Režie:
Peyton ReedKamera:
Jeff CronenwethHudba:
Marc ShaimanHrají:
Renée Zellweger, Ewan McGregor, David Hyde Pierce, Sarah Paulson, Tony Randall, Ivana Milicevic, Rachel Dratch, Jack Plotnick, Melissa George, Lynn Collins (více)Obsahy(1)
Úspěšná spisovatelka Barbara Novak (Zellweger) se stane terčem cynického, ale neodolatelného playboye Catchera Blocka (McGregor). Po eskapádě dvojsmyslných žertů a rafinovaných schůzek překvapí vás i sami sebe nečekaným rozuzlením. (Bontonfilm)
Videa (1)
Recenze (271)
Tak tenhle film je opravdu milý a nabušený, vtípků je v něm přehršel, atmosféra šedesátek je v něm dokonalá od zadních projekcí až po to, jak Renée kroutí zadečkem, ale stále jsem si říkal... Jak oni krucinál ten konec zaonačí, jak to navlečou, jak to udělaj, aby to nebylo takové, jak to na podobných filmech (ne)máme rádi? Musím podotknout, že se jim to povedlo tak napůl, dále šla celková myšlenka po vyjetých kolejích, a i když to snad ani nijak nešlo, mohlo to být lepší. Po jednom monologu Renée jsem si připadal jak po rozhovoru s Architektem. Ke konci zkrátka ta přeplácanost už vadila (myslím dějová.) ()
Opravdu vydařené a hlavně zábavné. Vřele doporučuji pustit si film v originálním znění, protože řada slovních přestřelek v češtině vyzní až moc česky. No a pokud nemáte rádi (nebo pokd se nedokážete oprosti od averze) velké černé pruhy nad a pod filmem, růžovou barvu, rádoby připitomnělé blondýnky, podvazky na ponožky, beatniky, a dlouhá překombinovaná vysvětlování... tak to není rozhodně film pro vás. ()
Jednoznačně zklamání. Renée s Ewanem potřebovali asi nutně na nájem, jinak si nedovedu vysvětlit jejich účast v této taškařici. Nenápadité, nevtipné, tvůrci si dali záležet pouze na dobových interiérech, kostýmech a vizážích. A to byl také jediný důvod proč můj palec, připravený od dvou třetin filmu na tlačítku "power", otálel až do konce. ()
Tahle komedie / parodie / pocta je (spolu se snímky o Austinu Powersovi) jeden z nejkouzelněji stylizovaných filmů, jaký jsem v posledních letech viděl. Od úvodních log 20th Century Fox a CinemaScope přes animované titulky, vyžívající se Renée Zellweger a Ewana McGregora, pestré kostýmy a barevně sladěné scény, hudbu, která hraje téměř pořád a dění ve filmu doplňuje přesně tak, jak se to kdysi dělávalo, drobnosti jako používání zadních projekcí při jízdách autem, obrovská okna hotelových pokojů a očividně namalovaný New York za nimi, po vážně krásně praštěný scénář plný spousty potrhlých postav i gagů a závěrečný zvrat či muzikálová čísla... Všechno je tak stylové a ze všeho tak moc čiší atmosféra těch (převážně) černobílých limonádových romancí, že je to zkrátka neodolatelné a milovníci žánru (čímž ovšem nemyslím současné romantické komedie) by opravdu neměli váhat ani minutu. Vzhledem ke spoustě slovních hříček si momentálně nedovedu představit, jak může film působit v českém znění, ale mám v plánu si ho pustit dabovaný. Obzvlášť jsem zvědavý na to, jak jsme se poprali s dialogovou přestřelkou využívající názvy časopisů Know a Now. ()
Jedničku za vizuálně dokonalé metropolitní retro, famózně stylového McGregora, přihrávače Sarah Paulson a Davida Hyde Pierce (ten člověk má neuvěřitelný komediální potenciál, narodit se o třicet let dřív, neměl by o práci nouzi) a rozpůlený záběr. Dvojku za režii, která měla korigovat jistou žánrem vnucenou předvídatelnost scénáře a Renée Zellweger, která je sice nestandardně estetická, dynamická a mimická, ale na můj omezený vkus přespříliš rozvěrně diblíkovitá. Horší známky do režisérské panu Peytonu Reedovi nepíšu. Chladné, ale zábavné. Coby šlápota mimo vytyčené trasy must see. A pro nás černobílé žrouty must must see. 85% ()
Galerie (62)
Zajímavosti (7)
- Vystoupení Judy Garlandové je zaznamenáno i ve filmu. (Elisebah)
- Daniel Orlandi navrhl pro tento film více než 100 kostýmů, včetně klobouků, košil a kravat. (Amplifier)
- René Zellweger a Ewan McGregor se později společně objevili také ve filmu Miss Potter (2006). (skinny)
Reklama