Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (562)
Prvních cca 40 minut je naprosto v pořádku a divák sleduje typický film o té době. Brutální násilí, perzekuce, falešné obvinění, bída, policejní stát, bez moc obyčejných lidí a komunistické praktiky všeho druhu tehdejší pro dnešní fakany zcela neznalé doby, jenže po přesunu hlavního hrdiny do vyhnanství se ve filmu skáče od místa k místu, vyšetřovaní nemá absolutně žádný drive (nesnáším ten výraz) a finále je více než podivné. Jako by film režírovali dva lidé, první půlku režisér protřelý a dobře ovládající nadprůměrné Hollywoodské filmové řemeslo a druhou půlku nějaký dvd béčkař nedomrdlých píčovin se Seagalem. Ještě, že to konči slušným happyendem protože jinak bych šel s hodnocením o jednu dolu. Další podivně nedomyšlený projekt.50%. ()
Tenhle film měl bejt ostrej, temnej a osudovej. Jenže ho bohužel do spárů dostal střihač, kterej veškeré scény, kde mohl, střihal před tím, než stihly nějak dramaticky vyvrcholil, nejvíc tím mimochodem trpí postava Garyho Oldmana, což je mi fakt docela líto, ale rozhodně to není jen on. Navíc i když je první, dejme tomu dvě třetiny filmu vše dobré a napínavé, poslední část rozhodně není natolik úderná, jak by bylo záhodno, což je dáno jak oním střihačem, co pravděpodobně požil v kladenském depu nalezené zbytky po likérce drak, jednak dějem, který se stává postupně více blbózní a přivádí na scénu víc a víc logických děr o velikosti Frýdku-Místku. Herci hrají dobře a film zdobí, přestože v některých momentech u některých postav zní angličtina s hraným ruským přízvukem poněkud přiblble a nechtěně humorně. Mohl to bejt hodně dobrej film s výborným vizuálem, jenže je díky chybám jen průměrný a to je škoda. ()
Tento film nevie čím chce byť. Na jednej strane ponúka slušnú politickú drámu ukrajinského vojnového hrdinu, ktorý pracuje po vojne pre stalinistickú organizáciu podobnú našej ŠTB. V tomto smere treba vyzdvihnúť kvalitnú dobovú atmosféru a psychologický aspekt postáv. Všetko sa začne meniť prípadom záhadných vrážd detí sériovým vrahom Čikatilom. Tieto dve roviny fungujú veľmi ťažko, snímok sa zadrháva a vyvoláva rozpaky. Každý jednotlivo by však fungoval dobre. Záverečná scéna je len smutným pripomenutím všetkých mojich výhrad... ()
Herci stvárňujú svoje postavy pomerne vierohodne, ale zároveň aj veľmi neosobne. Za to bezpochyby čiastočne môže režim, v ktorom sa nachádzame, ale my tak nemáme takmer šancu si s jednotlivými aktérmi utvoriť nejaký vzťah a je nám potom tak nejako jedno, ako ich životnú púť dopadne. Prežijú? Dopadnú krvilačného vraha? Pozvoľné tempo chaotického a mnohokrát nelogického pátrania dopĺňa ťaživá atmosféra všadeprítomného strachu a beznádeje. To však nestačí na to, aby cez dve hodiny dlhý film plne udržal našu pozornosť. Tom Hardy a Gary Oldman odvádza štandardne dobrú prácu, ale neprehľadný a chaotický dej bez spádu, do ktorého kruto zasiahli strihačove nožnice, nemajú šancu plne utiahnuť. ()
,,V ráji není vražd '' - rájem jest míněno Rusko padesátých let. Hledat v téhle zemi a v těchto časech pravdu bylo sakra nebezpečné. Filmařům se celkem dobře podařilo ztvárnit Stalinovu říši teroru, kdy každý den někdo zmizel - prostě nepřišel do práce a nebo si jej z té práce či z domova vyzvedlo pár pánů co přijeli v černých autech... Podobnost s getapem tu není čistě náhodná. Kupodivu ono ztvárněné Rusko byly převážně Čechy, což našince, který pozanl jednu či více lokací potěšilo. Sem tam nalezneme i českou hereckou tvářičku se špatným anglickým přízvukem coz však muselo americkému divákovi znít roztomile východoevropsky... ne li přímo rusky! Horší to bylo se scénářem. Chvílemi jsem se neorientoval a chování některých postav mi přišlo nepochopitelné. Jakoby se tvůrci nemohli žánrově rozhodnout zda točí thriller ze Stalinova Ruska či kriminálku o Rostovském řezníkovi... Závěr sám mi přišel přitažený za vlasy (myslím závěr vyšetřování) a tak souhlasím s verbalem, že tenhle rádoby čokoládový bonbón v krásném pozlaceném papíru byl vevnitř jen taková tuková náhražka bez kakaa... I přes výpravu atd.. mi Občan X či dokonce Evilenko přišel mnohem lepší! Dávám tři tmavé bonbóny doma dělané. * * * ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Herci Nikolaj Lie Kaas a Fares Fares se spolu sešli nejen zde, ale i v rámci úspěšných severských snímků o speciálním kriminálním Oddělení Q, kde ztvárňují nerozlučnou dvojici - Žena v kleci (2013), Zabijáci (2014) a Vzkaz v láhvi (2016). (Michalechal)
- Vincent Cassel nahradil Philipa Seymour Hoffmana, který z natáčení odstoupil kvůli zdravotním a osobním problémům. (Petrasuvicka)
- Skladba znějící mezi osvobozením Berlína a scénou v Národním divadle, je "Partyzánská píseň", v češtině je známá pod názvem "Skal a stepí divočinou." (Petrasuvicka)
Reklama