky na Hellboyovi jsou velice ošklivá věc. Vlastně nejvíce kazí zážitek z celého filmu- Divák by si samosebou rád dal Hellboye bojujícího s obry nebo Hellboyův souboj s digitálním superdivočákem, pokud ale obři a digitální superdivočák vypadají velice digitalně nepřirozeně je to velký problém. Triky v tomhle filmu vypadají jako základně naprogramované triky u kterých si někdo řekl, že už je dále upravovat nebude a dá divákovi zdůraznit, že se kouká na spoustu pixelů, které mají něco představovat. A když jsme u toho..... nevím to jistě, ale krev mi ve většině případech také přišla dost pravděpodobně digitální. 3) Střih- Jak jsem řekl Hellboy nakopne spoustu dějových linií, postav a všeho možného. Dává to smysl jelikož by studioví hlavouni jistě chtěli novou fantasy sérii. Hellboy ale často neví kam má dřív skočit a je to na něm dost výrazně vidět. A především samotné přestřihy ve většině případech trhají uši. Dle posledních zpráv je střih dílem studia a Marshall, který se měl s producenty na place hádat co to šlo nemá se střihem nic společného. Dost možná to dává varovný signál... David Harbour sice na Rona Perlmana nemá, snaží se ale alespoň fungovat jako sympatický hrdina. Ten pocit z trailerů, že se ale na roli úplně nehodí prostě diváka neomrzí. Dá se o něm ale říct rozhodně více pozitivních věcí než o zbytku herců... Milla Jovovich je sice pořád kus, rozhodně je ale vidět, že neví jak zlou čarodějku správně uchopit. Ian McShane se na roli usedlého mentora úplně nehodí a především se nemůže alespoň úplně dialogově vyřádit jako třeba Winston v Johnu Wickovi nebo Černovous v Pirátech z Karibiku 4. Sasha Lane je po většinu času otravná a Daniel Dae Kim dostane až příliš málo prostoru a nedokáže svojí postavu divákovi úplně snadno prodat. Nejvíc potěší Thomas Haden Church jako Lobster Johnson, bohužel ale zmizí z plátna příliš rychle a má spíše cameo. Hellboy se i v kampaní chlubí tím, že je drsný a brutální, to, že je ale něco drsné a brutální automaticky neznamená zvednutí kvality. Jak jsem řekl krev je ve většině případech výrazně digitální a především občas všechno to rozsekávání, rozmáčkávání a vytrhávání jazyků začne už po prvních 30 minutách smrdět nezajímavým gorem. Film také skáče příliš rychle z místa- Chybí nějaké zajímavější dialogové scény mezi postavami, nějaký funkční vývoj nebo více démonů Hellboye o tom jak funguje ve světě lidí, kteří se ho vlastně bojí a vidí ho jako strůjce apokalypsy. Ve finále je to ale jenom rychlý přesun z bodu A přes bod B skrz na skrz bodem C přes bod D do bodu E. Někdo může namítat, že se tak zrychluje tempo a film se nezdržuje. Na druhou stranu vidět funkční vývoj hrdiny je přece jen zajímavější než hnusná digitální akce bez špetky snahy. Nebudu Hellboyovi úplně křivdit- Harbour se snaží, Marshall tam nacpal pár slušných akčních scén a třeba hudbu Benjamina Wallfische (jeho původní, ne ty hrozně nacpané songy) jsem si neskutečně užil. Pořád je to ale především nemastný neslaný fantasy bordel, který si nalajnuje příliš mnoho a neukáže vlastně nic. Na Hellboye 3 s návratem del Tora a Perlmana už je asi pozdě (del Toro kutí dospěláckou verzi Pinnochia a Perlmanovi je 68 let!) a Hellboy 2 s Harbourem jen tak nebude. Takže jsou dvě možnosti. 1) Zahrabte Hellboye někam hodně hluboko a už s ním nikdy v rámci filmové adaptace nepracujte 2) Dejte tomu nějakých 10-15 let než se objeví někdo kdo by si mohl s Hellboyem slušně poradit. Marshall to totiž nedal. Zda je to především jeho zásluha je složitá otázka, jisté však je, že se Hellboy z roku 2004 a jeho pokračování Hellboy 2: Zlatá armáda rázem stávají lepšími filmy... () (méně) (více)

misterz 

všechny recenze uživatele

Taký paškvil rôznych legiend a mytológií, no o to tu ani nešlo. Dôležité bolo, že dejová linka nenudila, stále sa tu niečo dialo, akcie tu bolo požehnane, sem-tam bol aj humor a rozhodne sa nešetrilo ani masakrom (aj keď tu by som ocenil menej digitalizácie). Vizuálne efekty tiež stáli za to - pekné na pohľad, pobavili aj rôzne príšerky, nechýbalo ani prasa... Celkom spokojnosť. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

Reklama

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Struktura je tak těkavá a neuspořádaná, že jsem byl na konci filmu z toho všeho, co jsem právě viděl, natolik vyčerpaný, jako kdybych v rychlém sledu viděl dvě sezóny nějakého koncepčně hodně neuchopeného seriálu. Fragmenty jsou nicméně skvělé! Kdyby to někdo rozkouskoval a to nejlepší hodil ve formátu krátkých filmů na YouTube, fanoušci by řvali nadšením. Celek ale nedrží pohromadě, ať už pro špatná dramaturgická rozhodnutí (chybné vložení vzpomínkové scény před nečekané přepadení, mělo by to být obráceně) nebo pro čisté nelogičnosti, kdy náš hrdina nezvládne partu nýmandů v komických zbrojích, ale klidně si o pár chvil později podá tři obry, aby mu pak topilo jedno přerostlé prase. Nemluvě o tom, že to nejpůsobivější má spíše - pokud jde o prostor - trailerový charakter (Peklo na Zemi, verze před i po). ALE Marshallova utrženost ze řetězu, kdy vrství všemožné nápady bez ohledu na kohokoli a cokoli, ta je mi vlastně ohromně sympatická (a byla mi sympatická už u Soudného dne). A David Harbour si druhé kolo zaslouží. 50%, ale s náběhem na guilty pleasure. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Nový Hellboy pohořel kasovně i u kritiků a ani já nejsem příliš spokojený. Režisér Neill Marshall sice natočil solidní Pád do Tmy a perfektní béčkové postapo Soudný Den, ale Hellboy se nezařadí do světlých momentů jeho kariéry. Příběh žádný, což se dalo očekávat, ale to podivné nesmyslné skákání ze scény do scény mi přišlo dost otravné až umělé. David Harbour nehraje vyloženě nejhůř, ale humor je natolik suchý, že jsem se nezasmál ani jednou, což beru za obrovské mínus. Pokud dojde na akci, tak se na to kouká celkem dobře, po stránce Gore je to velmi výživné a nepamatuji se, kdy jsem v kině naposled viděl takový masakr, ale je velká škoda, že v tom nejlepším film většinou skončí. Za chválu stojí scéna s Obry, která mohla být i delší, Baba Yaga, která měla děsivě dokonalý make up a samotné finále, které je opět příliš krátké a nevyužívá plně svého potenciálu. Škoda, že mimo akci film poměrně nudí a nemá čím překvapit a zaujmout. Díky slušné porci Gore a slušné množství všelijakých Monster se film zhlédnout dá, ale čekal jsem zábavnější jízdu. 60% ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

