Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (170)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Je zřejmé, že natočit celovečerní film s pouhými třemi střihy muselo být nesmírně náročné. Nepřeberné množství postav, divoké párty, noční cesty tramvají a demonstrace v ulicích, to všechno funguje mnohem lépe, než jsem čekal (a když srovnám Hany s jinými snímky ze zahraničí, natočenými s minimem záběrů, tak český zástupce jasně vede). Je trochu škoda, že Hany postrádá výraznější dějový oblouk a místo toho nabízí "jen" krátké střípky z různých situací, jimiž nastavuje zrcadlo současným generacím, a prostřednictvím banálních dialogů se vyjadřuje k zásadním tématům (násilí ve člověku, znuděnost kulminující v agresi). Ty pak zpracovává způsobem, který bývá v českých filmech o současné mládeži spíš trapný, což ovšem není tento případ. Pokud někde v současném českém filmu vězí naděje a čerstvá krev slibující příliv nadšením pulzující energie, tak rozhodně v tvůrčím týmu Michal Samir a Matěj Chlupáček. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč po 72 nepřetržitých minutách přijde viditelný střih, který nás z párty přenese do kavárny. Že to ve skutečnosti bylo jinak, ponechme teď stranou. Část dialogů je tragédie, hlavně zpočátku, ale technicky je Hany český unikát. Viděl jsem jen jeden jiný film bez střihu, bylo to na Cinema Mundi 2013, a nedopadlo to dobře. Ačkoliv polovina postav byla zbytečných a možná jich tolik nemuselo ve filmu mluvit, sehranost celé scény mě postupně stále více fascinovala. Nejsem vyznavačem drog, ale měl jsem možnost pozorovat lidi na nich závislé a postava Jiřího tak není jen čůráčkem, ale naprosto precizně napsanou figurkou z více než reálného základu. Jiří Kocman tomuto filmu dominuje. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Technicky nesmírně zajímavý experiment s fantastickou prací s kamerou a se světlem, ale rezignuje na filmové vyprávění, a tu snahu o "generační výpověď" předvádí jen formou kaleidoskopu střípků vcelku obyčejných charakterů a situací normální české ulice. Je hodně chvályhodné že bezstřihová kamera působí tak zpřítomňujícím dojmem že si divák připadá jako přímý účastník dění (dokážu si představit že by tu dobře fungovalo i 3D), a že ty střihy filmu vůbec nechybí. Co ale filmu chybí je příběh, takže čemu je to všechno kolem dobré, když si stejně dobře mohu sednout večer do hospody a uvidím skoro to samé - jen ti lidé kolem mne nebudou tak teatrálně deklamovat (u Egona je to v pořádku, je to stylizovaný záměr a znám pár takových, u všech ostatních už to ale problém je, což je problém spíš herců... ale mají ho tu prakticky všechny postavy pod třicet), a nepřijde tam ta kratičká deus-ex-machina demonstrace a bitka (pitomě nabouraná jímavým hudebním podkresem), jejíž nulové ukotvení v ději přitom jen dál prohlubuje pocit z jeho nereálné vykonstruovanosti. Hany nevypráví o "generaci", ale spíš o random dění na jedné Ulici očima otravného primitiva. 6/10 ()

claudel odpad!

všechny recenze uživatele

Velmi se mi protiví dávat filmům odpad, ale když budu používat slovník daného filmu, tak se jedná o nehoráznou pičovinu, která vyvrhla na svět největšího debila a pičuse posledních let v podání Jiřího Kocmana. Prvních patnáct minut jsem v duchu nadával, jakou hovadinu zase sleduji, pak jsem přece jen trochu v úsudku polevil a byl zaujat, kam děj povede, ale v půlce mě Hany začal tak neskutečně srát, že jsem už i nahlas nadával. Takového debila jako byl Jiří bych ve své společnosti nevystál ani pět minut. Bylo to mnohem horší než Bony a klid 2 a to je co říct. Jednoznačně nejhorší film roku 2014. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pôjdem proti prúdu a vyslovím názor, že Hany je zaujímavý experiment ako svojou formou, tak svojim obsahom. Výnimočnosť podania ospravedlňuje aj jeho očividná amatérskosť, ale možno by to ako čisto profesionálny film nemalo taký účinok. I keď na mnohých to nefungovalo ani tak. Obsahová stránka má svoj zmysel v menších detailoch a dialógoch, prezrádzajúci "babylonský" problém xenofóbneho sveta a nie len z toho vyplývajúcej agresivity. Myslím, že diváci majú problém najmä s nie príliš uveriteľnou autenticitou, ale pokiaľ vo filme nechceme vidieť doslovný zrkadlový obraz toho, s čím sa denne stretávame a uspokojíme sa so štylizáciou, Hany nás môže osloviť. Vďaka obsahu určite nemôžeme prostredníctvom formy označiť tento film za českú Ruskú archu. To ak by to niekoho náhodou napadlo. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Celý film se odehrává v Bezručově, Františkánské, Zbrojnické a ulici Bedřicha Smetany, v Kopeckého a Šafaříkových sadech a na náměstí Republiky v Plzni. Žádný z těchto názvů a ani jméno města samotného ale ve filmu ani jednou nezazní. (Martin_L)
  • Fyzická i psychická náročnost natáčení měla dopad kromě jiných i na Hanu Vagnerovou, které byla na plac přivolána záchranná služba. (Zdroj: CinemArt)
  • Film byl natočen v jednom jediném záběru bez střihu. Jedná se tak o první český film natočený tímto způsobem a jeden z mála na celém světe. (Zdroj: CinemArt)

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama