Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (564)
"V raji sa predsa nevraždí..." Neobvykle pôjdem proti väčšine, pretože mňa film fakticky zaujal. Pomerne nízke hodnotenie ma donútilo k filmu pristupovať opatrne a trochu odmerane, ale na G. Oldmana a v poslednej dobe i na T. Hardyho nedám dopustiť a filmu som bol rozhodnutý dať šancu aj keby mal hodnotenie oveľa horšie. Doba, v ktorej sa film odohráva asi pre dnešnú mládež veľmi lákavá nebude, ale na druhej strane ja som si tú pochmúrnu atmosféru strachu nevedel vynachváliť. Angličtina s ruským prízvukom trochu trhá uši, ale asi málokto čakal ruštinu z úst T. Hardyho. Inak zahral to skvele a ja som film nebral ako thriller o pátraní po vrahovi, ale skôr ako návrat v čase a ukážku doby totalitného režimu , atmosféry strachu a zúfalstva ľudí, ktorý sa báli nahlas povedať, čo si myslia. Veľmi sa mi páčil i dobre prepracovaný vzťah medzi manželmi (T. Hardy a N. Rapace). Postupný prechod od svadby zo strachu a nenávisti až po úprimnú lásku ma naozaj zaujal. Myslím, že film je natočený kvalitne, min. rovnako kvalitná bude rozhodne i knižná predloha, len si akosi ťažšie hľadá cestu k divákovi. Mňa si však našiel. Krvavý masaker vo vlaku bol adrenalínový...80%. ()
Zajímavý film ze sovětského prostředí, takových filmů moc nevídáme. Tento snímek má dvě dějové linie, které jsou navzájem propojené. Na jedné straně sledujeme život v tehdejší Stalinovské době, kdy byli zabíjeni lidé, kteří se jenom považovali za zrádce, a na druhé straně sledujeme pátrání po vrahovi dětí. Jelikož to je propojené, tak se tomu vrahovi až tolik nevěnujeme a vlastně pořádně se po něm začne pátrat až na konci filmu. Příběh je tak spíše zaměřen na pátrání po Levu Děmidovi, který je považován za zrádce, protože chrání svou ženu. Musím říci, že se mi to ale líbilo, hlavně Tom Hardy už několikrát dokázal, že umí utáhnout celý film a tady to jen potvrdil. Já akorát nemám moc rád Noomi Rapace, takže ta mi tam trošku vadila, ale jinak ostatní herecké obsazení bylo na jedničku. ()
Prečo tento film? Lebo tam hrá Tom Hardy. Je to ozaj môj obľúbenec a nepotrebuje mi už dokazovať svoje kvality, jednoducho siahnem po každom filme v ktorom hrá. Ja som ten film vnímal v prvom rade ako detektívny thriller, pretože sa hlavné postavy snažia dopátrať k úchylnému vrahovi. Všetko ostatné ako voľba vtedajšej vlády a spôsob života pôsobili druhorado, ale zároveň dej dobre dopĺňali. Koniec mi prišiel trocha vypustený, dosť ľahko bol popravený vrah bezmocných detí a navyše sa neobjasnilo na čo mu boli tie orgány, ktoré im amputoval. V konečnom dôsledku film hodnotím na 80%. ()
Čirá schizofrenie na place a plátně, která pokud by neměla ďábelské bolševiky, atakovala by Angelínky Neposraného o nejambicióznější hollywoodské hovno vysrané na diváky za poslední kalendářní rok. Tomáš je klasicky čestný a Noomi klasicky hnusná, komouši jsou zlí, Gary už je Starýmuž i na herecké štěky, všude je parodie na politickou paranoiu a celý to nedává sebemenší smysl. Logika a dějová linie jsou znásilňovány do análu v mnohem větším měřítku než ty zavražděné děti, kdy největší padouch není pedofilní nekrofil a masový vrah, ale jakýsi bolševický kretén, který sebere Tomášovi místo, chce mu šukat manželku, umí se teleportovat na všechna důležitá místa a bez následků střílí kolegy z práce přímo ve své kanceláři za bílého (pracovního) dne. Autor předlohy, který se „inspiroval“ totálními režimy měl buďto nulový vliv na scénář, nebo měl v hlavě nasráno. Nejvíc má ale v hlavně nasráno scénárista a režisér tohoto braku, kde nedává smysl absolutně nic od doby, co Otužilý vytáhne nedobrovolně paty z Moskvy, aby vyřešil nejzapeklitější případ celé své kariéry, logiku vztahu s vlastní manželkou. To se mu bohužel nepodaří, ale skončí to všechno dobře, Tomáš se vrátí do práce, kde sice bude nadále notovat zkurvenému režimu, zatýkat imperialistické živly a držet hubu, ale to už se od každého kladného hrdiny v dnešní době přece očekává. 40% ()
V raji nie sú vraždy. To potom začnite ako vyšetrovateľ hľadať masového vraha. Navyše musíte vyšetrovať aj vlastnú ženu zo špionáže a viete, že skôr či neskôr pôjdu aj po vás. No a ani s tou manželkou to nie je to pravé orechové. Sériový vrah v stalinistickom ZSSR znie ako príťažlivá téma, lenže práve tieto spomínané vedľajšie dejové línie krimi líniu doslova zdržujú, tá sa nemôže rozbehnúť a nakoniec máte dojem, že je tu vlastne iba ako pozadie k nevyriadeným účtom hrdinov a antihrdinov. Čakal som podľa ohlasov katastrofu, tie vyše dve hodiny som ale prežil bez problémov, občas som sa bavil, občas som tlačil niektoré scény k prestrihu na hlavnú dejovú linku. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Skladba znějící mezi osvobozením Berlína a scénou v Národním divadle, je "Partyzánská píseň", v češtině je známá pod názvem "Skal a stepí divočinou." (Petrasuvicka)
Reklama