Reklama

Reklama

Průmyslový magnát, miliardář Damian Hale (Ben Kingsley) již dlouho ovládá svůj svět, ve kterém ze své newyorské operační základny mistrovsky rozehrává mocenské hry. Po vzájemném odcizení se svou dcerou, aktivistkou Claire (Michelle Dockery), má Damian opravdový vztah pouze ke svému celoživotnímu příteli a pravé ruce Martinu O'Neilovi (Victor Garber). Ale diagnóza nevyléčitelné rakoviny přiměje Damiana podstoupit radikální lékařský zákrok, „odpoutání", který pro něj zvrátí běh času. (Freeman Ent.)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (387)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Self/less je rozporuplná snímka o "cestovaní v čase". Scenár sa ukázal byť určite zaujímavý, ale veru neutiahne plných 100 minút bez väčších ideí. Self/less má isté čaro, ale v centre sa ukáže ako nie veľmi originálny. No a čo viac, na začiatku druhej polovice si začnú mnohí klásť otázky i dávať stávky, čo sa musí stať do konca, no a veru mnohé na istotu vyjdú. Prekvapenia na konci, pomer tam je i témy sú jasné. Návraty do minulosti, prezretie samého seba. Budúcnosť je síce načrtnutá, ale obrovskú futuristickú sondu nečakajte. Ani jeho tradičné spomaľovačky či iné efekty nenaplnili stopáž v očakávanej miere. Avšak nad hranicu nadpriemeru ešte dokážu vystreliť Self/less herci. Ben Kingsley je nečakane obstojný, ale veľa priestoru nemá. Ryan Reynolds si ťahá väčšinu filmu sám, ale ani v jeho filmografii nebude táto rola najsilnejšia - skôr dobrý štandard. Mrzí ma však že vo filme nieje žiadna sexi kosť, ktorá by ťahala ženskú stránku filmu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Stařík v kůži mladíka. I takhle jednoduše by se dal shrnout tenhle filmový příspěvek do žánru scifi. Jenže bylo by škoda na tenhle příběh pohlížet příkře, když se o invenci snaží, i za cenu zjednodušených, občas i jalových postupů. To znamená, že na scénář dua Pastorů, je nutno si přivyknout, neb není z rodu excelentně propracovaných. Když to vezmu obšírně, máme zde magnáta nad hrobem, který najde způsob, jak žít dál. Využije služeb super tajné laboratoře, v níž už se nějakou dobu experimentuje s geneticky vyvinutými těly. Organizace jej nechá fyzicky zemřít, jeho mysl bude transplantována do podstatně mladšího těla. Jak se ale později ukáže, jedná se organizaci s nekalými praktikami, která vůbec nedodává syntetická těla, ale lidská. Dárce těla má vzpomínky, které se projevují formou záchvatů u nového majitele, to když se vysadí léky. A je i naznačeno, co se případně stane, když pilulky poletí do koše. Samozřejmě, že tohle všechno nový majitel těla neví. Pravdu, jak se věci mají a kdo je hlavním strůjcem nevyzpytatelného revolučního objevu v oblasti vědy, divák rozkrývá postupně a se sympatickým Ryanem Reynoldsem v hlavní roli. V prvé řadě je nutné smířit se s nedomyšleností, která film provází a je mnohdy zjevná. Zářným příkladem jsou vzpomínky na minulost, respektive útržkovité výjevy. Nevím, čím byly vyvolány, když šlo jen o tělo, nešlo o implantaci cizí mysli, ta zůstala se vším všudy zachována u nového majitele těla. Přesto se od těch vzpomínek celá storka v podstatě odrážela. No dobrá, muselo se to v rámci vyprávění někam posouvat a rozběhnout. Horší to bylo s tím, jak se Edward dopátral tajemné ženy ze svých výjevů. Film spoléhal na pravděpodobnost náhody. Celkem divné bylo i to, jak někteří jedinci reagovali na zjištění, že v těle mladšího muže dříme staroch, kterého dřív znali, to se záhy i celkem smysluplně vysvětlilo, ale u manželky bývalého vojáka, ano, Edward vlastnil tělo toho mrtvého muže, ten se jmenoval Mark, už vysvětlení chybělo, a žena až moc rychle uvěřila, že se jedná o vědecký experiment. Stačí chvilka nepozornosti a už se vezete, protože film je to místy dost zamotaný, ale tahle "šmodrchanice" baví. Režisér Tarsem Singh se osvědčil jako vizionář v oblasti komponování scén a záběrů, ale tady to tolik neplatí. Občas film působí rutině televizním dojmem, chybí spektakulární výprava, na akci film neužije. Hlavním magnetem filmu je jeho námět. Výměna těl je z diváckého hlediska vždy nějakým způsobem atraktivní. A z toho tento film čerpá. A je znát, že chce být jiný, chce ohranou látku zpracovat inovativně. Působivé scény se najdou, na začátku je jich víc než ke konci. Edward si dokonce v úvodu užívá výhod "omlazení" a to tak, že klátí atraktivní ženy na potkání. Působilo to možná nepatřičně, magnát ztvárněný Benem Kingsleym je totiž spíše solidní muž, ale kdoví, co dělal zamlada, že. Film se komerčního úspěchu nedočkal, přece jen divácká ignorance nebyla úplně na místě. I když existuje celá řádka filmů na téma výměny těl, i u nás máme svého zástupce "Já nejsem já", ještě o mnoho spřízněnější je drama "Dvojrole", je tenhle film zvláštním ve svém ranku. Určitě víc baví než nudí. A Ryan Reynolds má s výměnami těl a s pobytem v cizí kůži své nemalé zkušenosti. Je jedním z mála herců, kteří na obdobné téma, mají ve své filmografii více než jeden film. Tím prvním je komedie "V cizí kůži". Zárukou je, že u tohoto snímku nevyletíte z kůže, ať už je to myšleno jakkoliv. Jedná se svým způsobem o inteligentní snímek nesoucí i nějakou (konspirační) myšlenku. 80% () (méně) (více)

Reklama

maddy 

všechny recenze uživatele

Meaning/Less. Tarsem Singh mi nikdy neprišiel ako vyslovene dobrý režisér, vie síce pracovať s vizuálom, estetickou stránkou filmu a prenášať na plátno dych berúce obrazy (The Fall, The Cell), kde aj z obyčajnej akčnej rúbačky dokáže urobiť nezabudnuteľný zážitok (Immortals), začo mám jeho filmy rád, no s ostatným to už je problém. Práca s postavami, práca s tempom, práca s atmosférou, práca s napätím, práca s príbehom, to všetko u neho predstavuje zásadný problém. V prípade Self/Less sa vzhľadom na financie vzdal aj toho vizuálu a výsledok je tak silne priemerný snímok ktorý pôsobí ako lacnejší televízny film, nie nepodobný sci-fi thrillerom ktoré v 90. rokoch húfne okupovali videopožičovne. Je to škoda, pretože Self/Less disponuje pútavou zápletkou, no jej prevedenie na plátno značne pokulháva. Singh neprekvapivo nejde nijako do hĺbky, uspokojí so základným načrtnutím problému a ďalej už len servíruje rutinnú akčnú žánrovku bez akéhokoľvek napätia alebo pútavej akčnej scény. Všetky zvraty sa tak nejakú dejú, lebo sa dejú, nič neprekvapí, žiaden moment nepôsobí zásadne a v druhej polovici je celé dianie neskutočne uťahane akoby boli z filmu unavení všetci zúčastnení, nielen divák. Nakoniec sa to dovlečie do predvídateľného, patetického záveru a v ústach zostane iba pachuť premárneného času. Self/Less by chcel byť malý inteligentným sci-fi thrillerom, ktorý prevetrá mozgové závity po vzore napríklad Source Code, Limitless a im podobným, ale vo výsledku je obyčajným sci-fi béčkom určeným tak maximálne do večerného programu v televízii, tam neurazí. V kinách však nemá čo hľadať. CELKOVO: 2* (4/10) ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Finále lahodiace duši diváka, musí to skončiť tak ako má, aby sa pamätalo na to, že jeeej to je ten film s happy endom. Inak okrem zaujímavého úvodu a samotnej sci fi myšlienky je uprostred samá vata okorenená o pár akčných slabučkých scén a snahy o malé dejové výkruty. Pomerne nepodarené, ale dojem nie je tak zlý. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Nakonec to nebylo tak špatné. Vidím v tom ale trochu nevyužitý potenciál. Škoda že tam Ben Kingsley není delší dobu. Je přece jen charismatičtější než Ryan Reynolds. Ten svou roli ale zvládá docela slušně. Film je bohužel trochu předvídatelný. Je přece jasné, že Damiana nebude v jeho novém mladém těle bavit do nekonečna balit holky a jezdit ve svém sporťáku. Minulost původního hostitele ho samozřejmě nenechává klidným. A po menší konfrontaci už začíná klasická honička s padouchy. Jako říkám, film není špatný, ale určitě to šlo vymyslet líp. "Tohle jsem neviděl už 52 let." :D ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Přístroj, který je ve filmu používán pro přenos vědomí, je ve skutečnosti upravený CT skener používaný ve zdravotnictví. (oje)
  • Damian v těle Marka (Ryan Reynolds) zjistí, že zná bojové umění, které se Mark naučil jako voják. Tyto dovednosti jsou uchovávány v míše a ne v mozku, protože jsou naučené tak, aby se daly provést rychle, bez přemýšlení. (tom.nosek)

Související novinky

Největší propadáky roku 2015

Největší propadáky roku 2015

29.11.2015

Člověk občas slýchá zábavný argument, že nemá ten či onen film předem odepisovat, ale má si na něj udělat názor až poté, co ho uvidí. Vzhledem k tomu, že jde do českých kin zhruba 250 filmů ročně (a… (více)

Reklama

Reklama