Reklama

Reklama

Signál z neznáma

  • USA The Signal (více)
Trailer

Setkání dvou mladíků a dívky s hackerem, který se jim naboural do počítačového systému, navždy ovlivní jejich dosud normální životy. Dva mladíci, Nic a Jonah, doprovázejí Haley na výletě na středozápad USA. Cestou se rozhodnou vyhledat počítačového hackera, který jim nedávno způsobil spoustu nepříjemností v jejich škole. Vypraví se tedy na adresu, kterou se jim podařilo zjistit. Na místě, uprostřed divočiny, objeví pouze rozpadající se budovu. Když se ji trojice pokusí blíže prozkoumat, z nevysvětlitelných důvodů se kolem nich najednou začnou dít podivné věci. Všichni tři ztratí vědomí a později se probudí jenom Nic. Zjišťuje, že se všichni tři nachází kdesi v podzemním komplexu a že spolu se svými přáteli přišel do kontaktu s mimozemskou civilizací. Všichni tři jsou tam drženi proti své vůli a podrobeni testování. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (284)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $4miliónyTržby USA $600,896Tržby Celosvetovo $1,365,000▐ zo začiatku to vypadolo ako amatérske lacné béčko, asi po 30 minútach to naberá na obrátkach a nakoniec z toho vznikne aj keď taká skromnejšia ale celkom poctivá, snaživá sci-fi dráma, dokonca aj triky zaujmú hlavne tie bežecké dostihy s kamiónom, area 51(2+3+5+41) /60%/ ()

erased 

všechny recenze uživatele

Laurence Fishbourne má problém. Problém Laurence Fishbournea je ten, že ať se objeví kdekoliv, vždy v něm člověk vidí v první řadě Morphea. Ale dost bylo spoilerů. Vzhledem k tomu, že jsem do filmu šel naprosto naslepo, neznalý všeho včetně jeho žánru, úvodní minuty ve mě probudily spíš dojem dalšího indie dramatu o problémech dospívání. Už zde ale atmosféra začíná nahlodávat standardní dojmy, které od nejen takových filmů očekávám. Když se pak úvod překotně změní v hlavní část filmu, The Signal už se začne vymykat jakýmkoli normám. Hypnotická atmosféra, znepokojivá hudba a tajemně snové vedení příběhu a jeho hlavní postavy skrze jaksi skřípavě působící minimalistické kulisy i megalomanské pouštní akvárium, to vše působivě a originálně připravuje na bezkonkurenční finále, ve kterém do sebe vše důležité dokonale zapadne a zároveň nechá dost prostoru pro vlastní interpretace jemných, převážně lidských detailů. William Eubank se pro mě tímto dostává na přední místa hledáčku nových talentů. Hergot, už teď se nemůžu dočkat reprízy. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Film během svého průběhu předvede několik různých poloh od nezáživné teenagerské nudy během prvních 25ti minut, přes komorní sci-fi, akční scény až po patetické dojímání na pozadí spomalených záběrů nebo několik minut efektní trikové přehlídky. Nutno říct, že jsem si mezi tím, jak Signál z neznáma měnil prostředí a občas i styl, našel místa, kdy mě dokázal zaujmout a v jistých okamizích rovněž napínat. Jako nejzdařilejší za sebe hodnotím část z jakési podzemské mimozemské instituce, scény s opakovaným pokusem o záchranu Haley mě pohltily. Přesto jako celek mě tento film moc nedokázal oslovit, svou hackerskou tematikou a na můj vkus překombinovaně podaným dějem mě výrazně minul a je pro mě jen opětovným důkazem, že kdybych zůstal u americké kinematografie 21. století, asi nikdy bych si žánr sci-fi neoblíbil. Technicky se jedná o špičkový snímek, ale úpřimně u kterého současného US filmu s patričným rozpočtem tomu bylo jinak? Nolanův Počátek měl určitě v sobě ty efekty velkolepější a víc fascinující, tady zase jako klad na vyváženou mohu alespoň brát dobře snesitelnou kratší stopáž. Příznivcům se za své hodnocení omlouvám, ale holt nejsem cílová skupina... [50%] ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Eubankova tvorba je mi sympatická. Pocitové Love jsem si velmi užil, The Signal je dějovější ... a byť se nejedná úplně o trefu do černého, bylo minimálně namířeno správným směrem. Umí to být tajemné, lehce znepokojivé, vyvolává to zajímavé otázky jako každý správný mysteriózní film. Od opuštění laboratoře mě ale Eubank tak nějak ztratil, protože už té "divnosti bez odpovědí" bylo trochu moc. Celkově mírný nadprůměr a určitě zvědavost na další film. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

S Eubankom si jednoducho nerozumieme. Je to síce veľmi zručný a nápaditý režisér, ktorý vie aj za menší peniaz natočiť veľké veci, ale scenáre by mal nechať písať rozhodne niekomu inému, to je nad jeho sily. Jeho predošlý počin Love mal síce zaujímavý videoklipový vizuál, ale v jadre to bol v podstate prázdny film. Podobne je na tom aj The Signal, ktorý sa však snaží tváriť ako premyslené sci-fi, ale záverečný („prekvapivý“) twist len podtrhne jeho nelogickosť. Eubank tento krát možno chcel šokovať, ale zo začiatku zaujímavého sci-fíčka sa stala obyčajná hra na efekt, ktorá jednoducho nedáva zmysel. Je to škoda, pretože Eubank skutočne vie ako točiť. Miesi tu niekoľko postupov, kde zo začiatku pri objavovaní chatky využíva takmer až hororové prvky s ručnou kamerou, aby prekvapil ďalších vývojom udalostí a priniesol sci-fi drámu až nakoniec niekoľko akčných scén. Bohužiaľ zároveň tým upadá do čoraz väčšieho stereotypu a odchodom z laboratória do prostredia púšte už vyslovene tápe. V tejto časti už filmu nepomáha ani neustále pomalé tempo, ktorého sa Eubank silou mocou drží. Zo začiatku to je priam žiaduce (v časti v laboratóriu), avšak ani neskôr nijako nezintenzívňuje dianie, nepridáva na dynamike, nič, len pokračuje v nastolenom tempe z úvodu až do konca bez jedinej zmeny a stáva sa tak úplne nezáživným. Neustále podivnejšie chovanie všetkých postáv čoraz viac otravuje (pubertiak sám vystrieľa celú obranu na diaľnici; postava Lawrenca Fishburne nijako nekoná a pod.) a aj keď sa tomu kvázi šokujúci záver snaží nasadiť dôvod, tak to nefunguje a film namiesto toho vyznie smiešne. Bez vyspoilerovania celého deja to nejde veľmi dobre opísať a tak len v krátkosti podotknem, že neverím, že by sa natoľko vyspelá civilizácia dokázala v niektorých situáciách chovať tak nezmyselne. Eubank scenár jednoducho len účelovo prispôsobuje scénam, ktoré práve potrebuje, aby pôsobil čo najzáhadnejšie, avšak pri záverečnej pointe sa ukáže, že veľa z nich ani nedávalo zmysel (načo by v takom prípade potrebovala postava Fishburna vypočúvať tú ženu?). Eubankovi jednoducho chýba pohľad zo širšieho uhla na celý film a zdôvodniť prečo vlastne by niekoľkonásobne vyvinutejšia civilizácia dopustila, aby sa jeden chlapec dozvedel pravdu a zničil jednu časť komplexu, keď predtým mali XY možností ho chytiť? Evidentne to nebol ich prvý „pacient“? Nie, toto bola len obyčajná hra na efekt bez akéhokoľvek zmyslu. Spočiatku pútavý film s pribúdajúcimi minútami začína čoraz viac otravovať. Preto aj to hodnotenie. CELKOVO: 2,5* (5/10) ()

Galerie (28)

Zajímavosti (7)

  • Kdyz Nic (Brenton Thwaites) a Jonah (Beau Knapp) vchází do opuštěného domu, kde se má nacházet Nomad, jsou světla auta zhasnuta. Když poté Haley (Olivia Cooke) zmizí a oni vyjdou ven, světla svítí. (PAULOO)
  • Celosvětová premiéra proběhla 20. ledna 2014 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (PhillM.)

Související novinky

Rychle a zběsile shání režiséra

Rychle a zběsile shání režiséra

06.10.2015

Kdo bude režírovat Rychle a zběsile 8? Máma Vina Diesela chce za kamerou svého synáčka, sám Diesel navrhuje návrat ke kořenům s Robem Cohenem (Rychle a zběsile). Studio Universal ale situaci vidí… (více)

Mladý tvůrce prozkoumá svět pod námi

Mladý tvůrce prozkoumá svět pod námi

05.10.2014

Režisér a scenárista William Eubank dokázal se svými dvěma nízkorozpočtovými sci-fi filmy – Love a novinkou The Signal - zaujmout diváky i kritiky na festivalech, navíc dokázal vykouzlit dost muziky… (více)

Reklama

Reklama