Reklama

Reklama

Bottled Life

(festivalový název)
  • Německo Bottled Life - Das Geschäft mit dem Wasser (více)
Švýcarsko / Německo / USA, 2012, 94 min

Obsahy(1)

Jak se proměňuje voda v peníze? Existuje firma, která na to zná přesný recept: Nestlé. Tento koncern ovládá veškerý obchod s balenou pitnou vodou. „Voda musí být naší nejvyšší prioritou", prohlašuje Peter Brabeck, manažer Nestlé. Švýcarský novinář Res Gehriger si bere na mušku zákulisí miliardového obchodu. Nestlé se však brání. Je to nesprávný film v nesprávnou dobu, zaznívá z ústředí koncernu. Ale Gehriger se nenechá odradit. Vydává se na investigativní cestu, pátrá v USA, Nigérii a Pákistánu. Expedice do světa balené vody se mění v analýzu způsobu myšlení a strategie nejmocnějšího potravinového koncernu světa. (Das Filmfest)

(více)

Recenze (3)

Biopler 

všechny recenze uživatele

Ukážka čo je skutočnou životadarnou hodnotou. Nestlé si to uvedomilo dávno a teraz z toho ťaží. Ukážka aj toho ako globálny koncern pachtí po zisku a je mu jedno či je v rozvojovej zemi, alebo v USA. Ešteže sa dajú aj v dnešnej individualistickej dobe ľudia zomknúť a chrániť si prírodne bohatstvá. Pekný dokument, aj pekne spracovaný. Ničím výnimočný a priblíženie boja koncernu s bežnými smrteľníkmi ma už nedostáva. ()

marcel.demo 

všechny recenze uživatele

Další z řady kriticky se vymezujících dokumentů vůči fenoménu korporací. V lehké dikci se dotýká i lidskoprávního rozměru věci, resp. práva na vodu. I když si to málo kdo uvědomuje, ale Česká republika je relativním rájem na zemi, alespoň co se vody týče, neb stačí otočit kohoutkem a máte PURE LIFE!!! ()

Reklama

janisska 

všechny recenze uživatele

Peter Brabeck konstatuje, že zisk Nestlé utěšeně roste. Není to ovšem jednoduché - aby k růstu docházelo, je třeba obsadit nové trhy a obsáhnout nové komodity - a tou klíčovou má být voda. Voda je hodnota. A Nestlé chce pro konzumenty vytvářet hodnoty. Kvůli nedostatku čisté vody totiž prý na zemi umírá víc lidí než třeba kvůli AIDS a válce dohromady. Nejenže tedy Nestlé dělá šťastnými několik pánů v oblecích, ale obšťastní také spoustu obyčejných lidí - zřejmě třeba těch v Africe, kterým denní příjem nestačí na jedinou lahev. Nebo těch z Maine, kterým nejprve vodu odčerpá, zničí silnice a naruší ekologickou rovnováhu oblasti, nicméně daruje pak obyvatelům pár stovek litrů jejich vlastní vody (kterou třeba taky splachují svoje hovna) úplně zadarmo!// Na druhé straně se tedy nacházejí lidé, kterým Nestlé zabránilo v přístupu k vodě, kterým firma vodu nepokrytě krade, kterým slíbila hory doly, ale teď se potýkají s obrovskými problémy. Sami. Ačkoliv se Nestlé snaží vypadat jako "dobrý soused" a je zřejmé, že do PR investuje rozhodně mnohonásobně víc než do oprav silnic, které zničila (ač i to by vlastně mohlo být chápáno jako PR).// Dokument Bottled life se soustředí na problém, komu voda vlastně patří (případně komu by patřit měla) a zda je možné prohlásit ji za komoditu. Zdá se, že druhá otázka už byla zodpovězena, ale i tak se na světě najde dost lidí, kteří se snaží, aby se voda stala dostupnou samozřejmostí.// Dokument nepatří k těm s dokonalou kompozicí a bravurním načasováním, vlastně mě trochu zklamal, ale i tak... Kvůli tomu poselství.// Před filmem se promítalo následující inspirativní video, které je podle mě naopak udělané dokonale: http://www.youtube.com/watch?v=BlSM1TPm_k8 ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama