Reklama

Reklama

Lvi

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Hluboko v lese se jako lví smečka potuluje pět přátel. Ztrácí se ve svých hrách se slovy, škádlí se, nudí, mluví o smrti nebo se vzájemně svádí při vycházkách na území dospělosti. Teenageři jsou nestálí a ztracení na cestě odnikud nikam. Působivá vizuální cesta zkoumající hranice filmu jakožto jazyka v přímém spojení s filmy Gerry a Poslední dny Guse Van Santa. (Fresh Film Fest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem neviděl podobný film, jako je tento. Předem ale doporučuji o něm nic nevědět a počítat akorát tak s tím, že se bude jednat o hodně zvláštní zážitek. Donutilo mě to totiž neustále přemýšlet a dumat nad tím, co se to vlastně před mýma očima děje. A i když tu má hlavní slovo kamera, která je hyper dokonale úžasná, tak až skoro do konce filmu jsem nevěděl, co si o něm mám vůbec myslet. Nakonec ale musím uznat, že pointu tento film nemá špatný. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Velmi nevšední film, který pravděpodobně nepřipomíná nic, co jsem dosud viděl. Nadchl mě kamerou a lokacemi, a mj. pro mě znamenal velmi příjemný hudební objev - ve filmu zazní Bachův koncert č. 5 v F moll, BWV 1056: II. largo, který jsem dosud neznal (v interpretaci Glenna Goulda) - výtečná hudba. Většinu lidí by ten film asi uspal k smrti, protože se tam zdánlivě nic neděje, a kamera většinou jen sleduje partičku lidí, která jde lesem, ale ten film tady už stejně nikdo nikdy neuvidí, tak je to úplně jedno. Ve Variety to označili jako "a creepy, mystical arthouse horror movie" - osobně si úplně nemyslím, že je to horor, ale asi na to jde koukat i tímhle způsobem, a celkově je to podle mě film hodně otevřený k nejrůznějším výkladům. Sice jsem ho asi nepochopil tak, jak jsem měl, ale nevadilo mi to v tom si film užít - u mě dobrý. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

"Do you believe in rapture, babe? / Do you believe in second chance?" Nebudu sem psát svoji interpretaci filmu, protože jedna z jeho předností spočívá právě v postupném odkrývání, o co tam vlastně jde. Moc se mi ale líbilo, jak se to od vcelku obyčejného teenagerského dramatu rychle přesouvá k průzkumu hranice mezi fikcí a skutečností, aby to nakonec všechno získalo silný metafyzický podtext. Pak se najednou ozřejmuje i úloha té volně plovoucí kamery (mimochodem opravdu neskutečné kamerové jízdy!), která často opisuje 360° kruhy nejen proto, že ty děcka bloudí, ale taky protože má funkci nezávislého, nadpřirozeného pozorovatele. V podstatě pokud jste viděli třeba Nymfu od Pen-eka Ratanaruanga nebo Mrtvé od Lisandra Alonsa, tak víte, o čem mluvím. Samozřejmě se to dá připodobnit i k tomu van Santovi, zprostředkovaně vlastně i k Tarrovi a místy jsou tam i záblesky jak z Tarkovského. New Argentina Cinema is still hot. ()

3497299 

všechny recenze uživatele

Film zachraňuje několik výjimečných záběrů a celkem chytrý koncept. Trpí ovšem nadbytečnou doslovností (která pro mě v jednu chvíli začala být skutečně protivná) a určitou bezradností závěrečné fáze. Leones tedy působí spíš jako studentský film nadané mladé režisérky (čímž také v podstatě je), s nedokonalostmi či nedotažeností vlastní nezkušenosti mládí. Váhal jsem se mezi 3 a 4, přičemž jsem se nakonec díky těm několika výjimečným scénám rozhodl k vyššímu počtu. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama