Reklama

Reklama

Jakmile jste online, tak vás mají. Hackeři, kterým stačí pár kliknutí k tomu, aby vám zničili život. Ještě horší jsou ti s ambicemi. Ti, kteří mají v plánu ochromit celý svět. Zatím neznámý počítačový machr si s námi rozhodl hrát a zdá se, že neexistuje nikdo, kdo by ho zastavil. Protože zoufalí lidé rádi dělají zoufalé věci, vytáhnou tajné služby z vězení hackera Hathawaye (Chris Hemsworth), který v něm kroutí patnáct let za podobné aktivity. Přestože se nechal chytit, je to absolutní špička v oboru, teď navíc se speciální motivací. Nabídka, kterou dostal, je lákavá. Když vystopuje hackera, který právě zlikvidoval jaderný reaktor v nejmenované elektrárně, bude volný. Hathaway se okamžitě pustí do pronásledování, brzy však zjistí, že proti němu stojí člověk se skutečně mimořádnými schopnostmi a že by pro jeho budoucnost bylo určitě lepší, kdyby zůstal sedět za mřížemi. Jeho soupeř mezitím chystá další úder. Kde? Kdekoliv. (Cinemart)

(více)

Videa (43)

Trailer 2

Recenze (442)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je jeden z mých top režisérů, a z mého pohledu to byl vždy muž, který dokázal přivodit výjimečné zážitky. To platí i nadále, bohužel už ne v pozitivním smyslu, neboť výjimečnost mé zkušenosti s Hemstrem spočívá v tom, že jsem poprvé za několik let u filmu usnul. Podotýkám, že cca čtvrt hodiny před koncem, kdy byste u takto žánrově/příběhově situovaného filmu čekali, že napětí bude vrcholit:) A protože se Mannův tým tentokrát dopouští ještě mnoha věcí zcela nedůstojných jeho legendy (zejména pokud jde o naprosto elementární logiku celé zápletky), budu tentokrát zcela bezostyšně SPOILEROVAT. Z nějakého důvodu si Mann jako scénáristu vybral Morgana Davise Foehla, poměrně mladého, ve světě filmu se pohybujícího člověka, jehož jméno ale doposud nebylo spojeno s žádným hotovým scénářem. A vzhledem k výsledku jménem Blackhat cítím potřebu říct, že pokud bylo před časem jméno MDF spojováno se scénářem filmové adaptace Mass Effectu, pak na to jde reagovat jen slovy "bože chraň", případně naopak: "Apage, Satanas.";) Jestli to nepřeháním, říkáte si? Tak OK, vezmu to popořadě - na počátku prý byla Mannova touha udělat film bez tradičních hackerských klišé, takže se prý hodně mluvilo s lidmi z NSA, CIA, SSSR, OPBH, RVHP a kdovíodkudještě, a načetlo se třeba něco o Stuxnetu (což je jen tak BTW první veřejně přiznaný jednorázový cílený virus, o kterých psal svého času William Gibson)... a pak asi na plac zavítal jiný dodavatel psychotropního matroše, nebo možná osoba horší samého ďábla, Damon Lindelof, protože někoho napadlo, že nejlépe se těch klišé zbavíme angažováním asijské krásky a (podle některých žebříčků) nejvíce sexy muže planety, a dáme jim role nejvíc mega hustých počítačových mozků na světě - a aby to nebylo málo, tak Thorovi, kterému se tu z nějakých pochybných kamuflážních důvodů říká Hathaway, přihodíme ještě nějaké ty "mad combat skillz", aby mohl hezky mano a mano vykuchat ostříleného žoldáka (BTW u TOHOHLE chlápka opět vynikající casting, který pro tyto role Mann standardně získává; Ritchie Coster boduje každou sekundu na plátně) nebo - v první akční scéně filmu, tj. v jeho čtyřicáté minutě - ztřískat trojici korejských ranařů. Přičemž po té druhé zmíněné bitce následuje "sexual intercourse" s asijskou kráskou, což moje těžce zkoušená mysl nemohla než spojit s brilantní hláškou Velkého Šéfa Loba: "Čus prsatice, taky ste z toho masakrování celý nadržený?":) A když jsme u těch těžkých zkoušek, proč proboha musíme sledovat, jak vnitřkem počítače běhají bílá světýlka? A proč ty k uzoufání zoufalé dlouhé minuty zoufalství v podobě plků o "vězení mysli", "otevření očí", a blablablabla? Ale ono je to bohužel ještě o něco horší, protože problém je na samotném začátku - PROČ proboha, když vám jako hlavnímu padouchovi nejde o nic jiného než o peníze, neprovedete pár takových krádeží jako je ta ve filmu zachycená, ale přitahujete pozornost všech bezpečnostních služeb světa útokem na jadernou elektrárnu, "krytím" svých aktivit skrz komando žoldáků, a naprosto nesmyslnými (byť opět v Mannově podání precizně zpracovanými a patřičně brutálními) přestřelkami, abyste mohli způsobit přírodní katastrofu, která zahýbe burzami tak, že se konečně napakujete? Zkráceně řečeno, pokud čekáte na postu hlavního záporáka alespoň někoho jako byl Strannix Tommy Lee Jonese, budete hořce zklamáni. Ale budete se přitom alespoň moci nepříčetně chechtat, protože na vlastní oči uvidíte, jak se ve spořádaném indonéském průvodu můžete bez způsobení jakékoliv paniky producírovat s vytasenou pistolí i lecčím větším, přičemž očekávatelná panika vypukne až ve chvíli, kdy se začne střílet:) Michael Mann v podobě Blackhata natočil film, který je částečně k smíchu, a částečně k pláči, a který nefunguje jako drama živoucích postav, jako akční film, ani jako fetišistická "konečně to někdo nezmršil" modla ajťáků. A pokud v tom někteří filmoví vědátoři (třeba Douglas) vidí nějaký umělecký záměr, tak good for them, ale z mého pohledu by se na film mělo především dát dívat. Být to o dvacet minut kratší, tak bych asi se šedesátkou neváhal, ale ono to má čistého času 124 minut, a to je opravdu teror. A ne kybernetický. 50% () (méně) (více)

