Reklama

Reklama

Karabiniéři

  • Francie Les Carabiniers (více)

Nejradikálnější z Godardovy rané „modré“ periody jsou Karabiniéři, absurdní protiválečná bajka o dvou prosťáčcích, kteří se nechají naverbovat do války blíže neurčených mocností. Námět pocházel od Roberta Rosselliniho, jednoho z hlavních zdrojů Godardova estetického uvažování. (NFA)

Recenze (7)

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Hodně netradiční válečný film. Godardovi se musí nechat, že má svůj styl. Velmi se mi líbila scénka s prohlížením fotografií, po všech těch válečných hrůzách je to takový balzám na duši. Ovšem ty černé záběry uprostřed scén působily rušivě. Godard se zkrátka snaží být za každou cenu rebel a někdy je to spíše ke škodě filmu... ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Příběh prosťáčků se dlouhým opakováním samého rychle okouká, potom už zůstávají pouze reálné záběry z války, které ho doplňují. Podobně jsou na tom i zprvu zajímavé scény, jejichž natahování působí stejně tak. Vidět to jde například už u verbování a věčných dotazů na téma, co se ve válce "smí". Nebo a to ještě lépe, v předvádění válečné kořisti... máme pro vás celý svět. Nejzajímavější je i díky tomu scéna, která vlastně tak trochu stojí mimo tento film, snad je mu poctou jako celku. Jde samozřejmě o Michelangelovu návštěvu kina. 55% ()

Reklama

Iggy 

všechny recenze uživatele

Dva troubové žijící kdesi v pustině, Odysseus a Michelangelo, se nechají naverbovat Karabiniéry do královské armády s vidinou velkých získů a drancování. Sledujeme jejich pikareskní putování válečnými hrůzami a vražděním. Z cest posílají domů ženám lakonické vzkazy. Co si nakonec z války přivezou uvidíte sami. Godard tu zobrazuje všechny válečné hrůzy - vraždění, popravy rukojmích, znásilňování, ale i nevěru manželek v zázemí. Všechno je ale jaksi naruby, zvrácené a ironické. Choreografie herců mi připomněla filmy Miklóse Jancsóa, sloužila zřejmě jako stylizace vojenského pochodování. Film má zběsilé tempo, jedna epizoda přechází plynule v druhou. Zdařilá byla sekvence, v níž zajde Michelangelo poprvé do kina a stejně jako kdysi první filmoví diváci se bojí Příjezdu vlaku bratří Lumiérů. Později se dokonce snaží zahlédnout koupající se dívku z jiného úhlu, což mu ale plátno samozřejmě neumožní stejně jako vlézt do obrazu přímo k ní. Film je drsnou parodií na válku, v níž je dovoleno úplně vše. Nejsou toho příčinou ale spíš lidé, kteří po tom touží a stávají se tak při vidině zisku divokými zvířaty? ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Karabiniéři nejsou policajti, ale vojáci. Celej ten film je jen hravá metafora na válku se všim všudy. Jedním slovem se dá říct že to je strašná blbost, ale na druhou stranu to dost přesně vystihuje podstatu války. Prvně sem to viděl někdy v roce 96 nebo 97 ve filmovym klubu na ČT. Znova sem to viděl dnes na Netflixu. Furt se na to dá koukat, i když je to opravdu jen intelektuální film, nic víc. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Absurdná bájka o mobilizácii a zmanipulovateľnosti vojny. Po montážnej stránke Godard zaujme prepájaním hraných a autentických záberov z vojnových žurnálov. Zaujímavá, aj keď ubíjajúca je scéna s úlovkom z vojny - fotografiami, ktorými sa mladíci snažia očariť „svoje“ ženy a obsiahnuť tak akosi celý svet. A cinefilov zasa pobaví scéna s jasným lumiérovským odkazom, v ktorej jeden z prostoduchých protagonistov zájde prvý raz do kina a bojí sa prichádzajúceho vlaku či chce mať kontakt s kúpajúcou sa ženou na plátne. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama