Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Mile mě překvapilo, s jakým citem je vystavěn tento skromný, ale přitom vlastně velice chytrý film. V žádném momentu netlačí na pilu, netěží z laciných emocí, ale přitom hravě dokáže vybudovat silné scény, které nijak nesnižují inteligentní úroveň celku. Přesto také nelze film zařadit mezi "nudné" artovky, právě naopak, je přístupný všem. Líbí se mi nejednoznačnost, film přednáší dogma evoluce versus božský tvůrce bez zaujatého pohledu a dělá to nejlepší, co pro diváka udělat lze - vybídne ho k zamyšlení, aniž by mu podsunulo vlastní odpověď (i když tedy u rozumného člověka vždy zvítězí věda). Za to se mi chce dát i pátou hvězdu, ale to si ještě promyslím... 8/10 ()
Vyhledávejte nezávislé projekty Fox Searchlight! Když se na festivalu objeví nějaký zajímavý projekt, lapí jej převážně tento distributor. To je i případ půvabného I Origins, který vás chytne již od začátku a přestože tak ve 3/4 tempo trošku poleví, úplný závěr je naprosto fenomenální přehlídka hereckého umění a citu pro dojímavý a více než uspokojivý závěr. Tento snímek vás zkrátne uhrane přes oči :D ... 90% ()
Asi takto: za mňa film roka 2014, ktorý ma kompletne dostal!!! Btw: tematiku a polemiku medzi ráciom vs. "niečím, čo nás presahuje" geniálne a neprekonateľne vykreslil Kieslowski v prvej časti svojho Dekalógu. Tento film sa tejto nedostihnuteľnej méte aspoň "na dostrel" priblížil (myslené ako veľká pocta:) ()
Po dlouhé době film, který si ode mě zasloužil pět hvězdiček. I přesto, že tento rok ještě není u konce, troufám si tvrdit, že I Origins je díky svému originálnímu kouzlu jeden z 10 nejlepších filmů, které jsem v roce 2014 viděla. S režisérem ani s herci jsem se sice dříve nesetkla, ale po tomto filmu nedopustím, aby moje první setkání s nimi bylo i posledním.. Tolik jsem si přála, aby děj ještě alespoň čtvrt hodiny pokračoval! ()
Ono to začína ako romantická love story a len v dialógoch je jemne naznačené, že rácio versus mystika bude nosnou témou tohto jedinečného filmu. To, čo prichádza neskôr je sofistikovaná filmárčina spájajúca paradoxy, protichodné tendencie a všetky audiovizuálne prvky do jedného kompaktného celku. Je to presne ten typ filmu, ktorý chytí za srdce a slovne sa len veľmi ťažko obhajuje divácky zážitok, ktorý vyvolá. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Vo filme zaznejú piesne "Motion Picture Soundtrack", "Life in a Glass House" a "Melatonin" od britskej rockovej skupiny Radiohead. (skeptic)
- Režisér a autor scénáře filmu Mike Cahill uvedl, že hlavní inspirací pro film pro něj byla slavná fotografie afghánské dívky jménem Sharbat Gula, kterou v roce 1985 pořídil fotožurnalista Steve McCurry. Tato ikonická fotografie obletěla celý světa a dodnes zůstává fenoménem. S filmem je také úzce spojen příběh o následném hledání této dívky, které trvalo celých 17 let. Její totožnost byla nakonec potvrzena právě díky metodě biometrické identifikace podle oční duhovky. (Midori_Mike)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
Reklama