Režie:
Mikkel NørgaardScénář:
Nikolaj ArcelKamera:
Eric KressHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Sonja Richter, Peter Plaugborg, Per Scheel-Krüger, Troels Lyby, Øyvind B. Fabricius Holm, Søren Pilmark, Divya Das (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po tragické přestřelce, při níž jeden z jeho kolegů přišel o život a další ochrnul, je komisař Carl Mørck přeložen do sklepní kanceláře nově zřízeného Oddělení Q, jež má za úkol protřídit nedořešené a odložené případy a jehož jedinými zaměstnanci jsou komisař Mørck a jeho nový asistent Assad. Stačí jediný den a paličatý komisař se přes výslovný zákaz střemhlav vrhá do řešení případu Merete Lynggaardové, populární političky, která před pěti lety záhadně zmizela při plavbě na trajektu. Jediným svědkem je její duševně nemocný bratr, který byl po události nalezen v podpalubí. Případ byl uzavřen jako jednoznačná sebevražda. Dvojici vyšetřovatelů se však takové vysvětlení nezdá a vydávají se na cestu, která je zavede hluboko do podsvětí plného násilí a zášti, jež se skrývá za kultivovanou tváří Skandinávie. Strhující dánský thriller z pera scénáristy filmového hitu Muži, kteří nenávidí ženy je prvním dílem filmové série o Oddělení Q podle bestsellerů Jussiho Adlera-Olsena. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (449)
Hodně modelová, stylová, až přestylizovaná detektivka, která nadhled, sarkamus a spád předlohy nahrazuje celou řadou formálních i motivických klišé. Mikkel Nørgaard má prst na tepu doby, vždyť se podílel na seriálovém politickém dramatu Borgen. Oproti otřesně zbabranému a impotentnímu Hypnotizérovi je Žena v kleci mnohem fotogeničtější, dravější a ostřejší, byť někdy jde snahou vyvést diváka z míry zbytečně za hranu samoúčelnosti. Zásadnější problém mám s postavou Carla, který je ve filmové verzi učebnicovým příkladem severského samotáře a depkaře... jenže knižní předobraz je mnohem humornější a živější, což ho odlišuje od generického zásobníku mračících se frajerů na vodce s xanaxem. Lie Kaas to možná doma uhraje na svou star power, ale jeho Carl prostě není zajímavá postava a interakce hrdiny s filmovým parťákem Asadem šlape proti knize tak na čtvrt plynu. Klidně bych si tuhle detektivku dokázal představit o něco delší, odvážnější a vymazlenější. Kdyby tolik pozornosti, kolik věnují trhání zubu, zaměřili tvůrci na postavy, mohlo to být něco víc než solidní seriálový pilot s metrosexuálním vizuálem. [65%] ()
Slušná detektivka severskýho štryhu, která má vynikající neurčitou první půlku a nevraživýho hlavního hrdinu, jenž má tak nepříjemný charakter, až jsem z něho byl celej bez sebe. Je velká škoda, že se tvůrci zbytečně uchýliti k polopatickýmu vysvětlení, čímž degradovali celý příběh a potažmo i film na slabší 4*. Divím se, že to proběhlo našim kinem, protože tenhle kousek vypadá absolutně nepovšimnutě. Jako krimi jednorázovka naprosto OK. 70% ()
Ženě v kleci se dá opravdu hodně věcí vytknout. Nepříliš silnými postavami a slabou interakcí mezi nimi počínaje, překombinovanou motivací zločince konče. Nicméně vypravěčská struktura je rozhodně zajímavá a zejména ve druhé polovině tahle jednoduchá kombinace aktuálního a minulého dění akceleruje ke klasickému, leč stále funkčnímu finále. ()
To je přesně ten druh filmu, u kterého vždycky řeším jestli tři nebo čtyři... Severská detektivka s pochmurnou atmosférou a výbornou oldschoolovou kamerou - minimálně čtyři. Scénář je nabušený mraky nejrůznějších klišé, pathosu a nechutně podbízivé hudby - slabé tři. Ale kostra příběhu je výborná a motiv dlouholeté tortury v přetlakové komoře mi přijde hodně originální - čtyři. Policejní šéfové házejí oboum hlavním hrdinům klacky pod nohy, nevěří jim, ale oni si přesto jdou za svým, protože jsou to správní chlapi a skvělí policajti. Ehhh... tři. První policista se vůbec neusmívá, je to takový zachmuřený a nekomunikativní sociopat, a to mám rád - čtyři. Jeho parťák není negr, jak je obvyklé v amerických filmech, ale mohamedán, jak začíná být obvyklé v evropských filmech. Jednak je to moderní, druhak jde o infantilně průhlednou snahu o výchovně osvětové působení na tu tupější část většinové populace - tři. A z tohohle posledního důvodu zůstávám (i když trochu nerad) u těch tří. Knížka bude asi lepší. ()
Přemýšlím, kde asi udělali soudruzi z Dánska největší chybu. V hereckém obsazení to asi nebude. Nikolaj, který si trošku podobnou roli střihnul třeba v Morke je spolu se svým kolegou celkem přesvědčivý. Ostatní, ale už zdaleka ne. Hlavně velká spousta klišé a potom scénář, který se na konci proměnil spíše s v seriálovou Kobru 11. Naprosto se vším všudy, až na Simira, ten chyběl. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (9)
- Komisár Carl Mørck (Nikolaj Lie Kaas) a jeho asistent Assad (Fares Fares) jazdia na automobile Peugeot 508. (hollci)
- Když si Uffe Lynggaard (Mikkel Boe Følsgaard) namáčí ukousnutý párek v hořčici a kečupu, tak v dalším záběru je tentýž párek nedotčený. (moznazitra)
- Herec Fares Fares v skutočnosti žije vo Švédsku a pre úlohu Asada sa musel naučiť po dánsky. (Arsenal83)
Reklama