Reklama

Reklama

Duben 1945. Zatímco se spojenecká armáda pokouší o finální ofenzívu na evropské frontě, ujímá se válečný veterán, armádní seržant Wardaddy (Brad Pitt), velení tanku Sherman a vydává se s jeho pětičlennou posádkou na vražednou misi v týlu nepřítele. Tváří v tvář přesile početní i palebné a v doprovodu naprostého zelenáče, který se v jejich četě souhrou okolností ocitl, je Wardaddy se svými muži nucen získat navzdory veškeré pravděpodobnosti štěstí na svou stranu a dovést do úspěšného konce své hrdinské pokusy zaútočit na samotné srdce nacistického Německa. (Falcon)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 545)

tron 

všechny recenze uživatele

Brad Pitt občas vie byť riadne presvedčivý... a toto je ten prípad. Jeho partia už až taká presvedčivá nie je, napriek tomu Shiu LaBeoufa, či Peňu s Bernthalom, hodnotím ako solídnych a zábavných týpkov. Atmosféra vojny, kde tanky do bahna zatláčajú kusy hnijúcich ľudských a zvieracích mŕtvol a nikomu na tom nepríde nič zvláštne, je realistická. Poteší bizarné akčné finále, kedy jeden americký tank takmer vyhrá celú 2. svetovú vojnu. Bohužiaľ, film má viac ako dve hodiny a obsahuje nemalé množstvo scén, ktoré sú pomerne nudné. Ako celok to mohlo byť lepšie. V jednotlivých scénach silné. Rozpočet 68, celosvetová tržba 211. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

David Ayer je poměrně pozoruhodnou postavou současného hollywoodského filmu. Jako scénarista či režisér (spolu)vytvářel zajímavé příspěvky do žánru kriminálního thrilleru (výhradně zasazených do městského prostředí). Tyto žánrové hybridy (např. Training Day, Drsný časy, Street Kings) sice nejsou úplnou špičkou, ale do nadprůměru zcela jistě patří. Železná srdce očividně představují Ayerův dosavadní kariérní vrchol - už jen z pohledu obsazení, rozpočtu (okolo $70MM) a aktuálních tržeb (celosvětově k 17.11. na $135MM, na trojnásobek rozpočtu by se snímek mohl během pár týdnů/měsíců dostat). Zároveň ale naplňují vývojový trend patrný už někdy od Street Kings, kdy Ayer točí sice tematicky hodnotné snímky, ale zároveň tak trochu recykluje stylistické postupy a základní vzorce vyprávění z děl starších, kdy byly v kurzu. Tak jsme mohli postavy ze Street Kings vidět v podobném podání už v Training Day, found footage styl, ač důmyslně využit v Patrole, zažil „zlaté období“ v letech 2007-2010 ve filmech Deník mrtvých, [Rec] a [Rec] 2 či Monstrum. Přestože Železná srdce v rámci ozvláštňování ukazují válečnou vřavu skrz explicitní obrazy zkázy a utrpení a nepříliš často užitým pohledem z tanku, primárně stále staví na odiv jedince (mentor vs. bažant, jejich vztah, postupné posilování vzájemné důvěry stvrzené v nervydrásajícím finále atp.), amerikanismus/patriotismus a heroizaci viděnou v minulosti nesčetněkrát. Slabé 4*. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Fajn závan staré školy, ve kterém špína, drť a krev nejsou jen slovy házenými do větru. Jen škoda, že Ayerovu zručnost za kamerou obklopuje ryze generický scenáristický produkt, který nepřináší absolutně nic nového a nikdy nevystřihne prvoligovou scénu, na kterou by se dalo opravdu vzpomínat. Skopčácký oběd k tomu má nejblíž. Škoda, že to jeho druhá půlka totálně zazdí. ()

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Hmmm, tady má někdo nakoukanou Velkou červenou jedničku. Takže teď tu o tom, jak kdyby měli tanky dva, dojedou až do Berlína. Klasický případ filmu, kdy jedna scéna dokáže doslova mírou kreténismu posrat (slušný slovo pro to není) zbytek, na kterým se určitě podílelo moc talentovaných lidí. Ale to je pro mě okolnost přitěžující, ne polehčující. Když má někdo na víc a stvoří tak nehoráznou sračku jako byla scéna na křižovatce, nezaslouží slitování. Ne u filmu, který má být vážný a předstírá něco jako realismus. Abych byl konkrétnější: Dobře, sherman, rozkládající se po zásahu často na prvočinitele, ve filmu přežije v menší bitvičce ve městě zásah pravděpodobně od 7,5 cm Pak 40 asi tak z 15 metrů. Dejme tomu, jednou jsem to schopen skousnout. Německá holka skončí u prvního Amíka, co vleze dovnitř, který se jí potom ani pořádně nezastane, když si ji chtějí na hraní půjčit ostatní, a pak samozřejmě zemře aby se náš "hrdina" namotivoval. To už zavánělo, ale scéna s "tigrem" to ještě dovedla zamáznout. Ale když pak "evil nazis" pobíhají splašeně okolo rozzuřeného tanku a nejenže ho nejsou schopní pořádně trefit pancéřovkou, ale opakovaně poskakují aniž by střelili do Bradíka stojícího odkrytě na korbě a rozdávajícího rány ráže .50 (podaří se to až sniperovi, který na to vyplýtvá 4 rány a jednu spotřební bibli), to bylo prostě tak surrealisticky debilní, že se to nedá přejít. Někdo tu zřejmě prapor SS zaměnil za zuřivé domorodce (ve filmu s Johnem Waynem by to byli Indiáni, ale teď už to není politicky korektní, tak se přešlo na musulmany, ale to se taky asi nemá, tak to schytávají Němci, kteří mají zde ve filmu podobné sklony jako učitelé ve škole pro sebevražedné atentátníky "dávejte pozor, předvedu vám to jenom jednou") a tomu podřídil výstavbu scény. Chvílemi to bylo tak směšné, že jsem nevěděl, jestli náhodou nekoukám na Rudý úsvit. Do toho občas přestávky s hudbou a proslovy, nejlépe prokládanými biblickými cintáty, paráda. Pak už člověku začne vadit i to, že se na začátku sice hlásí Amíci k velkým ztrátám a podřadnosti jejich tanků vůči německým, ale nějak to ve filmu vyjma již zmíněné scény s "tigrem" není vidět. Ostatně dokázat v nějakém filmu to, že nakonec já flanker.27 fandím Němcům, to chce hodně zručnosti. Upřímně doufám, že jednou se Němci osmělí a v nějakém filmu (když už ne na bitevním poli) to "Muricanům" vrátí i s úroky. P. S. Děkuji uživateli eJacques za tento link: https://www.youtube.com/watch?v=Ns6l7sCoWX4 ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Excelentní válečný snímek, jenž třímá ve svých železných otěžích hned několik trumfů. Nářezové bitvy, kdy jsem měla dojem, jako bych sledovala jakési "Tank Wars" a dokonalý výběr "Tank Crew Members." Brad Pitt coby Don 'Wardaddy' Collier představuje stabilitu posádky tanku, zásadového muže, vůdce, který však ztrácí soudnost, co se týče zabíjení nácků. Ve válce už utržil četné šrámy na těle i duši. Pak je tu Michael Peña coby Trini 'Gordo' Garcia. Mexikánec, jehož postava mi přišla nejobyčejnější, nijak zvlášť výrazná. A to je vlastně dobře. Kdyby byly všude jen samé výrazné postavy, člověk by nevěděl, na kterou se soustředit dřív. Jon Bernthal coby Grady 'Coon-Ass' Travis představuje správného buranského vidláka, ve scéně stolování na přesdržku, nakonec však také ukáže, že je to dobrý chlap a ne úplné hovado. Logan Lerman jako Norman Ellison zde zase dokazuje, že má velký talent a jeho přerod z vyjukaného zelenáče, který v životě nedržel zbraň v ruce, v nelítostného vojáka, který poznává krutost války, je znázorněn dokonale. Z čisté, hladké chlapecké tváře se stává špinavá tvář, která dostává hrubé, mužské rysy a ve výrazu jde vidět jakási válečná ztráta nevinnosti. A na závěr je tu Shia LaBeouf, který zde předvádí jeden z nejsilnějších výkonů své kariéry. Jeho Boyd 'The Bible' Swan je postava, která má hloubku a je nesmírně zajímavá. Má smysl pro čest, v posádce zastává ten klidnější element. Dokáže usměrnit, uklidnit. Tichý, citlivý pozorovatel, který dění okolo sebe, všechny prožitky a emoce vstřebává. Všechno se mu to odráží v očích. Není třeba slov, v tom jeho pohledu jsem to dokázala všechno přečíst. Nikdy jsem si neuvědomila, jak intenzivní a krásný pohled Shia má. Touto rolí jakoby dospěl a všem ukázal, kde je jeho právoplatné místo na hereckém výsluní. Už žádný "ten kluk z Transformers." Jeho citace z bible mě zaujaly natolik, že jsem hned začala listovat v té naší a zmiňované pasáže hledat. A to, co byl kvůli roli schopný udělat a jak se do toho s vervou pustil, je obdivuhodné. He is fucking amazing! Nepamatuju si, kdy naposled mě nějaká postava z válečného filmu vzala takovým způsobem, že jsem si musela některé scény pouštět po určitou dobu pořád dokola. Myslím, že David Ayer mohl Shiově postavě dopřát ještě o trochu více prostoru. Pořádná kopa vynechaných a alternativních scén je na netu k dohledání, ale až na pár videí se Fandom tohoto filmu musí spokojit s vděčným tumblr:) To ukazuje zcela nové rozměry a "goes into more depth" postav Gradyho, Boyda a Dona. Měla jsem dojem, že film utekl hrozně rychle a já bych uvítala ještě delší stopáž. Hudba Stevena Price je nádherná a výborně do snímku zapadá. Když jsem si četla zajímavosti, podivila jsem se nad tím, že tento snímek měl rozpočet jen nějakých $68,000,000. Jo, a ať mi nikdo netvrdí, že ta závěrečná scéna mezi Bradem a Shiou, kdy Boyd zavazuje Donovi ránu, se ještě pohybuje v mezích "Brothers in Arms." Když jsem tu scénu viděla poprvé a Shia se podíval, tak jak se podíval a Brad pak řekl, to, co řekl, hned mi bylo jasné, že se mezi nimi něco děje:) Pro mě rozhodně "the most beautiful scene between two men in war movies ever." SPOILER Jak může Ayer natočit tak krásnou scénu a pak je prostě nechat oba umřít? To se kurva nedělá:) Zvláště, když Boyda zabijou tak brutálně, to je prostě "heartbreaking." Always gets me. KONEC SPOILERU. Fury je fenomenálním snímkem, hraje na drsnost a syrovost, zobrazuje krutost války, její nezvratitelné následky na jejích aktérech a akce je tu jako vystřílených nábojů po bitvě. Stejně tak dokáže člověka zasáhnout silnými emocemi a scénami, na něž je kladen velký důraz. Například scéna stolování a historka o zabíjení koní, momenty v tanku před finálním střetem, nebo třeba rozhodnutí na křižovatce. Nějaké nedostatky by se jistě našly, zejména vrcholná bitva, která je zmiňována snad všude a mnozí poukazují na její absurdnost a nesmyslnost. Mně to tak nepřipadalo, řekla bych, že na to perfektně sedí text písně od 30 Seconds to Mars "This is War" - "To the right, to the left, we will fight to the death, to the Edge of the Earth..." Prostě bojovat jako hrdinové až do konce, jeden za všechny, všichni za jednoho. Mně přišlo trochu nedotažené, že když k nim Waffen SS dopochodovala, muselo být ještě světlo, začal boj a během chvilky byla najednou tma. Někdo zase poukázal na těla padlých vojáků po bitvě, která byla rozeseta všude, jen ne na cestě. Zřejmě se všichni ještě naposled stihli esteticky "uklidit", aby nezavazeli, "zřejmě slušnej oddíl.":) "Wait until you see it." - "See what?" - "What a man can do to another man.", "Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me!", "If a man loves the world, the love of the Father ain’t in him. For all in the world, lust of the flesh, lust of the eyes, the pride of life, is not of the Father, but is of the world." - "The world and its desires pass away. But he who does God’s will lives forever." () (méně) (více)

