Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (3)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 037)
Peklo na zemi. Odporné postavy (kladné, aj záporné), nechutní herci (hlavne Yo-Landi a Ninja, ale aj Jackman a Weaver sa snažia, aby boli čo najhorší) a neznesiteľný robot . Už ani typicky blomkampovská "špinavá" vizuálna stránka ma po Districe 9 a Elysiu začína unavovať. V blbom scenári je najpozitívnejšou postavou vyložene hlúpy robot ubližujúci bezbranným civilom, ktorí mu nikdy nič neurobili. Toto si v mojich očiach fakt nezaslúži ani len mizerné 2* a to už je vážne čo povedať. ()
Docela bída. Skvělá technická stránka a hlavní titanový hrdina, který vážně vypadá stoprocentně reálně, bohužel nedokáže vyvážit nesmírně otravné postavy, zklamání ze štěku Sigourney Weaver a prachbídný scénář, který dělá pitomce i z chudáka Hugha Jackmana. Ach jo. Neill Blomkamp má v příštím filmu co napravovat. ()
Konečně si Neill uklidnil kameramana a přestal z filmu dělat houpacího koně, protože za ty jeho předchozí filmy by si z hlediska houpací kamery zasloužil sešít koule dohromady a udělat z nich boxovací pytel pro kachny. Jenže když odstraníš plíseň ještě to samo o sobě neznamená vůni. Naštěstí má v sobě film složku, která mě chytla a to byl vývoj povah hlavních postav a jednoho roztomilýho pikslíka. Ty proměny byly udělány s naprostou lehkostí a ani trošku nepůsobily uměle a v podstatě udávaly tempo celýho příběhu a nudu poslaly na dovolenou. Závěrečná akční scéna byla natočená na efekt, což moc nemám rád, ale sem skvěle zapadla a více stranou přestřelku jsem si pro její přehlednost vysloveně užíval. Další plusko dodala finalová pointa, protože v sobě měla pozitivní emoce, které vždy umím ocenit. Celkově bych řekl, že se jedná spíš o takovou zábavně akčnější pohádku, která má v sobě až nečekaně velký srdce. ()
Kovový Chappie mne nebavil ani jako plačící dítě, ani jako gangster se zlatými řetězy na kapotě a ani jako programátor. Stejně tak mne nebavil Taťka, Mamka, Stvořitel a ani Zlý pán, který uřezává ruce. Mne toho prostě bavilo hodně málo a pokud si jednou budu chtít domů pořídit samostatně myslící plechovku, tak to rozhodně bude Johnny pětka a nikoli tento pomatený imbecil. ()
Obsazení populární skupiny Die Antwoord dává dokonalý smysl. Snímek jakoby šel v jejich stopách. Z minutu na minutu mění nálady, vypadá ne jako úplně vyvážený mix všeho možného a přesto jakoby zrovna tohle nebyl jeho největší problém. Celá ta zápletka obtočená kolem robota, který je odsouzen k záhubě je totiž neskonale otravná. Čest tvůrcům, že na konci nezvolili jako cestu k úspěchu pláč, ale přiklonili s k podivnému happy endu. Jen díky tomu se Chappie nepřiřadí k nejodpornějším slzopudným dramatům o různých nemocech, umírajících zvířátkách či postižených dětech. ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Když se natáčela část filmu, ve které se Chappie začíná chovat více jako gangster, protože ti jej adoptovali a snaží se jej naučit, jak se má chovat správný drsňák, tak si Sharlto Copley, který Chappiho předehrával, stáhl kraťasy skoro pod zadek, aby se pohyboval patřičným způsobem. Samozřejmě - nic z toho pro potřeby motion capture nemusel dělat, ale on se snažil chovat co nejrealističtěji, chtěl, aby mu takové věci fyzicky pomáhaly vdechnout postavě život. (Posheidon)
- Dům, který sloužil jako sídlo gangstera Hrocha (Brandon Auret), býval v dětství domovem režiséra Neilla Blomkampa. (NiWi)
Reklama