HAL 

všechny recenze uživatele

Stejný Mann jako v Miami Vice - dokonale čisté rukopisem, nejlepšími pouličními přestřelkami na světě, i zachycením jemnějších nuancí vztahů mezi charaktery, ale... příliš černobílé a přímočaré na to, aby dotáhl své nejlepší klasiky. Právě ta nejednoznačnost a provázanost mezi protagonistou a antagonistou, to bylo na Mannových filmech vždy to nejlepší, a to tady opět chybí. 8/10 ()

Reklama

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

[ČSFD projekce] Jakmile jsem zahlédl vcelku zajímavou upoutávku na film, jehož problematika mne skutečně zajímá, byl jsem u vytržení. Hrozně jsem se těšil na krásné filmové zahájení roku 2015. Bohužel, co čert nechtěl, mrknul jsem i na delší trailer a měl jsem již takový nahnědlý pocit, jako když se silně uprdnete a nevíte, jestli něco z vás neulpělo na vašem spodním prádle jaksi neplánovaně, dokud se nepřesvědčíte. Zážitek z kina bych hodnotil jako silně rozpačitý, až trapný. Film na vás totiž bude působit podle toho, jestli jste srozuměn s tématem, nebo nikoliv. Zatímco ajťák se bude celý film blbě usmívat a bodře se plácat do kolen nad tragickým zpracováním tupého filmu s hercem, který vypadá spíš jako fitness trenér, jenž by neobelstil ani kalkulačku, zbytek publika nebude tušit, co se tam vlastně děje. Podle mého osobního názoru se Chris Worthless vůbec v tomto filmu neměl angažovat. Jeho xicht neskutečného drsňáka se hodí spíše do Marvelovských trapáren, kde promluví jednou za hodinu, takže nemusíte tolik kroutit hlavou nad jeho nepřirozenou interpretací mluveného slova. Připadalo mi, jako bych sledoval syna MacGyvera a Ramba. Zbytek filmu už je téměř nepodstatné hodnotit. Od nukleární katastrofy až po zásahová komanda policejních složek - zkrátka komedie. Nelogické blbosti jsem přestal počítat už asi v polovině a pak se na scéně objevil hrůzný protivník - hacker Postránecký. To už jsem vyprskl smíchy a chtěl odejít z kina. Pokud mohu poradit organismům, které oplývají soudností a smyslem pro logiku, rozhodně bych je od tohoto zážitku odradil, natož aby za to dávali peníze v kině. Hrozitánské zklamání a neskutečná pitomost. 25% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Thor vzal do rukou místo kladiva výpočetní techniku a absolutně mu to nesluší. Navíc byl chudák hrozně šerednej. Jediné, co bych na snímku ocenil je to, že se v rámci možností dovede udržet v mezích reálnosti. Bohužel je mu to hovno platné, neboť je tento film strašně nezáživná píčovina s kurevsky nudným dějem. Michael Mann je šulin. Všechny jeho filmy stojí za píču. To, že jsou hlavní tři postavy negr, běloušek a rákosník, považuji za dosti ubohý způsob, kterým si chtěl u diváctva šplhnout. Neustále jsem se během sledování potýkal se ztrátou pozornosti. Krajně nevydařená záležitost. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Není to ani letní high-endová lovestory, ani třicátá léta s digitálem, ale pořád to má kupu trademarků, které u Manna buď milujete, nebo ho/je vůbec neznáte. Jsou režiséři, kterým se to nepodaří nikdy. Jsou tací, kteří dokážou přesně vyhmátnout tu chvíli, kdy to svět potřebuje a přepisují trendy (Matrix) a jsou dokonce i ti, kteří se nazývají průkopníci a pokládají základy toho, co doceníme v kinematografii až s odstupem několika let. Ti co předběhli v tom co/jak ve filmu vyjadřují svoji dobu/generaci. Takovým tvůrcem je Michael Mann. Bylo to v devadesátkách, nulkách i desítkách. Stále je o krok napřed a jeho filmy v hodnocení rostou s odstupem času. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (10)

  • Film sa natáčal v indonézskej Jakarte, Hongkongu, Los Angeles či malajzískych mestách Kuala Lumpur a Klang. (Hudakfilms)
  • Režisér Michael Mann daroval 300 000 hongkongských dolarů (asi 38,5 tisíce dolarů) hongkongské neziskové organizaci jako poděkování za to, že mohl natáčet v bance Hang Seng. (Epistemolog)

Související novinky

Michael Mann dotočil svůj srdcový projekt

Michael Mann dotočil svůj srdcový projekt

23.10.2022

Biografie Enza Ferrariho je dotočená. Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj, Miami Vice), jenž projekt považuje za svůj srdcový a strávil na něm řadu let, oslavil poslední klapku v Itálii tento… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Reklama

Reklama