Marshalla mám upřímně rád už od brilantního béčka Psí vojáci. Za ty roky si vybudoval značku autora, který dovedně pracuje s libovolně nízkým rozpočtem. Přeci jen upířina Pád do tmy a vlkodlačí Psí vojáci stály pod tři miliony liber, stylové post-apo Soudný den zase pod sedmnáct. Finanční limity využil jako možnost vrátit se k praktickým efektům, hektolitrům falešné krve a poměrně sofistikované práci s očekáváním a kamerou. To samozřejmě vrcholí v seriálech, kam si ho zvou významné značky, aby natočil ne-zas-tak-velkolepé epizody velkolepým způsobem: fenomenální bitva v pilotu Black Sails, tragédie na začátku Lost in Space nebo nejlepší epizoda (jinak nekoukatelné) čtvrté série Hry o trůny, The Watchers on the Wall. V poslední jmenované Marshall například dlouze vystaví scénu směrem k bitvě s obrem a těsně před jejím začátkem ostřihne pryč, aby se vrátil až k drtivým následkům. // Proč ztrácím tolik času s tím, jak pracuje? Protože Hellboy je vlastně esence všeho, co natočil předtím. Neil Marshall vždycky režíroval upřímné "sračky" v tom nejlepším smyslu: zranění se v Psích vojácích léčila vteřinovým lepidlem, zatímco vlkodlaci vydávali zvuky ukradené ze soundbanky Warcraftu III; Pád do tmy je zase krvavá lázeň, kde se upíři zabíjí cepínem; Soudný den uvědomělá hra s pravidly braků a post-apo filmů a Centurion otevřeně parafrázuje Gladiátora i Běžícího muže. Hellboy je potom ničím neředěné béčko, které rekapituluje snad všechny prvky brakové fantasy, folklóru a populární mytologie – artušovské legendy, čarodějky, Ježibabu, prasodlaky i kočkodlaky, draky, mexické wrestlery, víly, obry a spoustu další verbeže. // A do toho se přidává Marshallova snaha zakrýt nízký rozpočet, která je obzvlášť výrazná ve dvou momentech. Zaprvé je to fenomenální souboj se třemi obry, který sestává z několika delších záběrů. Jejich ohyzdná CGI těla vytěsňuje z rámu a zůstává zaměřený pouze na protagonistu, díky tomu vzniká poměrně netradičně snímaná akční scéna plná dravých pohybů kamery a nečekaných přerámování. Zadruhé pak úplný konec natočený v jednom dlouhém záběru, v němž jsou hrdinové poprvé prezentováni jako funkční tým. Vůbec to okázalé vytlačování akce mimo rám je fascinující. // Marshall kondenzuje tři nebo čtyři různé komiksové svazky, aniž by bral ohled na jejich tematické a významové roviny – nejvýraznějším poučením zde je, že není dobré jíst děti. Hellboy je dokonale čistý a upřímný brak, který jakž takž drží pohromadě a vedle současných komiksových filmů působí jako přízrak z doby direct-to-video béček, jemuž někdo dal omylem o několik milionů víc. V ideálním světě by nikdy neměl vzniknout, ale je tady a sledovat jeho estetické kulhání je stejně bizarní jako fascinující. ()

Galerie (180)

Zajímavosti (23)

  • Ve scéně, kdy Hellboy (David Harbour) bojuje se třemi obry, si lze všimnout, že jeho kamenná ruka je na levé ruce místo na pravé, a posléze se zase ruce přehodí. Jedná se o scénu, kdy se snaží vyhnout útoku sekerou a udělá kotrmelec, po kterém vytrhne strom ze země. (Habansz)
  • Z natočené mezititulkové a potitulkové scény lze soudit, že tvůrci plánovali minimálně jeden sequel. Film byl ovšem finanční propadák a z pokračování okamžitě sešlo. (Tyldur)
  • Keď sa Hellboy (David Harbour) vracia z Mexika na základňu, hrá skladba od rockovej kapely Black Rebel Motorcycle Club s názvom „Beat the Devil's Tattoo.“ (Patrik200s)

Související novinky

Hellboy se brzy dočká dalšího rebootu

Hellboy se brzy dočká dalšího rebootu

19.02.2023

Po posledním Hellboyovi z roku 2019 od režiséra Neila Marshalla (epizody Hry o trůny) to vypadalo, že se rudý ďábel z pera Mikea Mignoly na pár let zase uklidí někam stranou. Snímek totiž narazil u… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Nový Hellboy je oficiálně fiasko

Nový Hellboy je oficiálně fiasko

24.05.2019

Reboot Hellboye od režiséra Neila Marshalla (Centurion, Hra o trůny) byl po pěti týdnech definitivně stažen z kin. Snímek za tu dobu utržil 21,9 milionů dolarů na domácím trhu a jen necelých 40… (více)

Hellboy v kinech zklamal

Hellboy v kinech zklamal

15.04.2019

Společná snaha studií Lionsgate a Millennium vrátit do kin komiksového Hellboye s novou tváří a v novém, předloze věrnějším pojetí, tragicky nevyšla. Snímek obdržel v diváckém hodnocení CinemaScore… (více)

Reklama

Reklama