Režie:
Miroslav KrobotKamera:
Jan Baset StřítežskýHrají:
Tatiana Dyková, Lenka Krobotová, Johanna Tesařová, Ivan Trojan, Jaroslav Plesl, Simona Babčáková, David Novotný, Hynek Čermák, Lukáš Latinák, Ján Kožuch (více)Obsahy(1)
Učitelka němčiny Maruna (Tatiana Vilhelmová), toho času hospodská, se snad nikdy nevdá. Na malé vesnici je o vhodné muže nouze: nerozhodný starosta (Ivan Trojan) tráví hodně času na posedu a čeká na svého jelena, dětsky naivní Olin (Jaroslav Plesl) je okolím považován za neškodného vesnického blázna a klempíř Kódl (Lukáš Latiňák) se s chutí otočí za každou sukní. Maruně na klidu nepřidá ani její panovačná matka (Johanna Tesařová), o kterou spolu se sestrou Jarunou (Lenka Krobotová) pečují. Když navíc Jaruna využívá první příležitosti a odjíždí po boku postaršího Němce Hanse do Mnichova, zůstává Maruna v „Díře" s matkou i nápadníky sama. Jednoho dne však u Hanušovic dojde k nečekané události... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (777)
Když jste v pekle a nevíte, že jste v něm, bere se to jako peklo? A když to víte a přesto zůstáváte, ocení to někdo..? Krobotův venkovský realismus by byl ještě realističtější, kdyby vsadil na méně profláknuté tváře a v nepříliš hovorném snímku více dbal na autentičnost dialektu. Spolu s Krásnem a Kladivem na čarodějnice tvoří Díra u Hanušovic nádherný triptych o krásách šumperského kraje.. ()
Snímek o lidech, kteří začínají stavět dům od krbové římsy - humorný i lidský náhled do života osob na Jesenicku, oblasti, kde se s lahváčem Šeráku vstává i chodí spát, zelená se pije ve velkém a každý se se svým osudem snaží vypořádat, jak to jen jde. Skrze jednotlivé příběhy místních hrdinů se Krobot skvěle přibližuje mentalitě celé této oblasti a s nádechem poezie tuto mlhavou a krutou vysočinu přenáší k divákovi. Když sedím v jedné z hanušovických či okolních hospod, v oblasti, která vás okamžitě vtáhne do sebe, přemýšlím o okolosedících štamgastech, jak asi jejich život probíhá. Tento film mé myšlenky a představy vystihl naprosto přesně. ()
Nechť Krobotizace českého filmu započne. Krobota mám sice jako herce hodně rád, ale rád ho před kamerou oželím a mnohem raděj bych od něj viděl další film (což má společného se Sokolem, díky jeho Krásnu). A pak další. A další. Kdybych měl napsat, co je na celém filmu absolutně nejlepší, použil bych magické umění ctrl + c a ctl + v, neboť bych zkopíroval kompletní hereckou sestavu, bez výjimky, všichni totiž hrají výtečně a jako bonus mají někteří naprosto skvostné kostýmy, které podporují jak herecké výkony velikosti K2, tak scénář, plný tak nádherných absurdit a zhovadilostí (to všechno platí v největší míře u tria Čermák, Babčáková, Novotný). Nádherná ukázka poněkud bizarního, černého tance mezi komedií a dramatem´v podobě řemeslně brilantně ztvárněného filmu plného podvraťáckých a veskrze divných, absurdních a poněkud přihlouplých postaviček .... I když, tak mě napadá, že moje babička pocházela kousek od Hanušovic.... A kurňik... PS: takhle narvaný sál v multikině víc jak týden po premiéře jsem snad ještě neviděl a to počítám i Avataří megalománii. Výtečně ()
Díru v napůl zdechlé české kinematografii chtěl možná Krobot zaplnit přísnou vidláckou parodií, tajně sebereflektující současný stav naší filmové kultury. Snímek, o kterém by se ovšem dalo dlouze filozofovat, se však naštěstí prezentuje spíše jako oddychová hořká komedie, a nikoli jako provokativní existenciální drama - kterým při o něco větší troše snahy klidně mohl být... ()
Obdivuhodný výkon v disciplíně „zobrazení vesnického stereotypu“, který prostě nelze otitulovat jinak, než dalším stereotypem: „pro Pražáky dobrý“, což zamrzí o to víc, že Krobot je rodák z regionu a vlastně tak zásadním způsobem popírá to, čemu by měl rozumět nejlépe. Pražští herci cedí přes zuby nářečí a vulgarismy nefunkčním způsobem a fungují vlastně jen jako nositelé skvělých kostýmů. Přitom je to nepopsatelně smutný příběh, u nějž jakoby dramaturg a producenti na poslední chvíli seznali, že se film lépe prodá jako buranská komedie. Fail. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (18)
- Když ke konci filmu Maruna (Tatiana Vilhelmová) a spol. vycházejí z kostela, tak je v záběru vidět stará zkorodovaná střecha. Během filmu ale probíhala kompletní výměna střechy za novou, kterou zaplatil německý přítel Jaruny. (montywalsh)
- Postava faráře i řidiče autobusu byla ztvárněna skutečným farářem a řidičem autobusu. (ewi)
- Starostova kancelář, která se objevila ve filmu, je skutečnou kanceláří starosty obce Vikantice. (ewi)
Reklama