Galerie (82)

Zajímavosti (81)

  • Ve vystřižené scéně filmu, v níž se seržant Collier (Brad Pitt) poprvé setká s Normanem Ellisonem (Logan Lerman), se Norman představí a Collier na to zareaguje slovy, že je to zkurvené jméno. Později ale Normanovi řekne, že se tak jmenoval i jeho bratr, který umřel kvůli jeho chybě. (Gordy34)
  • Když je tank poručíka Parkera (Xavier Samuel) zasažen Panzerfaustem, hořící Parker spadne z tanku a křičí: „Otče“. Následně se zabije tím, že se střelí do hlavy. Po chvilce, když Collier (Brad Pitt) ukazuje Normanovi (Logan Lerman) jeho mrtvé tělo, není na hlavě ani stopa po ráně. (Gordy34)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Miliardový podvod v Hollywoodu

Miliardový podvod v Hollywoodu

20.02.2022

Hollywood následuje skutečný život, který zase následuje Hollywood. Herec Zachary Horwitz, známý také jako Zach Avery, se v malé roli objevil třeba vedle Brada Pitta ve filmu Železná srdce. Nejspíš… (více)

Shia LaBeouf si zahraje svého otce

Shia LaBeouf si zahraje svého otce

19.03.2018

Hvězda Transformerů si v posledních letech užila spoustu průšvihů, zároveň však opakovaně dokázala, že před kamerou pořád umí. Ať už se podíváte na válečný akčňák Železná srdce, nezávislák American… (více)

Comicsoví kriminálníci od Ayera

Comicsoví kriminálníci od Ayera

21.09.2014

Režisér David Ayer se doteď soustředil na policejní thrillery. Letos ale tenhle žánr výjimečně opouští, a po Drsných časech, Street Kings, Patrole a Sabotage uvidíme jeho tankový akčňák Železná srdce… (více)

Reklama

Reklama