Reklama

Reklama

Potom je černá

  • USA Then Is Black (festivalový název)
Krátkometrážní
Česko, 2013, 9 min

Režie:

Viktor Takáč

Obsahy(1)

Film demonstrující fascinaci cirkusovým prostředím jak po architektonicko-urbánní stránce, tak po nostalgicko-emočních vazbách, které máme s tímto prostorem od dětství spojené. Hranice mezi žitým a zobrazovaným se stírají. Film a jeho vícevrstevnatost zde slouží k autorskému vyjádření. (MFF Karlovy Vary)

Recenze (5)

Simbo 

všechny recenze uživatele

Autor se podle vlastních slov pokoušel zhmotnit černou barvu. Dobrý nápad. I jeho další myšlenky týkající se bezčasovosti v rozebírání cirkusů stojí za to. Teoreticky. Ale výsledek je tak bolestný, až z toho člověk musí zavírat oči, aby neslyšel... mám pocit, že kvůli záměrně zvýrazněnému řinčení kovu nevycházela z filmu černá, nýbrž kontrast. Jistě, světlo musí být, aby mohla být tma, bez kontrastu ji odlišit nelze. Ale mnohem raději bych poslouchal nějakou temnou hudbu a nořil se do hloubky černočerné černoty, než každou chvíli syčel bolestí, když se kovová konstrukce zase rozvrzala... (MFFKV 2013) ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Autor zkouší filmem „definovat černou barvu“. Noční záběry rozebírání cirkusových šapitó jsou doprovázeny pouze kontaktně nasnímaným zvukem. Nejsem expert na experimentální film, běžného diváka to za těch devět minut stihne buď otrávit nebo uspat. ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Milé cvičení pro náročné... V padesátých letech se ve Velké Británii prosadilo hnutí mladých a rozhněvaných filmařů, kteří vešli ve známost jako Free Cinema. Tito tvůrci chtěli zachytit život realističtější optikou, vyjádřit okrajové společensko-kritické stanivsko a aktvizovat společnost. Jeden z jejich filmů byl o dělnících, kteří denodenně po nocích připravují chod tržnice (Každý den kromě vánoc). Film sice neměl zvuk, ale byl velmi naturalistický, tváře chudých konkrétní a výzva celkem jasná. Tak, proč to říkám?. Nyní si představte naprostý opak výše neznačeného a dostanete skoro přesně snímek Viktora Takáče. Sociální akcent ustoupil, protagonisté jsou nanejvýš v obrysech, členění je spíše intuitivní. A hlavně – snímek nepopisuje domnělou realitu, místo toho se opírá o fantazijní svět. Není jasné, co je skutečné, kde začíná autorská vize. Přiznám, že bych uvítal vysvětlení od samotného autora, i když možná hra spočívá mj. v jeho nedodání. Horší je, že prostředí cirkusu mne odjakživa míjelo a dodnes nezajímá, proto na mě neměl tento krátký film vlastně žádný účinek. To však není chyba jeho, nýbrž diváka. (MFFKV 2013) ()

nichts 

všechny recenze uživatele

řekl bych že se jedná spíš o video art než film, což podtrhuje i to, že je snímek takřka nepochopitelný bez předchozí znalosti interpretačního klíče, který se nedá ze snímku prakticky vyčíst.(kdyby to bylo delší odešel bych) Když ovšem dopředu víte, že se probírá přibývání černé(což nikdo v sále nevěděl), jež se děje aktuálně skrze přibývání bílé, světla. cirkusové stany se balí, odklízí až nezbude nic, ale to nic je bílé, tedy světelný obraz, tak je to teprve zajímavé. Není, není, není smysluplné promítat video art bez interpretačního klíče, teď bych se na to podíval ještě jednou, ale bez vysvětlení - hrůza! ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama